امشب ابرماه 22500 کیلومتر نزدیک تر دیده می گردد!

به گزارش وبلاگ تپلینک، اولین ابرماه سال 2023 که در ماه جولای دیده می گردد، در آسمان شب در مقایسه با هر ماه کامل دیگری که سال جاری شاهد آن بوده ایم، درخشان تر خواهد بود.

امشب ابرماه 22500 کیلومتر نزدیک تر دیده می گردد!

به گزارش خبرگزاری وبلاگ تپلینک، ماه کامل امشب در آسمان دیده می گردد. بسته به شرایط آب و هوایی محلی، شهروندان می توانند پس از غروب خورشید، این رویداد آسمانی را مشاهده نمایند.

بیشتر بخوانید:

تجربه رانندگی با فونیکس تیگو 8 پرو +E/چه تفاوت هایی ایجاد شده است؟/عکس

یک گوی عجیب از کف اقیانوس سر درآورد!

هرگاه ماه در حالت بدر به نزدیک ترین فاصله خود از زمین می رسد درخشان تر و بزرگتر از معمول دیده می گردد. پدیدهٔ ماه افروختگی یا اَبَرماه روی می دهد. این اتفاق در هر 412 روز یک بار پیش می آید.

ماه، هر چهار هفته فاصله اش با زمین به نزدیک ترین حد می رسد. البته در دوره یادشده، یک بار هم از زمین کاملا دور می گردد. اگرچه ماه هر چهار هفته یک بار به حضیضِ مداری می رسد و به زمین نزدیک نزدیک می گردد، اما همواره در حالت بدر نیست که ماه افروختگی یا اَبَرماه روی دهد.

چون گردش ماه به دور زمین نه دایره وار، بلکه در مداری بیضوی است، فاصله اش تا زمین فرق دارد. در نزدیک ترین فاصله، 356٬500 کیلومتر، و در دورترین فاصله، 406٬700 کیلومتر از زمین دور است. اخترشناسان، نزدیک ترین فاصله را نقطهٔ حضیض (فرود)، و دورترین فاصله را نقطه اوج مداری (فراز) نام نهاده اند.

ماه در این ماه جولای ماه باک نامیده می گردد. طبق گفته دانشگاه واشنگتن غربی، ماه باک چندین نام دیگر دارد که از بومیان آمریکا آمده است. نام ماه مانند ماه داغ به فصل تابستان اشاره دارد در حالی که اصطلاحاتی مانند ماه ذرت رسیده و ماه تمشک به عنوان نام هایی برای نشان دادن برترین زمان برای برداشت میوه و سایر محصولات ابداع شده است.

در حالی که به طور کلی در یک سال 12 ماه کامل وجود دارد، در سال 2023، 13 رویداد ماه از این قبیل رخ خواهد داد. طبق گزارش The Old، دو ابرماه در ماه آگوست مشاهده خواهند شد که شامل یک ماه آبی است که نزدیک ترین ماه به زمین در امسال خواهد بود.

منبع: wionews

227227

منبع: خبرآنلاین

به "امشب ابرماه 22500 کیلومتر نزدیک تر دیده می گردد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امشب ابرماه 22500 کیلومتر نزدیک تر دیده می گردد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید