خبرنگاران هیچ جای گیلان در شرایط سفید نیست

به گزارش وبلاگ تپلینک، رشت - خبرنگاران- نماینده تام الاختیار وزیر بهداشت، درمان در مدیریت کرونا در گیلان تاکید نمود: هنوز هیچ جایی از استان از نظر شیوع کرونا در شرایط سفید قرار ندارد و همچنان در معرض خطر هستیم.

خبرنگاران هیچ جای گیلان در شرایط سفید نیست

دکتر محمد حسین قربانی روز دوشنبه در گفت و گو اختصاصی با خبرنگار وبلاگ تپلینک اضافه نمود: شاید شرایط سفید در بعضی نقاط کشور وجود داشته باشد اما هنوز هیچ جای گیلان در شرایط سفید قرار ندارد و مردم نباید بحران کرونا را عادی قلمداد کنند.

وی گفت: اگرچه فرایند کاهشی ابتلا به کرونا را در کشور شاهدیم اما اینکه تصور گردد این بحث سرانجام یافته، اشتباه بزرگی است و همچنان باید گام به گام در راستای کاهش دامنه نفوذ این ویروس و آمار مبتلایان به بیماری کووید 19 گام برداریم.

وی توضیح داد : هم اکنون در شرایط بیم و امید هستیم؛ هر چند شرایط آمار مبتلایان و فوتی ها در استان در شرایط نسبتا پایداری قرار گرفته است، اما دغدغه شدیدی برای بحران جدید در اثر بی توجهی ها به بهداشت فردی، توصیه ها بهداشتی و درخانه ماندن داریم.

وی مطرح نمود : آنچه برای ما اهمیت دارد و به شدت هم مورد توجه و تاکید است رعایت اصول اولیه بهداشت فردی و فاصله گذاری هاست که در چند روز اخیر به دلیل بعضی مسائل و رفتارها، نگرانی های جدی را برای ما ایجاد نموده است.

کننده وزیر بهداشت، درمان در مدیریت کرونا در گیلان تاکید نمود : مردم باید با قوت و شدت بیشتری نسبت به قبل در رعایت بهداشت فردی و توصیه ها و اصول اولیه بهداشتی، پرهیز از دست دادن و روبوسی و غیره عمل کنند به گونه ای که رعایت این اصول در آنها درونی شده و جزئی از زندگی عادی شان گردد تا سلامت خود و خانواده شان حفظ گردد.

وی یادآور شد: وقتی ویروسی مهاجم در بین ما و جامعه ماست و راه حل درمانی و پیشگیرانه خاصی برای غلبه بر آن نیست جز رعایت بهداشت فردی؛ بنابراین بر همگان فرض است که در این راستا عمل کنند.

گیلان از جمله کانون های کرونا در کشور بود که از ابتدای شیوع این ویروس به شدت درگیر شد.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت و درمان نیز تا به امروز 35408 نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و 2517 نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت نموده و 11 هزار و 679 نفر نیز بهبود یافته اند.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران هیچ جای گیلان در شرایط سفید نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران هیچ جای گیلان در شرایط سفید نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید