خبرنگاران فعالان زیست محیطی گناوه خواستار بررسی علت تلف شدن پرندگان در ساحل شدند

به گزارش وبلاگ تپلینک، گناوه - خبرنگاران - دوست داران و فعالان زیست محیطی شهرستان گناوه خواستار بررسی علت و ریشه یابی تلف شدن گونه های مختلف پرندگان در روستاهای ساحلی این شهرستان شدند.

خبرنگاران فعالان زیست محیطی گناوه خواستار بررسی علت تلف شدن پرندگان در ساحل شدند

به گزارش وبلاگ تپلینک، به تازگی در چند روستای ساحلی شهرستان گناوه، لاشه های تلف شده گونه های مختلف پرندگان در ساحل این شهرستان یافت شده است که اگر بررسی نشود به یک فاجعه زیست محیطی تبدیل می شود.

یکی از فعالان زیست محیطی و حامی طبیعت اهل روستای ساحلی چاهک گناوه گفت: در ساحل این روستا لاشه پرندگان زیادی را از نزدیک مشاهده کردم که ممکن است این آلودگی به سرعت در زنجیره غذایی سایر موجودات وارد شود.

علی زارعی افزود: چندین گونه پرنده در ساحل روستاهای چاهک و بینک شهرستان گناوه تلف شدند که آنها را جمع آوری کردم.

مسئول انجمن یاوران سبزاندیش طبیعت گناوه گفت: انتظار می رود کارشناسان خبره و مسئولان دستگاه های اجرایی ذیربط به این موضوع حیاتی ورود و از تداوم این رخداد جلوگیری کنند.

غلامرضا نعمتی با بیان اینکه موضوع تلف شدن پرندگان در چند روستای ساحلی گناوه به اداره کل محیط زیست استان و شهرستان اطلاع داده شده است، افزود: پرندگان تلف شده درصورتی که جمع آوری نشوند، خوراک جانوران مرده خوار قرار می گیرند و اوضاع بدتر می شود.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست گناوه گفت: درپی گزارش های مردمی و فضاهای مجازی مبنی بر تلف شدن تعداد زیادی از پرندگان در نوار ساحلی این شهرستان، پیگیری های لازم به عمل آمد و شخصی که این خبر را منتشر کرده بود شناسایی و از ایشان سوالاتی شد.

کامبیز عبدالهی افزود: گونه هایی که این شخص جمع آوری کرده 6 قطعه پرنده از گونه های مختلف و خشک زی بودند که تحویل گرفته شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست گناوه گفت: بعد از دریافت اطلاعات از این فرد، نوار ساحلی گناوه تا ساحل روستای بینک مورد پایش قرار گرفت که بیشتر نقاط تمیز و 6 قطعه پرنده دیگر در فاصله حدود 700 متری از هم مشاهده و جمع آوری شد.

وی یادآورشد: گونه های یافت شده که از نوع سار و گنجشک بودند، برای بررسی علت تلف شدن و نمونه برداری به دامپزشکی تحویل داده شد و پس از بررسی های علمی، اطلاع رسانی می شود.

عبدالهی ادامه داد: از شهروندان، دهیاران و شوراهای اسلامی در روستاهای ساحلی این شهرستان درخواست می شود در صورت مشاهده پرندگان تلف شده، به این اداره گزارش دهند.

شهرستان ساحلی گناوه در شمال استان بوشهر واقع است و از بیشترین طول نوار ساحلی در این استان برخوردار است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران فعالان زیست محیطی گناوه خواستار بررسی علت تلف شدن پرندگان در ساحل شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران فعالان زیست محیطی گناوه خواستار بررسی علت تلف شدن پرندگان در ساحل شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید