بیدبلند خلیج فارس با ظرفیت کامل آماده سرویس دهی است

به گزارش وبلاگ تپلینک، مدیرعامل پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس با تأکید بر اینکه این پالایشگاه با ظرفیت کامل آماده سرویس دهی است، گفت: با تأمین خوراک لازم، ظرفیت تولید این مجتمع از 40 درصد کنونی به 100 درصد می رسد.

بیدبلند خلیج فارس با ظرفیت کامل آماده سرویس دهی است

به گزارش خبرنگار شانا، محمود امین نژاد امروز (پنجشنبه، دوم بهمن ماه) پس از آیین بهره برداری از پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس با بیان اینکه فعالیت این پالایشگاه با 40 درصد ظرفیت نشان دهنده این نیست که توان تولید صددرصدی ندارد، اظهار کرد: برخلاف دیگر پروژه ها که فرایند تولیدی شدن آن ها چندین ماه زمان می برد، این پالایشگاه جزو معدود پروژه هایی است که با ظرفیت 100 درصدی آماده سرویس دهی است.

وی به تامین خوراک پالایشگاه بیدبلند اشاره کرد و با بیان اینکه تامین خوراک یک موضوع بالادستی است، اضافه کرد: پالایشگاه بیدبلند در کمترین زمان ممکن و چهار روز پس از ورود خوراک اصلی به تولید رسید.

مدیرعامل پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس ادامه داد: تا پایان امسال، این پالایشگاه به 50 درصد ظرفیت تولید خواهد رسید یعنی یک ردیف (ترین) از دو ردیف یک میلیارد فوت مکعبی این مجموعه به ظرفیت 100 درصدی می رسد.

امین نژاد با اشاره به اینکه بیدبلند خلیج فارس به تعمیرات اساسی ان جی ال ها، عملیاتی که پنج سال عقب افتاده، وارد شده است، گفت: با توافقاتی که اجرا شده، هم اکنون اورهال ان جی ال 900 رسما به این شرکت واگذار شده و در حال خرید تجهیزات هستیم که تأثیر بسزایی در تأمین خوراک پالایشگاه بیدبلند دارد.

وی به طرح های نیمه تمام مانند پیش تراکم 900 و پیش تراکم 1000 و ... که به این شرکت واگذار شده اشاره و اضافه کرد: اخیرا حدود 800 میلیارد تومان برای ان جی ال هایی که دست این شرکت است، ال سی گشایش کردیم. با سرعت و با تمام توان، نخواهیم گذاشت که کمبود خوراک به عنوان یک نقطه ضعف برای بیدبلند باشد.

مدیرعامل پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس با تأکید بر اینکه این مجموعه، سومین پروژه دنیا در شرایط تحریم است، اضافه کرد: این پروژه 36 ماه پس از گشایش اعتبار اسنادی تکمیل شد.

امین نژاد با تأکید بر اینکه هم اکنون در این سرما و مسائل گاز، 500 تن در ساعت متان به شبکه گاز سراسری تزریق می شود، اظهار کرد: این مجتمع در حدود 4 ماه گذشته، تا به امروز 300 هزار تن C2+ تولید کرده است که از این میزان، حدود 90 هزار تن اتان به پتروشیمی های ماهشهر منتقل شده است.

وی با یادآوری اینکه سیاست هلدینگ خلیج فارس در ابتدا این بود که برای ال پی جی بیدبلند از تاسیسات بندرامام استفاده کند، گفت: با جدی شدن بحث ان جی ال های 3200، قرار شد، مخازن بیدبلند در ماهشهر اجرا شود که براساس برنامه در حال اجراست و امیدواریم خردادماه 1400 به بهره برداری برسد.

منبع: خبرگزاری آریا

به "بیدبلند خلیج فارس با ظرفیت کامل آماده سرویس دهی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیدبلند خلیج فارس با ظرفیت کامل آماده سرویس دهی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید