پورشه رقیب نو ایلان ماسک و جف بزوس می گردد ، جزئیات ورود به رقابت فضایی

به گزارش وبلاگ تپلینک، پورشه وارد عرصه رقابت فضایی می گردد. ایلان ماسک و جف بزوس دو تن از ثروتمندترین کارآفرینان جهان و از سردمداران صنعت فضایی خصوصی، اکنون رقیب جدی و جدیدی به نام شرکت پورشه را رودرروی خود می بینند.

پورشه رقیب نو ایلان ماسک و جف بزوس می گردد ، جزئیات ورود به رقابت فضایی

وبلاگ تپلینک - به نظر می رسد مسابقه فضایی شرکت های خصوصی به یک بازار کاملا رقابتی تبدیل شده است. براساس موفقیت های میلیاردرهای مشهوری همانند ایلان ماسک، جف بزوس و ریچارد برانسون در کسب موفقیت های فضایی، شرکت خودروسازی آلمانی پورشه هم در حال سرمایه گذاری روی یک استارتاپ فضایی به نام ایسار ایرواسپیس(Isar Aerospace) به منظور دستیابی زودهنگام به فناوری های نوپای فضایی است.

حتی اگر پورشه از پس این چالش برنیاید، باز هم می تواند فناوری های فضایی پیشرفته را وارد صنعت خودرو کند که یک مزیت قابل توجه خواهد بود.

این خودروساز به همراه دو سرمایه گذار دیگر مجموعا 165 میلیون دلار برای این کار اختصاص داده است. در حالی که این استارتاپ هنوز نوپا و کم کار است، اما جاه طلبی های آن بسیار زیاد است. هدف آن رقابت با شرکت های فضایی خصوصی بلو اوریجین متعلق به جف بزوس و اسپیس ایکس متعلق به ایلان ماسک با ارائه موشک های کم هزینه برای پرتاب ماهواره ها به مدار نزدیک زمین است.

این استارتاپ در اوایل امسال آغاز به ساخت یک موشک به نام اسپکتروم(Spectrum) کرد که از فناوری چاپ سه بعدی و اتوماسیون برای کاهش هزینه های فراوری در آن استفاده می گردد.

این وسیله پرتابی یک سیستم دو مرحله ای است که برای بهینه سازی استقرار ماهواره های آینده طراحی شده است. این موشک می تواند تا 1000 کیلوگرم وزن را تحمل کند و از یک موشک مرحله دوم چند احتراقی استفاده می نماید تا محموله های بلند ارتفاع را به راستا نهایی مداری خود برساند.

این استارتاپ فضایی به اسم رقیبی مهم برای اسپیس ایکس و بلو اوریجین، ارزش آنالیز را دارد. در سه سالی که از تأسیس آن می گذرد، ایسار تنها 180 میلیون دلار سرمایه جمع آوری نموده است که اندازه زیادی نیست.

این شرکت بعلاوه هنوز هیچ ماهواره ای را به فضا پرتاب ننموده است که این بدان معناست که اگر هم اکنون از هم بپاشد، هیچ نتیجه ای نداشته است. اما هنوز در خصوص آن خوش بینی وجود دارد.

ایسار اولین شرکت اروپایی بود که در ماه مه امسال با آژانس فضایی اروپا (ESA) قرارداد امضا کرد و 13 میلیون دلار از دولت آلمان برای انتقال دو ماهواره به مدار نزدیک زمین دریافت کرد. این شرکت بعلاوه میخواهد روزی موشک های قابل استفاده مجدد طراحی کند.

در هر حال ما در سال 2022 متوجه خواهیم شد که اسپکتروم چگونه است و چه توانایی هایی دارد.

لوتز مسکه مدیر اجرایی پورشه می گوید: ما متقاعد شده ایم که دسترسی ارزان و منعطف به فضا یک عامل کلیدی برای نوآوری در صنایع سنتی و بعلاوه فناوری ها و مدل های تجاری تازه خواهد بود.

بدیهی است که تمرکز پورشه روی صنعت خودروسازی است، اما با افزایش روزافزون قطعات الکترونیکی و نرم افزاری تازه در خودروها، داشتن نرم افزارها و سخت افزارهای پیشرفته که در صنعت فضایی توسعه داده شده اند، می تواند به اسم یک مزیت مهم در بازار رقابتی خودرو به تعداد آید.

وی اضافه نمود: علاوه بر این، اگر پورشه سیستم های ماهواره ای GPS خود را بدست آورد، به معنای دسترسی مستقیم به داده های موقعیت مکانی است که نه تنها جذابیت پیوستن به باشگاه مالکان پورشه را افزایش می دهد، بلکه به اسم یک سرویس اختصاصی خواهد بود که این شرکت می تواند به دیگران اجاره دهد.

منبع: ایسنا

منبع: بیت ران

به "پورشه رقیب نو ایلان ماسک و جف بزوس می گردد ، جزئیات ورود به رقابت فضایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پورشه رقیب نو ایلان ماسک و جف بزوس می گردد ، جزئیات ورود به رقابت فضایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید