ببینید ، ارتفاع 6 متری برف که راه 50 روستا را 20 روز بست ، راه ارتباطی 13 هزار نفر بالاخره امروز باز شد

به گزارش وبلاگ تپلینک، جاده 50 روستای بخش زیلایی با جمعیتی افزون بر 13 هزار نفر بعد از گذشت 20 روز بازگشایی و ارتباط این روستاها با یاسوج برقرار شد.

ببینید ، ارتفاع 6 متری برف که راه 50 روستا را 20 روز بست ، راه ارتباطی 13 هزار نفر بالاخره امروز باز شد

به گزارش وبلاگ تپلینک، 20 روز پیش به دلیل بارش شدید برف و ریزش 12 بهمن 8 تا 10 متری راه ارتباطی 50 روستای بخش زیلایی از توابع شهرستان مارگون مسدود شد.

ریزش 12 بهمن 8 تا 10 متری حدفاصل گردنه سیاه کوه تا زیر گچ پوله بخش زیلایی راه ارتباطی بیش از 50 روستا با جمعیتی افزون بر 13 هزار نفر را قطع کرد بود که بنا به گفته فرماندار مارگون بعد از گذشت 20 روز با کوشش راهداران جاده این روستاها بازگشایی و ارتباط با یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد برقرار شده است.

مختار اندرخور فرماندار مارگون با تقدیر از کوشش راهداران می گوید: به دلیل بارش شدید برف راه ارتباطی بیش از 80 روستا مسدود شده بود که هم اکنون بازگشایی شده و تنها ارتباط دو روستا به دلیل حجم زیاد بارش برف قطع است.

عابد محمدی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای کهگیلویه و بویراحمد گفته است: در پی بارش های اخیر برف سنگین و سقوط بهمن در 15 نقطه، جاده منطقه ها شب لیز و سیاه کوه به مرکز بخش زیلایی مسدود شد.

وی اضافه نمود: کار بازگشایی این مسیر با استقرار دو دستگاه بلدوزر، یک دستگاه لودر، یک دستگاه نمک پاش و حدود 10 نفر راهدار آغاز شد.

محمدی با بیان اینکه از 15 بهمن ریزش شده در این جاده ، 10 بهمن کنار زده شد افزود: با آغاز بارش های اخیر و بارش برف سنگین کار بازگشایی این مسیر تا انتها بارش ها تعطیل شد.

وی دلیل تاخیر و طولانی شدن بازگشایی مسیر شب لیز به زیلایی را تداوم بارش های برف سنگین و سقوط چندین باره بهمن بیان کرد و گفت: با اتمام بارش های اخیر با استقرار 3 دستگاه بلدوزر و یک دستگاه لودر و نمک پاش کار بازگشایی این مسیر به صورت شبانه روزی مجددا آغاز شد.

مدیرکل راهداری و حمل نقل کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: بعد از 20 روز کوشش شبانه روزی نیروهای راهداری، بالاخره این جاده امروز بازگشایی شد و تردد بیش از 70 روستا از این مسیر به زیلایی و مرکز استان برقرار شد.

محمدی تردد از جاده شب لیز سیاه کوه به زیلایی را تاانتها اسفند خطر آفرین توصیف کرد و گفت: با توجه به افزایش تدریجی دما سقوط بهمن در این مسیر دور از انتظار نیست و توصیه می گردد مردم حتی الامکان از این جاده تردد ننمایند و در صورت تردد از آن، همه جوانب احتیاط را رعایت نمایند.

منبع: همشهری آنلاین

به "ببینید ، ارتفاع 6 متری برف که راه 50 روستا را 20 روز بست ، راه ارتباطی 13 هزار نفر بالاخره امروز باز شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ببینید ، ارتفاع 6 متری برف که راه 50 روستا را 20 روز بست ، راه ارتباطی 13 هزار نفر بالاخره امروز باز شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید