شایعه است؛ کرونا نه ضعیف شده و نه تابستان می رود

به گزارش وبلاگ تپلینک، دکتر مینو محرز می گوید شایعه ضعیف شدن ویروس کرونا درست نیست و اگر چه گرما روی آن تاثیر دارد اما به این معنا نیست که با گرم شدن هوا ماجرا تمام می گردد

شایعه است؛ کرونا نه ضعیف شده و نه تابستان می رود

به گزارش وبلاگ تپلینک، دکتر مینو محرز فوق تخصص بیماری های عفونی در گفت وگو با ایسنا، درباره بعضی اظهارات مبنی بر ضعیف شدن ویروس کرونا، گفت: ما هنوز نمی توانیم درباره شرایط این ویروس به درستی قضاوت کنیم و شرایط آن در آینده نیز با توجه به شواهد موجود، قابل پیش بینی نیست.

  • تاثیر گرما بر کرونا

وی با بیان اینکه تنها نکته ای که وجود دارد این است که با گرم شدن هوا ویروس در محیط زودتر از بین می رود، گفت: اما نمی توان معین کرد که اپیدمی در چه زمانی تمام می گردد و تا چه زمانی گرفتار ویروس هستیم و این هنوز در جهان قابل قضاوت نیست. البته باید توجه کرد که با گرم شدن هوا هم ویروس در محیط زودتر از بین می رود، اما به این معنی نیست که از میزان فعالیتش کاهش یابد. در صورتیکه مردم بیرون بیایند و مسائل بهداشت فردی و اجتماعی و فاصله گذاری فیزیکی را رعایت ننمایند، مجددا شاهد اپیدمی خواهد بود؛ چراکه هنوز خیلی از افراد مبتلا نشده اند و با این شرایط دچار بیماری می شوند.

  • کرونا با گرم شدن هوا از بین می رود؟
  • چرایی کاهش مراجعات کرونایی به بیمارستان ها

محرز درباره علت کاهش مراجعات کرونایی به بیمارستان ها نیز گفت: بالاخره پیک شدید بیماری قبل از عید و در ایام عید رخ داده است. وقتی یک ویروس جدید وارد جامعه می گردد، به طور متوسط 50 درصد جامعه باید به آن مبتلا شوند تا پیک ویروس کاهش یافته و فرایند آن صاف گردد و به تدریج هم کاهش یابد. به نظر می آید ظاهرا در تهران پیک شدید بیماری را به دلیل رعایت فاصله گذاری گذرانده ایم، اما اگر مجددا مردم در خیابان ها حضور پیدا نموده و فاصله گذاری فیزیکی را رعایت ننمایند، ممکن است شاهد پیک یا موج مجددی باشیم.

  • عضو کمیته کشوری کرونا: 50 درصد مبتلایان به کرونا بدون علامت هستند
  • کووید-19 چگونه کنترل می گردد؟

وی تاکید نمود: بنابراین نباید خیال مردم راحت گردد و فکر نمایند بیماری تمام شده است. باید حتما مسائل بهداشتی و فاصله گذاری فیزیکی را همچنان رعایت نمایند. یکی از عللی که توانستیم مقداری بیماری کووید-19 را کنترل کنیم، بحث فاصله گذاری فیزیکی بود. تنها راه کنترل ویروس کرونا که در جهان هم ثابت شده است، همین موضوع است. بنابراین اگر مسائل را رعایت نکنیم و مردم به خیابان ها بیایند، ممکن است مجددا دچار مشکل شویم. کسانیکه مجبور نیستند، از منزل بیرون نیایند. نباید مراکز خرید شلوغ گردد یا مردم در رستوران ها کنار یکدیگر بنشینند و ... ما هنوز چیز زیادی درباره این ویروس نمی دانیم و نمی توانیم بگوییم که در شهر یا منطقه ای ویروس تمام شده و دیگر وجود ندارد. بنابراین مردم همچنان باید رعایت ها را انجام دهند.

  • کرونا ضعیف نشده، تا حدی کنترل شده

محرز با بیان اینکه بنابراین نمی توان گفت که ویروس ضعیف شده است، بلکه تا حدی به دلیل فاصله گذاری فیزیکی کنترل شده است، ادامه داد: افرادی که در منزل مانده اند، خودشان را از ابتلا به بیماری کووید-19 حفظ نموده اند. بنابراین افرادی هستند که به کرونا مبتلا نشده اند و اگر بیرون بیایند یا فاصله گذاری فیزیکی را رعایت ننمایند، در معرض ابتلا قرار می گیرند. در عین حال باید توجه کرد که ممکن است بیماری مجددا به مناطقی که اکنون تحت عنوان سفید مطرح می شوند، بازگردد.

  • کشندگی و قدرت سرایت کرونا وحشتناک تر از گفته های چین است

این متخصص بیماری های عفونی تاکید نمود: فعلا با دانستنی هایی که از ویروس داریم و در شرایطی که نه درمان قطعی و نه واکسن بیماری کرونا وجود دارد، تنها راه کنترل آن که در جهان هم ثابت شده است، فاصله گذاری فیزیکی است. بنابراین مردم اصلا شرایط را شوخی نگیرند و مسائل فاصله گذاری را جدی بگیرند. بدون دلیل از منزل خارج نشوید.

  • اپیدمی شایعات در فضای مجازی

محرز درباره بعضی شایعات فضای مجازی مبنی ترکیب ویروس کرونا با گاز متصاعد از وایتکس و ایجاد ویروسی مرگبار، گفت: مشکل عظیم ما در جهان بعد از اپیدمی ویروس کرونا و بدتر از آن اپیدمی ناشی از اخبار نادرست فضای مجازی است. اصلا چنین چیزی وجود ندارد که کرونا با گاز وایتکس ترکیب گردد و معنی هم ندارد. در عین حال باید توجه کرد که استفاده از مواد ضدعفونی نماینده ای چون وایتکس در منزل باید با احتیاط زیادی انجام گردد. زیرا استنشاق وایتکس ریه را اذیت می نماید و در بعضی موارد که گاز آن شدید باشد، مرگبار است.

وی همچنین گفت: بعضی افراد اسیدکلریک را با وایتکس مخلوط نموده اند تا سطوح تمیزتر گردد، اما بخاری که ایجاد شده، برای ریه خطرناک است. بنابراین باید با دقت از این مواد در منزل استفاده کرد. اینکه وایتکس با ویروس کرونا ترکیب گردد، درست نیست.

منبع: همشهری آنلاین

به "شایعه است؛ کرونا نه ضعیف شده و نه تابستان می رود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شایعه است؛ کرونا نه ضعیف شده و نه تابستان می رود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید