چگونه تصاویر و ویدیوها را در پاورپوینت فشرده کنیم؟

به گزارش وبلاگ تپلینک، همگی ما در دوران مدرسه و دانشگاه و یا محل کار برای یک بار هم که شده به سراغ استفاده از پاورپوینت برای ارائه تحقیق های خود رفته ایم. در عین حال می دانیم که عدم استفاده از تصاویر و یا حتی ویدیوها در یک فایل پاورپوینت، جذابیت آن را به مراتب کاهش می دهد و از طرفی ارائه مطالب را برای ما سخت تر می نماید. پس ترجیح ما این است که از تصاویر و ویدیوهای متنوع و البته مرتبط استفاده کنیم و همین موضوع باعث می گردد که حجم فایل پاورپوینت ما سنگین تر گردد و به دنباب راهی برای فشرده سازی تصاویر و ویدیوها در پاورپوینت باشیم. حال قبل از هر چیزی اگر در پی خرید یک لپ تاپ تازه با قیمتی مناسب و ضمانت اصالت کالا هستید، دکمه زیر مختص شماست.

چگونه تصاویر و ویدیوها را در پاورپوینت فشرده کنیم؟

چگونه می توانیم حجم تصاویر را در یک فایل پاورپوینت فشرده کنیم؟

با مطالعه مقدمه این مطلب احتمالا شما نیز با ما هم نظر شده اید که استفاده از تصاویر و ویدیوهای متنوع حجم فایل پاورپوینت ما را سنگین و زیاد می نماید و همین موضوع باعث می گردد که ارسال آن و یا ارائه آن در هر محیطی آسان نباشد. با این وجود اصلا نگران نباشید، چرا که فشرده سازی تصاویر و ویدیوها در پاورپوینت اصلا کار دشواری نیست و راهکار های زیادی در این مورد پیش روی شماست. حال برای فشرده سازی تصاویر باید چندین محله را به ترتیب طی کنید که این مراحل عبارتند از:

مرحله اول: در اولین قدم باید به سراغ باز کردن فایل پاورپوینتی بروید که تصاویر را در آن قرار داده اید.

مرحله دوم: حالا شما باید به سراغ تصویری که می خواهید فشرده کنید، بروید. در عین حال می توانید از دکمه کنترل (ctrl) روی کیبورد خود یاری بگیرید و چندین تصویر را با هم انتخاب کنید.

مرحله سوم: همچون تصویر پایین در بخش Picture Format روی گزینه Compress Pictures ضربه بزنید.

مرحله چهارم: دو گزینه Apply only to this picture و Delete cropped areas of pictures را تیک بزنید.

مرحله پنجم: در بخش Resolution باید با توجه به احتیاج خود یکی از گزینه ها را برای کیفیت تصویر خود انتخاب کنید.

مرحله ششم: حالا روی OK ضربه بزنید.

مرحله هفتم: پس از انجام مراحل بالا پاورپوینت تصاویر انتخاب شده را برای شما فشرده می نماید.

نکته مهم: اگر می خواهید تمام تصاویر ارائه شده در پاورپوینت خود را به طور همزمان فشرده کنید، از مراحل ذکر شده در بالا بهره ببرید و فقط در مرحله چهارم تیک گزینه Apply only to this picture را بردارید.

نحوه تغییر رزولوشن پیش فرض تصاویر در پاورپوینت

اگرچه پاورپوینت فشرده سازی تصاویر را برای شما ساده تر می نماید، ولی انجام مکرر این فرآیند احتمالا برای شما خسته نماینده باشد. در نتیجه برای جلوگیری از آن باید به سراغ تنظیمات پیش فرض پاورپوینت روی دستگاه خود بروید. برای انجام این کار مراحل زیر را یک به یک طی کنید:

مرحله اول: پاورپوینت را روی کامپیوتر خود باز کنید.

مرحله دوم: روی گزینه File در بالای صفحه سمت چپ ضربه بزنید.

مرحله سوم: همچون تصویر پایین گزینه Options را انتخاب کنید.

مرحله چهارم: در پنجره PowerPoint Options به سراغ Advanced بروید.

مرحله پنجم: حالا در بخش Image Size and Quality تیک گزینه Do not compress images in file را بردارید و روی OK کلیک کنید.

مرحله ششم: برای کاهش بیشتر حجم تصویر می توانید تیک گزینه Discard editing data را فعال کنید. دقت داشته باشید که با انتخاب این گزینه پس از ویرایش تصاویر به وسیله پاورپوینت، شما امکان بازگردانی آن ها به حالت اولیه را نخواهید داشت.

چگونه می توانیم ویدیوها را در یک فایل پاورپوینت فشرده کنیم؟

حال با فرض این که شما تمامی تصاویر موجود در فایل پاورپوینت خود را فشرده نموده اید، نوبتی هم که باشد نوبت به فشرده سازی ویدیوها که حجم بیشتری را نیز اشغال می نمایند، رسیده است. برای فشرده سازی فایل های ویدیویی در پاورپوینت خود، از این مراحل بهره ببرید:

مرحله اول: در اولین قدم باید به سراغ باز کردن فایل پاورپوینتی بروید که ویدیوها را در آن قرار داده اید.

مرحله دوم: روی منوی File در بالای صفحه سمت چپ کلیک کنید.

مرحله سوم: همچون تصویر پایین Info را انتخاب کنید.

مرحله چهارم: شما می توانید حجم تمامی ویدیوهای به کار رفته در پاورپوینت خود را در بخش Media Size and Performance آنالیز کنید.

مرحله پنجم: در این مرحله روی دکمه Compress Media ضربه بزنید و کیفیت مورد نظر خود را همچون تصویر پایین برای ویدیو و یا ویدیوهای خود انتخاب کنید.

مرحله ششم: منتظر بمانید تا پاورپوینت ویدیوها را فشرده کند و سپس روی دکمه Close کلیک کنید.

مرحله هفتم: اگر پس از فشرده سازی ویدیوها از کیفیت آن ها راضی نیستید، دوباره به بخش Info بروید و روی دکمه Compress Media ضربه بزنید.

مرحله هشتم: در نهایت شما باید Undo را انتخاب کنید تا همه چیز به حالت اولیه بازگردانده گردد. به همین سادگی!

فشرده سازی تصاویر و ویدیوها در پاورپوینت با ترفندهایی ساده

هدف ما در این مطلب کوتاه آنالیز برترین راهکار موجود برای فشرده سازی تصاویر و ویدیوها در پاورپوینت بود. پس در ابتدا به سراغ آموزش چگونگی فشرده سازی تصاویر رفتیم. در عین حال چون احتمال می دادیم که این کار برای شما خسته نماینده به نظر برسد و نخواهید که کیفیت تصاویر را هر بار و به صورت دستی تنظیم کنید، به شما آموزش دادیم تا آن را روی تنظیمات پاورپوینت دستگاه خود ذخیره کنید. در سرانجام نیز با هم نحوه فشرده سازی ویدیوها در پاورپوینت را یاد گرفتیم. حال شما بگویید که آیا روش بهتر و سریع تری را برای فشرده سازی تصاویر و ویدیوها در پاورپوینت می شناسید؟ شما می توانید نظرات و پیشنهادات خود را با ما و دیگر کاربران وبلاگ تپلینک مگ در میان بگذارید.

منبع: GuidingTech

منبع: دیجیکالا مگ

به "چگونه تصاویر و ویدیوها را در پاورپوینت فشرده کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه تصاویر و ویدیوها را در پاورپوینت فشرده کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید