سرو ذکریا به عنوان هزارمین میراث طبیعی کشور ثبت ملی شد

به گزارش وبلاگ تپلینک، میراث آریا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، سرو ذکریا به عنوان هزارمین میراث طبیعی کشور ثبت ملی شد.

سرو ذکریا به عنوان هزارمین میراث طبیعی کشور ثبت ملی شد

مصطفی پورعلی، مدیرکل ثبت و حریم آثار و حفظ و احیای میراث معنوی و طبیعی در حاشیه جلسه شورای ثبت ملی آثار طبیعی که در سالن آمفی تئاتر وزارت میراث فرهنگی برگزار گردید، گفت: درخت کهنسال سرو ذکریا در استان کرمان، شهرستان ارزوئیه در مجاور آرامگاه شاهزاده ذکریا واقع شده و براساس آنالیز صاحب نظران حوزه میراث طبیعی حدود 1500 تا 1600 سال قدمت دارد.

او اضافه کرد: به مناسبت ثبت هزارمین میراث طبیعی کشور مراسم گرامیداشتی در سالن آمفی تئاتر وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برگزار گردید و ضمن تشریح فعالیت های آینده حوزه ثبت میراث طبیعی، اساتید و صاحب نظران شورای ملی ثبت میراث طبیعی درباره هفته درختکاری سخنرانی کردند.

پورعلی با اشاره به اهمیت ذخایر ژنتیک گیاهی گفت: ثبت درخت کهنسال سرو ذکریا به عنوان هزارمین میراث طبیعی ثبت شده کشور هم از منظر ذخایر ژنتیکی گیاهی کشور و هم از منظر ارزش های فرهنگی حائز اهمیت است، چرا که درختان کهنسال از دیرباز مورد احترام و پاسداری ایرانیان بوده و در میان تمامی اقوام ایرانی توجه ویژه ای به حفاظت این درختان معمول میشد.

مدیرکل ثبت و حریم آثار و حفظ و احیای میراث معنوی و طبیعی گفت: جمهوری اسلامی ایران اخیرا پرونده ای با عنوان پرونده زنجیره ای درختان کهنسال را در لیست موقت یونسکو به ثبت رسانده است که ان شاءالله در سالهای آینده یکی از نامزدهای اصلی کشور برای قرارگیری در لیست میراث جهانی یونسکو خواهد بود.

منبع: همگردی

به "سرو ذکریا به عنوان هزارمین میراث طبیعی کشور ثبت ملی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرو ذکریا به عنوان هزارمین میراث طبیعی کشور ثبت ملی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید