شرح روحانی درباره توطئه آمریکایی علیه ایران

به گزارش وبلاگ تپلینک، رئیس جمهور کشورمان در بهره برداری از طرح های ملی وزارت راه و شهرسازی، گفت: ایمنی اساس مسئله است و امنیت و ایمنی پرواز برای ما بسیار مهم است.

شرح روحانی درباره توطئه آمریکایی علیه ایران

به گزارش مهر، حسن روحانی، رئیس جمهور کشورمان در بهره برداری از طرح های ملی وزارت راه و شهرسازی، گفت: ایمنی اساس مسئله است و امنیت و ایمنی پرواز برای ما بسیار مهم است. مسئله سلامت هم حائز اهمیت است و کوتاه کردن زمان سوار شدن مسافر به هواپیما هر چه کمتر گردد، سلامتی مردم تضمین می گردد.

روحانی گفت: سال جاری که سال جهش فراوری است، یکی از پایه های جهش فراوری، حمل و نقل است. اگر حمل و نقل نباشد، فراوری، توزیع و مصرف ما دچار مشکل می گردد و همچنین در واردات و صادرات هم مشکلاتی به وجود می آید و همه این مسائل وابسته به حمل و نقل است.

رئیس جمهور گفت: حمل و نقل هوایی، دریایی و زمینی حائز اهمیت است و یکی از ارکان بسیار مهم برای توسعه و فراوری در کشور و همچنین برای رابطه با دنیا است.

اهم اظهارات وی را در ادامه بخوانید؛

  • مسئله حمل و نقل در ارتباط ما با کشور های دنیا بسیار اهمیت دارد و در گردشگری نقش بسیار اساسی دارد که البته بگذریم از اینکه به دلیل شیوع ویروس کرونا صنعت گردشگری دچار مشکل شده است.
  • به هر حال دنیا دیر یا زود از کرونا خلاص خواهد شد. در آینده هم واکسن و هم دارو و درمان بیماری کرونا می آید و در آن شرایط گردشگری برای ما بسیار اهمیت دارد و در گردشگری و صنعت حمل و نقل بسیار تأثیرگذار است.
  • حمل و نقل در روابط خارجی بسیار مهم است، حمل و نقل به ویژه در بحث ترانزیت و مخصوصاً صندلیی که کشورمان از لحاظ ژئوپلیتیک دارد، حائز اهمیت است به گونه ای که ایران صندلی بسیار مهمی برای اتصال شمال منطقه به جنوب و همچنین شرق به غرب این منطقه دارد و می تواند خلیج فارس و دریای عمان و اقیانوس هند را به بخش های شمالی و کشورهایی، چون روسیه و اروپای شمالی متصل کند.
  • {با اشاره به اینکه صندلی ایران است که می تواند شرق و غرب آسیا را به یکدیگر متصل کند}: در زمینه راه و راه آهن اقدامات بسیار خوبی اجرا شده و در هفته های آینده ما راه آهن خواف-هرات را افتتاح می کنیم و برای اولین بار راه آهن ایران وارد افغانستان می گردد.
  • همچنین طرح های راه آهن دیگری که بسیار بااهمیت هستند، به زودی افتتاح می شوند و امیدواریم تا سرانجام دولت بعضی از این افتتاح ها را به مرحله نهایی برسانیم و بخش اعظم آن ها را انجام دهیم.
  • این ترانزیت از شمال به جنوب و از شرق به غرب، هم برای اقتصاد و هم برای سیاست و روابط خارجی ما مهم است و همچنین می تواند تحول عظیمی را در منطقه به وجود آورد.
  • البته ضروری است بنده به این نکته اشاره کنم که شقاوت آمریکایی ها همیشه و به ویژه در سال های گذشته بسیار زیاد بوده و یکی از توطئه هایی که علیه ملت ایران داشتند، این بود که راه های اصلی ترانزیت منطقه از ایران عبور نکند و در این زمینه کوشش های بسیار زیادی کردند که البته موفقیتشان زیاد نبوده، چرا که ایران صندلی ویژه ای در این زمینه دارد.
  • طبق گزارش ها، روزانه 1400پرواز از روی آسمان ایران انجام می گردد که حاکی از آن است که صندلی ایران در خطوط هوایی، ریلی و جاده ای و بنادر بسیار ویژه است و نقش ارزشمندی دارد.
  • امروز چند پروژه افتتاح شد که ارزش این پروژه ها بیش از 3 هزار میلیارد تومان است. این پروژه ها برای محیط زیست، حمل و نقل و تأمین سلامت مردم بسیار اهمیت داشت.
  • زمانی که ما جاده ای را از یک جاده اصلی به عظیمراه می بریم، اولین اثر آن سلامت مردم است و همچنین باعث صرفه جویی در وقت مردم می گردد و از این طریق در زمان کمتری به راستا خود می رسند و همچنین بسیاری از تصادفات کاهش می یابد.
  • دولت یازدهم و دوازدهم همیشه کوشش کرد که در حمل و نقل از فناوری های نوین و شرکت های استارت آپی استفاده کند و در این کار قدم های بسیار خوبی برداشته شد. یعنی به جای آنکه یک کامیون به بندر برود و بار را بیاورد، الان سیستم ارتباطی و استارت آپی به گونه ای است که از ابتدا تعیین است چه باری قرار است بیاید و راستا راه و مقصد نهایی تعیین است.
  • این روش برای اقتصاد و کشاورزی ما بسیار حائز اهمیت است و یکی از مسائل بسیار مهم دولت تا روز سرانجامی، دولت الکترونیک و دیجیتال کردن اقتصاد و فعال کردن شرکت های استارت آپی و دانش بنیان است.
  • با توجه به این مسائل تحول عظیمی را در کشور ما به وجود آورده است، ما این تحول را ادامه خواهیم داد.
  • حمل و نقل ما احتیاج به نوسازی دارد، ما حرکت بسیار خوبی را در نوسازی حمل و نقل هوایی شروع نموده ایم به گونه ای که پس از توافق هسته ای، در همان ماه های اولیه توانستیم قرارداد های بسیار مهمی را منعقد کنیم و 16 هواپیمای نو وارد کشور شد.
  • همه می دانند که ما برای خرید هواپیما چه مشکلاتی داشتیم و ناچار بودیم از هواپیمای دست دوم استفاده کنیم و مسائل فراوانی در این زمینه وجود داشت که در همان ماه های اولیه 16 هواپیمای نو وارد کشور شد و اگر دولت خبیث اخیر آمریکا نبود، ما الان ده ها فروند دیگر هواپیمای نو وارد می کردیم و ناوگان هوایی ما کلاً نوسازی شده بود.
  • در دولت یازدهم و دوازدهم اقدامات بسیار عظیمی در زمینه ریلی انجام شد به طوری که در ساخت واگن ها و لکوموتیو ها به خودکفایی رسیده ایم و روی پای خودمان ایستاده ایم و کار بسیار عظیمی اجرا شده است.
  • قصد ما این بود که تمام ناوگان حمل و نقل اعم از مسافربری، بار، کامیون و اتوبوس ها را نوسازی کنیم و برای این کار طراحی های لازم اجرا شده بود و قرار بود در اوایل دولت دوازدهم این اقدامات انجام گردد، اما خباثت دولت اخیر آمریکا باعث شد که این طرح با مشکلاتی روبرو و کند گردد که البته به وسیله دیگری این نوسازی در حال اجرا است، اما با آن سرعتی که مطلوب و موردنظر ما بود، نیست.
  • مردم ما بدانند که برای ما مسئله حمل و نقل مهم است. دولت در زمینه ترانزیت، ریل و نوسازی ناوگان هوایی کار های بسیار مهمی انجام داده است.
  • 9 پروژه عظیم آزادراهی سال جاری و سال آینده در دستور کار دولت است، البته ممکن است بخشی از این کار به دولت بعدی برسد، اما ما همه کوشش خود را برای تکمیل این پروژه ها انجام می دهیم و امیدواریم تحول در حمل و نقل باعث توسعه فراوری، صادرات و رفاه مردم و صرفه جویی های فراوان در زمینه سوخت و انرژی گردد.
منبع: فرارو

به "شرح روحانی درباره توطئه آمریکایی علیه ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرح روحانی درباره توطئه آمریکایی علیه ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید