هزینه های گزاف پنتاگون برای رقابت با موشک های مافوق صوت روسی

به گزارش وبلاگ تپلینک، وزارت دفاع آمریکا به رغم صرف هزینه های زیاد برای طراحی موشک های مافوق صوت، در رقابت با نمونه های روسی عقب مانده است.

هزینه های گزاف پنتاگون برای رقابت با موشک های مافوق صوت روسی

واشنگتن برای طراحی و ساخت سلاح مافوق صوت مشابه موشک های مافوق صوت روسی کینژال Kinzhal و زیرکان هزینه زیادی صرف می نماید و در پی آن است که اولین موشک از این نوع را در سال 2027 وارد ارتش خود کند.

به گزارش پایگاه لینتا، پنتاگون در حال آنالیز چندین پروژه مرتبط با تسلیحات مافوق صوت از جمله موشک کروز سایبرسونیک اتک Hypersonic Attack است گفته می گردد یک موشک بالدار مافوق صوت و مجهز به موتور جت است. این موشک می تواند در لایه های بالایی جو زمین تا 6000 کیلومتر در ساعت شتاب بگیرد. پیش بینی می گردد موشک مافوق صوت آمریکا تا سال 2027 وارد خدمت گردد.

همزمان موشک هوا به هوا اَرا ARRW نیز در حال توسعه است که ادعا می گردد سرعتی بیش از 20 ماخ (حدود 24000 کیلومتر در ساعت) داشته باشد و به وسیله بمب افکن های استراتژیک B-1B پرتاب گردد.

با این حال، واشنگتن حین ساخت سلاح های مافوق صوت با مشکلاتی روبرو شد، سال گذشته، نیروی هوایی آمریکا 3 نمونه اولیه این موشک ها را آزمایش کرد که همه شکست خوردند.

موشک اَرا در اولین آزمایش در آوریل 2021 از هواپیما جدا نشد، در ماه ژوئیه موتور موشک روشن نشد و در دسامبر، موشک پرتاب نشد.

روسیه در سال 2018 موشک مافوق صوت کینژال را عملیاتی کرد که می تواند یک بمب معمولی با وزن 480 کیلوگرم یا حتی یک کلاهک اتمی را تا حداکثر فاصله 12350 کیلومتر پرتاب کند.

وبلاگ تپلینک بین الملل اروپا و آمریکا

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "هزینه های گزاف پنتاگون برای رقابت با موشک های مافوق صوت روسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هزینه های گزاف پنتاگون برای رقابت با موشک های مافوق صوت روسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید