تخصیص 70 میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل موزه منطقه ای

به گزارش وبلاگ تپلینک، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کرمانشاه از تخصیص 70 میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل موزه منطقه ای کرمانشاه اطلاع داد.

تخصیص 70 میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل موزه منطقه ای

محمدرضا سهیلی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کرمانشاه با اشاره به پروژه های مربوط به حوزه گردشگری استان کرمانشاه، گفت : یکی از پروژه های مهم در این حوزه پروژه موزه منطقه ای استان کرمانشاه است که از سال 1353 شروع به کار نموده است.

وی اضافه کرد: با وجود اینکه قدمت پروژه موزه منطقه ای استان کرمانشاه حدود 50 سال می رسد، اما این پروژه در مقایسه با پروژه های مشابه خود در سراسر کشور شرایط مناسبی نداشته و همچنان در بلاتکلیفی به سر می برد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کرمانشاه با تاکید بر اینکه پیگیری ها برای تسریع در روند تکمیلی پروژه موزه منطقه ای استان کرمانشاه صورت گرفته، توضیح داد: طی سفر رئیس جمهور به استان کرمانشاه مبلغ 40 میلیارد تومان اعتبار برای تکمیلی این پروژه تخصیص یافت.

سهیلی ادامه داد: بر اساس آنالیز های صورت گرفته تسهیلات تعیین شده در سفر رئیس جمهور برای تکمیل پروژه موزه منطقه ای در استان کرمانشاه کافی نبوده و به همین علت برای افزایش این اعتبارات رایزنی های لازم صورت گرفت.

وی با بیان اینکه تسهیلات سفر رئیس جمهور برای حوزه گردشگری استان کرمان به 200 میلیارد تومان رسیده، اظهار داشت: در اولین نشست قرارگاه ملی اشتغال استان کرمانشاه به ریاست معاون اجرایی رئیس جمهور از محل بودجه سفر رئیس جمهور افزایش اعتبار حوزه گردشگری از 130 میلیارد تومان به 200 میلیارد تومان رسید.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه تاکید نمود: مقرر شده که بخشی از 70 میلیارد تومان اعتبار افزایش یافته برای حوزه گردشگری در تکمیل پروژه موزه منطقه ای به کار گرفته می گردد.

سهیلی با اشاره به اینکه 70 میلیارد تومان اعتبار طی سه سال برای تکمیل پروژه موزه منطقه ای استان کرمانشاه تزریق خواهد شد، گفت: تکمیل این پروژه به صورت مرحله ای پیش خواهد رفت که در گام نخست در نظر داریم تا سال تابستان سال 1402 تالار اصلی این موزه تکمیل گردد.

وی مطرح کرد: بر اساس تصمیم گیری ها قرار است که ظرف یک ماه آینده پروژه موزه منطقه ای استان کرمانشاه به وسیله مناقصه واگذار گردد و با انتخاب یک پیمانکار مناسب و فعال تکمیل این پروژه به طور جدی تری دنبال گردد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه به پیشرفت 50 درصدی پروژه موزه منطقه ای استان کرمانشاه اشاره نمود و اضافه کرد: با وجود اینکه حدود 50 سال از بنای اسکلت این موزه می گذرد، اما استحکام لازم را داشته و هنوز قدمت زیادی ندارد.

سهیلی با اشاره به برنامه های مورد نظر برای موزه منطقه ای استان کرمانشاه پس از تکمیل، یاد آورد شده: پس از تکمیل پروژه در نظر داریم که حدود 15 هزار شیء تاریخی در استان کرمانشاه در این موزه برای مردم به نمایش گذاشته گردد .

وبلاگ تپلینک کرمانشاه کرمانشاه

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "تخصیص 70 میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل موزه منطقه ای" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تخصیص 70 میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل موزه منطقه ای"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید