دبی میلیاردها دلار برای نمایشگاه اکسپو 2020 هزینه نموده است

به گزارش وبلاگ تپلینک، اولین نمایشگاه جامع جهانی اکسپو در سال 2020 در دبی افتتاح خواهد شد. دبی تا به امروز میلیاردها دلار برای اجرای این پروژه بزرگ هزینه نموده است.

دبی میلیاردها دلار برای نمایشگاه اکسپو 2020 هزینه نموده است

دبی، میلیاردها دلار برای زیرساخت ها و تبلیغات پروژه های مرتبط به اولین نمایشگاه جامع دنیای اکسپو در خاورمیانه هزینه نموده است. این نمایشگاه بین المللی در سال 2020 و به مدت 6 ماه برپا خواهد شد. انتظار می رود روزانه 300 هزار بازدیدنماینده از این نمایشگاه تماشا نمایند.

اکسپو یا نمایشگاه دنیای، بزرگ ترین و مهم ترین رویداد نمایشگاهی دنیا با حضور تمام ملیت ها و کشورهای دنیا است که هر پنج سال یک بار، جهت ارائه دستاوردها و پیشرفت های هر کشور در یکی از مهم ترین شهرهای دنیا برگزار می گردد. اهمیت نمایشگاه اکسپو آنقدر است که بعد از مسابقات جام دنیای فوتبال و بازی های المپیک، سومین رویداد مهم دنیا محسوب می گردد.

براساس گزارشات ارائه شده؛ تا ماه مارس 42 میلیارد دلار برای پروژه های مرتبط زیرساخت های این نمایشگاه هزینه خواهد شد. اجرای پروژه های حمل و نقل 17 میلیارد دلار، پروژه های مسکن 13 میلیارد دلار و پروژه های هتل ها و پارک های موضوعی 11 میلیارد دلار هزینه برده است.

توسعه فرودگاه بین المللی المکتوم 8 میلیارد دلار سرمایه گذاری خواهد داشت. این فرودگاه در بخش جنوبی شهر و به منظور توسعه و توسعه فرودگاه بین المللی دبی در قسمت شمالی ساخته خواهد شد. سال گذشته فرودگاه بین المللی دبی شلوغ ترین و پرترددترین فرودگاه برای سفرهای بین المللی بود و بیش از 88 میلیون مسافر از این فرودگاه استفاده کردند. پیش بینی شده است که فرودگاه المکتوم پس از راه اندازی بتواند دوبرابر این رقم را در سال فراهم کند.

حدود 3 میلیارد دلار به وسیله امارات متحده عربی برای توسعه مترو در مسیرهای نمایشگاه صرف شده است و 13 میلیارد دلار نیز برای توسعه روستاهای جنوبی دبی و اتصال آن ها به شهر نمایشگاه دبی هزینه شده است.

این نمایشگاه بین المللی به ایجاد 300 هزار شغل و توسعه گردشگری یاری خواهد نمود. این نمایشگاه در ماه اکتبر در سال 2020 افتتاح خواهد شد و هدف اصلی آن جذب بازدیدنمایندگان خارجی در جهت توسعه صنعت دبی است.

بعلاوه حدود 15 میلیارد دلار برای اجرای پروژه های زیرساختی هزینه شده است که 21 درصد از کل هزینه های جامعه در امسال بوده است؛ این درحالیست که عایدی حاصل از فروش نفت در دبی تقریبا 6 درصد از عایدی کل جامعه است.

دبی خودش را به عنوان یکی از مراکز مهم مالی و گردشگری در خلیج فارس اثبات نموده است و تنها به عایدی حاصل از فروش نفت اش وابسته نیست و برای عایدیزایی به وسیله امور تجاری و گردشگری نیز اهداف بسیاری دارد.

منبع: کجارو / کافه گردش / travelandtourworld.com

به "دبی میلیاردها دلار برای نمایشگاه اکسپو 2020 هزینه نموده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دبی میلیاردها دلار برای نمایشگاه اکسپو 2020 هزینه نموده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید