عزم دولت امارات برای ارتقای همه جانبه روابط با ایران

به گزارش وبلاگ تپلینک، مقامات وزارت خارجه امارات در ملاقات علی باقری بر عزم دولت این کشور برای ارتقای همه جانبه روابط با ایران تأکید کردند.

عزم دولت امارات برای ارتقای همه جانبه روابط با ایران

به گزارش وبلاگ تپلینک، علی باقری معاون سیاسی وزارت امور خارجه امرپز (سه شنبه) 23 خرداد در سفر به امارات عربی متحده با انور قرقاش، مشاور دیپلماتیک رئیس کشور امارات و خلیفه شاهین المرر وزیر مشاور در امور خارجی دولت امارات ملاقات و گفت وگو کرد.

در این ملاقاتها، معاون وزیر امور خارجه با تأکید بر نگاه راهبردی جمهوری اسلامی ایران در تعامل نامحدود و همه جانبه با همسایگان، رایزنی مستمر سیاسی بین مقام های وزارت خارجه های دو کشور را مهمترین عامل تحکیم روابط بین ایران و امارات خواند و توضیح داد: امنیت و ثبات پایدار منطقه ای در گرو همکاری همه کشورهای منطقه برای توسعه و پیشرفت است.

معاون سیاسی وزارت امور خارجه با تاکید بر کارآمدی سیاست همسایگی، گفت: پل دوستی و برادری که به همت کشورهای جنوب و شمال خلیج فارس در پرتو اراده سیاسی این کشورها ایجاد شده، منظره روشنی از ثبات و توسعه را برای مردم منطقه پملاقات نموده است.

باقری ایرانیان مقیم امارات را پشتوانه مستحکم و سرمایه معتبر برای روابط دوجانبه بین ایران و امارات خواند و برای حل و فصل مسائل و مسائل آنها با طرف اماراتی رایزنی کرد.

در این ملاقاتها، دو مقام عالیرتبه اماراتی بر عزم دولت این کشور برای ارتقای همه جانبه روابط با جمهوری اسلامی ایران تأکید کردند و تعمیق روابط مالی را اولویت مناسبات دوجانبه دانستند.

در این سفر معاون سیاسی وزارت امور خارجه ایران در ملاقات با دیپلمات های جمهوری اسلامی ایران در ابوظبی و دبی، رمز پایداری روابط ایران و امارات در دوره نو را تحکیم اعتماد متقابل سیاسی بین دو کشور خواند.

منبع: همشهری آنلاین

به "عزم دولت امارات برای ارتقای همه جانبه روابط با ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عزم دولت امارات برای ارتقای همه جانبه روابط با ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید