اگر در دستگاه اندرویدی وارد حساب گوگل نشویم، چه می گردد؟

به گزارش وبلاگ تپلینک، احتمالا حس می کنید که برای استفاده از گوشی اندرویدی کاملا به حساب گوگل احتیاج دارید اما اگر نخواهید وارد اکانت گوگل شوید، بدون آن دقیقا چه چیزهایی را از دست خواهید داد و چه چیزهایی به دست خواهید آورد؟

اگر در دستگاه اندرویدی وارد حساب گوگل نشویم، چه می گردد؟

تقریبا همه گوشی های اندرویدی هنگام تنظیمات اولیه از شما می خواهند که به حساب گوگل (Google) خود وارد شوید و با توجه به اینکه برنامه های گوگل یک مزیت دستگاه های اندرویدی محسوب می شوند، طبیعی است که تقریبا همه این بخش را تکمیل می نمایند.

اما اگر بخواهید می توانید از مرحله رد شوید. حالا اگر بخواهید بدون حساب گوگل از اندروید بهره ببرید، چه اتفاقی می افتد؟ در این مطلب با هم نگاهی به این موضوع خواهیم داشت.

دسترسی به گوگل پلی را از دست می دهید

شاید بزرگ ترین پیامد وارد نشدن به حساب گوگل این باشد که نمی توانید اپلیکیشن ها را از فروشگاه Play دانلود کنید. این برنامه، منبع اصلی اپلیکیشن ها برای اندروید است و در بسیاری از تلفن ها و تبلت های اندرویدی، این تنها ابزار در دسترس برای نصب نرم افزارهاست.

وقتی یک وب سایت، تبلیغ یا دوست به شما می گوید که برنامه خاصی را دانلود کنید، معمولا به این معنی است که باید اپلیکیشن Play Store را باز کنید و برنامه مورد نظر را در آن جا جست وجو کنید. اگر وارد اکانت گوگل نشده باشید، این امکان را نخواهید داشت.

بیشتر اپلیکیشن های گوگل کار نخواهند کرد…

گوشی یا تبلت اندرویدی معمولی شما، علاوه بر فروشگاه Play با شمار زیادی از اپ های گوگل عرضه می گردد. برای نمونه گوگل داک، گوگل وان و گوگل تی وی از جمله برنامه هایی هستند که بدون ورود به حساب کاربری به سادگی کار نمی نمایند. ممکن است برنامه راه اندازی گردد، اما اگر وارد سیستم نشوید، برنامه به سرعت بسته می گردد. به این علت که این برنامه ها در درجه نخست به عنوان دروازه ای به یک وب سرویس عمل می نمایند و اگر برای این سرویس نام نویسی نکنید، برنامه امکان انجام هیچ کاری را ندارد.

…اما بعضی اپلیکیشن های گوگل همچنان اجرا می شوند

از طرف دیگر، تعداد زیادی از برنامه های گوگل حتی بدون حساب کاربری هم به خوبی روی گوشی و تبلت اندرویدی کار می نمایند. اگر احتیاج دارید به جایی بروید و کاملا به گوگل مپ (Google Maps) متکی هستید، برای استفاده از آن احتیاجی به حساب کاربری ندارید. به همین ترتیب، اگر از یوتیوب (YouTube) برای تماشای ویدیوها استفاده می کنید، می توانید با یا بدون ورود به سیستم، همچنان ویدیوها را ببینید. فقط اگر می خواهید در کانال ها مشترک شوید، ویدیوها را لایک کنید یا نظر بگذارید، باید به یک حساب کاربری وارد شده باشید.

در حقیقت در بسیاری از اپلیکیشن ها مانند یوتیوب، بدون ورود به سیستم می توانید به بخشی از عملنمودها دسترسی داشته باشید اما برای طیف کاملی از ویژگی ها به یک حساب کاربری احتیاج دارید. برای مثال گوگل فوتوز (Google Photos) در صورت وارد نشدن به حساب، به عنوان یک برنامه گالری آفلاین عمل می نماید، اما اگر می خواهید از عکس ها در فضای ابری نسخه پشتیبان تهیه کنید و بتوانید آن ها را در دستگاه های دیگر هم مشاهده کنید، به یک حساب کاربری احتیاج دارید.

نمی توانید از بسیاری از خدمات گوگل بهره ببرید

بسیاری از سرویس های گوگل وجود دارند که مستقیما در اندروید ادغام شده اند و به یک اپ مرتبط نیستند. از جمله آن ها می توان به امکان ردیابی تلفن گم شده شما از یک مرورگر وب، تکمیل اتوماتیک رمزهای عبور ذخیره شده در حساب گوگل شما، یا پشتیبان گیری از داده های اپلیکیشن اشاره نمود. بدون ورود به حساب گوگل، این سرویس ها دیگر کار نخواهند کرد، اما اپلیکیشن های جایگزین وجود دارند که می توانند بسیاری از این عملنمودها را پیش ببرند.

بسیاری از پیگیری های گوگل را نخواهید داشت

مدل کسب وکار گوگل بر اساس جمع آوری اطلاعات تا حد امکان درباره ما برای فروش یا ارائه تبلیغات هدفمند ساخته شده است. اغراق نیست اگر گفته گردد که تلفن همراه شما یک دستگاه ردیاب شخصی شده است و با تأیید مجوزها به وسیله شما هنگام استفاده از برنامه های مختلف، گوگل می تواند به داده های زیادی درباره شما دسترسی داشته باشد. برای نمونه طبق تحقیقات آسوشیتدپرس، گوگل در گذشته برای ردیابی افراد حتی زمانی که ردیابی موقعیت مکانی را در اندروید غیرفعال نموده باشند، دچار چالش هایی شده است.

بدون ورود به حساب کاربری، بسیاری از این پیگیری ها را حذف می کنید چون از برنامه ها و سرویس های کمتری استفاده خواهید کرد که برای گوگل داده فراوری می نمایند. حتی اگر گوگل همچنان بعضی از اطلاعات شما را ثبت کند، دیگر به یک حساب کاربری گوگل مرتبط نخواهد بود.

همچنان می توانید از منابع دیگر اپلیکیشن دریافت کنید

شاید گوگل پلی بزرگ ترین فروشگاه اپلیکیشن برای اندروید باشد، اما تنها فروشگاه نیست. منابع جایگزینی مانند فروشگاه گلکسی (Galaxy Store) وجود دارkد که از پیش روی گوشی ها و تبلت های سامسونگ نصب شده است. بعلاوه فروشگاه آمازون اپ استور (Amazon Appstore) وجود دارد که در سخت افزار Amazon Fire یافت می گردد، اما برای دانلود در بیشتر دستگاه های اندرویدی هم در دسترس است.

اما اگر به علت اینکه در پی حفظ حریم خصوصی یا امنیت بیشتر هستید، وارد حساب گوگل نمی شوید، شاید بخواهید از اف-دروید (F-Droid) که منبعی از برنامه های رایگان و متن باز اندروید است، بهره ببرید.

در بعضی فروشگاه ها مانند اف-دروید، بیشتر برنامه هایی را که از قبل می شناسید پیدا نخواهید کرد، اما راهکارهایی را برای یادداشت برداری، ایجاد اسناد، پخش انواع رسانه های DRM آزاد، همگام سازی یا تهیه نسخه پشتیبان از داده ها و افزایش عملکرد تلفن خود، به روش های متعدد دیگر پیدا خواهید کرد.

همچنان می توانید به روزرسانی های مهم سیستمی را دریافت کنید

اگر نخواهید وارد حساب کاربری شوید، به این معنی نیست که دستگاه شما عملا به انتها عمرش می رسد. همچنان به روزرسانی های سیستم را از سازنده دستگاه خود دریافت خواهید کرد. حتی اگر نسخه بعدی اندروید اصلی از سوی سازنده موجود گردد، می توانید به آن هم به روزرسانی کنید.

اما از طرفی به آپدیت سیستم گوگل پلی دسترسی نخواهید داشت. این موارد شامل تغییرات یا اصلاحاتی است که بیشتر به جنبه های مرتبط با گوگل دستگاه شما مرتبط می گردد. برای دریافت به روزرسانی های امنیتی حیاتی، می توانید به حساب کاربری وارد شوید، به روزرسانی ها را دانلود کنید و دوباره از حساب خارج شوید.

هنوز یک گوشی بسیار خوب خواهید داشت!

یک گوشی هوشمند مدرن، حتی بدون گوگل پلی در مقایسه با تلفن های همراه قبلی، دستگاهی بسیار قدرتمند و توانا باقی می ماند.

اپلیکیشن های داخلی برای مدیریت مخاطبین، برقراری تماس و فرستادن پیامک وظیفه خود را بسیار خوب انجام می دهند. شما یک دوربین قدرتمند و برنامه گالری را دارید. یک پخش نماینده MP3 و قابلیت پخش فیلم دارید. حتی یک مرورگر وب با امکانات کامل دارید که این روزها برای انجام تقریبا هر کار دیگری کافی است.

همه این ها به شما امکان می دهد تا با بسیاری از انتظارات جامعه مدرن هماهنگ باشید. همچنان می توانید کدهای QR را اسکن کنید، به چت های گروهی بپیوندید. علاوه بر این همچنان به امکاناتی مانند ناوبری گوگل و یوتیوب دسترسی دارید. بسته به تلفن خود، ممکن است حتی یک کیف پول مجازی هم در اختیار داشته باشید. بنابراین حتی بدون ثبت نام در حساب گوگل، گوشی اندرویدی شما یک گجت هوشمند است، نه یک گوشی ساده و بدون امکانات.

برای استفاده از اندروید به حساب گوگل احتیاج ندارید

بسیاری می خواهند که وابستگی خود به گوگل را کاهش دهند. جابه جایی به گوشی آیفون یکی از گزینه های موجود است که البته گران خواهد بود. به جای آن می توان یک گوشی ساده و غیر هوشمند در دست گرفت. بدین ترتیب پول زیادی پس انداز می گردد، اما با داشتن یک گوشی غیر هوشمند، ممکن است مجبور شوید بیش از چیزی که تصور می کنید، از خواسته های خود کوتاه بیایید.

استفاده از گوشی و تبلت اندرویدی بدون ورود به حساب گوگل اما یک گزینه خوب میانی است. به این معنی که کارهای مختلف را بدون فروشگاه Play انجام دهید، اما همچنان یک دستگاه فوق العاده کاربردی را در اختیار داشته باشید. و البته این راهی است که برای افراد بسیار بیشتری نسبت به نصب رام کاستوم، قابل دستیابی است.

منبع: MakeUseOf

منبع: دیجیکالا مگ

به "اگر در دستگاه اندرویدی وارد حساب گوگل نشویم، چه می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اگر در دستگاه اندرویدی وارد حساب گوگل نشویم، چه می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید