معاون گروسی به تهران می آید ، زمان ملاقات اسلامی با گروسی

به گزارش وبلاگ تپلینک، رئیس سازمان انرژی اتمی گفت که معاون گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی به تهران سفر می نماید.

معاون گروسی به تهران می آید ، زمان ملاقات اسلامی با گروسی

به گزارش وبلاگ تپلینک محمد اسلامی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی امروز (یکشنبه) پنجم شهریور ماه پس از رونمایی از رادیونوکلئید سزیم-137 در جمع وبلاگ تپلینک در محل نمایشگاه بین المللی تهران یاد شهدای هسته ای را گرامی داشت و گفت: شاید خیلی از عزیزانی که با مسائل علمی و فناوری مواجهند بگویند نتیجه تحقیقات مشخص نیست، این سازوکاری که در سازمان انرژی اتمی ایجاد شده با خودباوری و عشق پرشور در همکاران ما عجین شده و تحقیقات نتیجه گرا به همراه داشت.

وی اضافه نمود: این رونمایی حاصل یک کار 6 ماهه است. متوقف نمی شویم. در سالهای گذشته برای گرفتن سزیوم و مولیبدن با مشکلاتی روبرو شدیم. ولی خودمان فراوری کردیم. کل صنایع نفت و گاز و پزشکی و ... از این محصول بهره مند خواهند شد.

رئیس سازمان انرژی اتمی افزود: در تلاشیم همیشه در ریل خدمت باشیم. شرکت پارس ایزوتوپ آدینه ها تعطیل نیست.

اسلامی بعلاوه در ادامه و در پاسخ به سؤالی درباره فراوری برق هسته ای گفت: برنامه فراوری 20 هزارمگاوات برق هسته ای است. در طول این سالیان به دلایل تحریم و عدم همکاری کشورهای دارای فناوری و مزاحمت هایی گه ایجاد کردند با تاخیر روبرو بودیم. نیروگاه بوشهر در حال فراوری برق است. روند واحدهای دو و سه بوشهر نسبت به قبل متفاوت شده و جمعیتی که در حال کار هستند الان دو برابر شده است و بالغ بر 2 هزار نفر در پروژه فعال هستند.

وی اضافه نمود: در افق برنامه سهم 20 هزارمگاوات از برق کسور را محقق خواهیم کرد.

رئیس سازمان انرژی اتمی در پاسخ به سؤالی درباره مکان های به جامانده و گزارشی که از گروسی در نشست آینده خواهیم داشت، عنوان نمود: مذاکرات با آژانس نیست. موضوع ما تعاملات با آژانس است که در چارچوب پادمان و ان.پ.تی انجام می گردد. از چهار مکانی که مطرح بود، دو مکان به جامانده است که با تعاملاتی که با آژانس داریم، امیدواریم حل گردد.

وی اضافه نمود: غنی سازی طبق برنامه اقدام راهبردی در چارچوب تدابیر کلی نظام انجام می گردد.

وی درباره سفر رافائل گروسی مدیرکل آژانس به تهران هم گفت: معاون گروسی قرار است به تهران سفر کند. من هم در نشست عمومی آژانس در وین شرکت خواهم کرد و با گروسی ملاقات می کنم.

رئیس سازمان انرژی اتمی بعلاوه گفت: برای پرتودهی همه سازوکارها را فراهم کردیم. با پرتودهی محصولات کشاورزی ماندگاری بیشتری پیدا می نماید.

منبع: همشهری آنلاین

به "معاون گروسی به تهران می آید ، زمان ملاقات اسلامی با گروسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معاون گروسی به تهران می آید ، زمان ملاقات اسلامی با گروسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید