کریگ سیلوی باز هم برنده جایزه کتاب سال ایندی شد

به گزارش وبلاگ تپلینک به نقل از سایت جایزه، سیزده سال پس از اینکه جاسپر جونز اثر کریگ سیلوی، جایزه برترین کتاب سال ایندی 2009 را دریافت کرد، کتابفروشان مستقل استرالیایی اعلام کردند که کتاب سگ کوچولو نوشته سیلوی را به عنوان کتاب مورد علاقه خود در سال گذشته و برنده جایزه ایندی 2023 در بخش کتاب سال معرفی می نمایند.

کریگ سیلوی باز هم برنده جایزه کتاب سال ایندی شد

این دومین بار است که کریگ جایزه کتاب سال ایندی را دریافت می نماید، بعلاوه برای دومین بار در تاریخ جوایز ایندی است که یک کتاب کودک، جایزه کتاب سال را به خود اختصاص می دهد.

سیلوی نویسنده استرالیایی است که دومین رمان او با عنوان جاسپر جونز در سال 2009 از سوی انجمن کتابخانه های آمریکا به عنوان برترین داستان نوجوان در لیست سال 2012 نهاده شد و در سال 2017 فیلمی به همین نام با اقتباس از آن ساخته شد. در سال 2021 کتاب زنبور عسل کریگ برنده جایزه کتاب ایندی در بخش ادبیات داستانی شد.

علاوه بر جایزه کتاب سال ایندی، برندگان این جایزه در رشته های ادبیات داستانی، ادبیات غیرداستانی، رمان اول، ادبیات غیرداستانی مصور، ادبیات کودک و نوجوان نیز اعلام شدند. جایزه کتاب سال ایندی به وسیله کتاب فروشان مستقل و از میان برندگان همه بخش ها به عنوان برترین کتاب انتخاب شده است.

لیست کامل برندگان جوایز ایندی 2023 در بخش های مختلف به توضیح زیر است:

کتاب سال: سگ کوچولو اثر کریگ سیلوی (الن اند آنوین)

ادبیات داستانی: اسب اثر جرالدین بروکس (هچت استرالیا)

ادبیات غیرداستانی: همه آنچه ناگفته باقی ماند نوشته تریسی لین (اچ کیو، هارپرکالین)

ادبیات غیرداستانی مصور: اولین همراه غذای ملل نوشته دامین کالتارد و ربه کا سولیوان (مورداک بوکز)

کتاب کودک: سگ کوچولو اثر کریگ سیلوی (الن اند آنوین)

کتاب نوجوان: مرز نوشته هولدن شپرد (تکست پابلیشینگ)

جوایز ایندی در سال 2008 راه اندازی شد. برندگان این جوایز از سوی کتابفروشان مستقلی انتخاب می شوند که به عشق به کتاب و مطالعه مشهورند، از نویسندگان نو و نوظهور استرالیایی حمایت می نمایند و میل به نوشتن را پرورش می دهند.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "کریگ سیلوی باز هم برنده جایزه کتاب سال ایندی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کریگ سیلوی باز هم برنده جایزه کتاب سال ایندی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید