مجذوب کننده ترین نقاط ایران که باید ببینید

به گزارش وبلاگ تپلینک، قطعا کشور ما یکی از بهترین کشورها به لحاظ داشتن نقاط توریستی فرق دارد و هر کدام از جاذبه های آن زیباترین خاطرات را در فکر شما باقی می گذارند.

مجذوب کننده ترین نقاط ایران که باید ببینید

ایران غرق در تاریخ، فرهنگ و طبیعت است. کشور ما انبوهی از جاذبه ها و چیزهایی است که باید به آن سفر کرد و همه را از نزدیک دید. شاید تشخیص این که کدام مکان ها باید اولویت شما باشد سخت به نظر برسد، اما در اینجا لیستی از 9 جاذبه تماشای در ایران وجود دارد که نمی توانید تماشا آن را از دست بدهید. با وبلاگ تپلینک همراه باشید.

قلعه بابک

با کمی ورزش و بدون هیچ ترسی می توانید به قلعه بابک برسید. این ارگ زمانی سنگر یکی از رهبران خرمی بود که با خلافت عباسی جنگید.

تالاب انزلی

با قایق سواری در تالاب بندر انزلی می توانید شاهد خانه های ساخته شده بر روی آب، گونه های مختلف پرندگان و البته نیلوفرهای آبی باشید که برای شکوفا شدن از آن ها بیرون می آیند.

جاده چالوس

آیا به شمال سفر می کنید؟ پس حتما از جاده معروف چالوس بهره ببرید. جاده های شیب دار در دامنه کوه، تونل های حک شده در سنگ های جامد، چشمه های طبیعی و توده های آبی، این جهت را به یکی از تماشای ترین جهتهای ایران تبدیل نموده است.

پل های اصفهان

چه سی و سه پل، چه پل خواجو و چه هر یک از 9 پل دیگر اصفهان باشد، قدم زدن عاشقانه در امتداد معماری شگفت انگیز این پل ها روی زاینده رود بسیار لذت بخش است. اشعار فارسی که اغلب در این مکان ها به وسیله مردم اصفهانی خوانده می شود، در میان اتاق های طاق دار پل ها طنین می اندازد.

برج های کبوتر

در حالی که مردم معمولا کبوتر را به عنوان یک مزاحم می پندارند، اما در حدود پنج قرن پیش در ایران این حیوانات بسیار ارزشمند بودند. این برج ها به عنوان کبوترخانه ساخته شده اند که در هرکدام 14000 کبوتر نگهداری می شود و فضولات را می توان جمع آوری و به عنوان کود از آن استفاده کرد.

قلعه رودخان

این مجموعه نظامی ابتدا در زمان ساسانیان بر روی دو کوه ساخته و چند قرن بعد بازسازی شد. قلعه رودخان به قلعه هزار پله معروف است، زیرا برای رسیدن به قله باید از همین تعداد پله بالا بروید.

غار کتله خور

گفته می شود که قدمت غار کتله خور که کمتر از یک قرن پیش کشف شد به دوره ژوراسیک بازمی شود. این غار خارج از زنجان واقع شده است و امکان دارد که با غار علیصدر مرتبط باشد.

جزیره هرمز

هرمز، یکی از 9 جاذبه تماشای در ایران به شمار می رود که حتما باید به آن سفر کنید. سایه های قرمز، زرد و نارنجی موجود در منطقه، تضاد زیبایی با آب آبی خلیج فارس دارد. رویایی برای علاقه مندان به زمین شناسی و طبیعت؛ این جزیره بعلاوه خانه آهو و سایر جانوران کمیاب است. برای تماشا جاذبه های تماشای دنیا، شگفت انگیزترین هتل های مکعبی دنیا را بخوانید.

بیستون و طاق بستان

بیستون و طاق بستان دو مکان تاریخی هستند که در نزدیکی یکدیگر در استان کرمانشاه قرار دارند. نقش برجسته های صخره ای و مجسمه هرکول بقایای شگفت انگیز بیستون هستند. نقش برجسته های صخره ای نیز در زیر طاق نمای طاق بستان وجود دارد که برجسته ترین تصویر آن، آخرین پادشاه امپراتوری ساسانی را با اهورا مزدا (آفریننده در آیین زرتشتی) و آناهیتا (الهه زرتشتی) نشان می دهد.

پیشنهاد مطالعه: برای تماشا مطالب بیشتر از گردشگری چگونه یک سفر گروهی دلپذیر داشته باشیم؟ را بخوانید.

منبع: پیام دلتا

به "مجذوب کننده ترین نقاط ایران که باید ببینید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجذوب کننده ترین نقاط ایران که باید ببینید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید