راه آهن سیمای سیستان و بلوچستان را تغییر می دهد

به گزارش وبلاگ تپلینک، استاندار سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به اینکه این استان از ظرفیت گردشگری، تجارت و ترانزیت برخوردار بوده راه آهن می تواند سیمای استان را تغییر دهد.

راه آهن سیمای سیستان و بلوچستان را تغییر می دهد

حسین مدرس خیابانی در حاشیه بهره برداری از طرح راه آهن زاهدان به خاش اظهارداشت: با توجه مرزهای گسترده سیستان و بلوچستان بعلاوه بنادر و منطقه ها آزاد، لزوم تجارت و ترانزیت یکی از ابر پروژه های کشور در استان ساخت و راه اندازی خطوط ریلی است.

وی اضافه کرد: سیستان و بلوچستان به عنوان استانی با مرزهای طولانی، اقتصاد دریایی و منطقه گردشگری اولویت اول آن راه بوده که نسخه شفابخش آن راه آهن محسوب می گردد.

استاندار سیستان و بلوچستان ضمن قدردانی از قرارگاه سازندگی و دولت سیزدهم توضیح داد: امیدواریم با تامین اعتبارات مورد احتیاج آرزوی دیرینه مردم یعنی اتصال راه آهن چابهار به زاهدان تحقق پیدا کند.

وی اذعان کرد: طبیعی است هنگامی که صحبت از بندر تجاری چابهار می گردد بدون ریل کارکرد اصلی خود را ندارد و من مطمئنم دولت برای تکمیل کریدور شرقی اقدام خواهد نمود.

مدرس خیابانی اعلام کرد: در سیستان و بلوچستان که شرکت های بزرگ و بنگاه های مالی کلانی وجود ندارد بیشتر بار اشتغال استان بر دوش طرح های عمرانی است به عنوان مثال در همین ابر پروژه چهار هزار نفر مشغول به کار شدند.

وی تاکید نمود: باید کوشش کنیم در سایه امنیت که خون بهای شهداست طرح های عمرانی رونق یابد و دائم در جهت حرکت رو به توسعه استان گام برداریم.

استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: امروز هیچ کس جز دشمن از شرایطی که در کشور بویژه در این استان به وجود آمده شاد نمی گردد چرا که دشمن نه شیعه می شناسند و نه سنی و هدف آن تخریب وحدت است.

وی اضافه کرد: کوشش بزرگان، متنفذین، صاحبان تریبون و معتمدین برای ایجاد امنیت و آرامش در سیستان و بلوچستان بسیار حائز اهمیت است چرا که همه موضوعات استان تحت شعاع آن قرار می گیرد.

مدرس خیابانی اذعان کرد: قطعاً مردم دلاور و غیور سیستان و بلوچستان اجازه نخواهند داد کام دشمنان شیرین گردد و این آرزوی خود را به گور خواهند برد.

وی بیان نمود: نگاه های خوبی از سوی دولت سیزدهم متوجه سیستان و بلوچستان شده به عنوان مثال در شاخص راه امروز 153 کیلومتر بزرگراه به اتمام رسیده و 143 کیلومتر طرح در حال ساخت و 300 کیلومتر راه روستایی آسفالت کردیم علاوه بر این بیش از 1600 کلاس درس تحویل آموزش و پرورش استان شده

استاندار سیستان و بلوچستان اظهارداشت: سال جاری ما با کمترین قطعی برق و آب روبرو بودیم، بعلاوه جهاد آبرسانی نیز در استان در حال انجام بوده که کار آبرسانی به 150 روستا تا به امروز به اتمام رسیده است.

وبلاگ تپلینک سیستان و بلوچستان زاهدان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "راه آهن سیمای سیستان و بلوچستان را تغییر می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه آهن سیمای سیستان و بلوچستان را تغییر می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید