گوشی تاشوی ویوو X فولد با قیمت 1400 دلار معرفی گردید

به گزارش وبلاگ تپلینک، بالاخره بعد از مدت ها انتظار، شرکت ویوو از اولین گوشی تاشوی خود رونمایی کرد. طی هفته های گذشته تقریبا تمام مشخصات گوشی ویوو X فولد فاش شده بود و به همین دلیل ویوو در این رویداد نتوانست کاربران را غافلگیر کند. اول از همه باید به استفاده از نمایشگر 6.53 اینچی در بخش بیرونی و نمایشگر 8.03 اینچی در بخش داخلی اشاره کنیم که از رزولوشن 1800 در 2200 بهره می برد و پنل آن هم از نوع LTPO است و به همین دلیل می تواند رفرش ریت بین 1 تا 120 هرتز را ارائه کند.

گوشی تاشوی ویوو X فولد با قیمت 1400 دلار معرفی گردید

بر روی این نمایشگر شیشه فوق نازک ساخت سامسونگ تعبیه شده که می تواند دوام آن را به طور قابل توجهی افزایش دهد. لازم به ذکر است هم نمایشگر بیرونی و هم نمایشگر داخلی از حسگر اثر انگشت بهره می برند. ویوو برای ساخت این گوشی توجه ویژه ای به لولای آن نشان داده است. به لطف همین لولا، گوشی ویوو X فولد در حالت بسته هیچ شکافی بین دو طرف نمایشگر تاشو ندارد و در حالت باز شده هم کاربران می توانند نمایشگر تاشو را در زاویه 60 تا 120 درجه هم قرار دهند.

قلب تپنده این گوشی تراشه پرچم دار اسنپدراگون 8 نسل 1 است که 12 گیگابایت رم آن را همراهی می نماید. بعلاوه انرژی آن از طرف باتری 4600 میلی آمپر ساعتی تامین می گردد که از شارژ 66 واتی پشتیبانی می نماید. ویوو مدعی شده که به لطف همین سرعت شارژ، باتری موردنظر در عرض 37 دقیقه به طور کامل شارژ می گردد. بعلاوه باید به پشتیبانی از شارژ بی سیم 50 واتی و شارژ بی سیم معکوس با سرعت 10 وات هم اشاره کنیم.

در پنل پشتی ویوو X فولد دوربین های بسیار قدرتمندی دیده می گردد و به همین دلیل در این زمینه نسبت به گوشی های تاشوی سامسونگ حرف بیشتری برای گفتن دارد. اول از همه باید به دوربین 50 مگاپیکسلی اشاره کنیم که مبتنی بر سنسور تازه ساخت سامسونگ است. در کنار آن هم دوربین تله فوتو با زوم 2 برابری، دوربین پریسکوپی با زوم 5 برابری و اولترا واید 48 مگاپیکسلی تعبیه شده است. در سمت راست بخش فوقانی ماژول دوربین هم برند زایس دیده می گردد که با همکاری ویوو، برای این دوربی ها قابلیت های نرم افزاری جذابی را ارائه داده است. بعلاوه مانند بسیاری از گوشی های تاشو، در نمایشگر داخلی و بیرونی دوربین سلفی واقع شده است.

با باز کردن این گوشی، می توانید دو اپلیکیشن را در کنار یکدیگر اجرا کنید و در عین حال امکان استفاده از پنجره های شناور برای بهبود امکانات چندوظیفگی هم وجود دارد.

دیگر محصولات معرفی شده در این رویداد

شرکت ویوو در کنار اولین گوشی تاشوی خود از یک گوشی معمولی و یک تبلت هم رونمایی کرد. اول از همه باید به ویوو X نوت اشاره کنیم که با نمایشگر 7 اینچی مبتنی بر رزولوشن 3080 در 1440 راهی بازار می گردد. طبیعتا چنین نمایشگر غول پیکری انرژی بسیار زیادی را مصرف می نماید و به همین دلیل در بدنه گوشی باتری 5000 میلی آمپر ساعتی تعبیه شده است. این باتری از شارژ سیمی 80 واتی، شارژ بی سیم 50 واتی و شارژ بی سیم معکوس 10 واتی پشتیبانی می نماید.

در رابطه با دوربین های اصلی هم این گوشی عملا تفاوت خاصی با گوشی تاشوی ویوو X فولد ندارد و فقط به جای سنسور GN5، از سنسور GN1 استفاده شده که اندکی بزرگ تر است. از دیگر ویژگی های آن هم باید به مواردی مانند چیپست اسنپدراگون 8 نسل 1، بدنه ضد آب و حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر اشاره کنیم.

تبلت ویوو پد هم قرار است با اسنپدراگون 870، باتری 8040 میلی امپر ساعتی و شارژ 44 واتی عرضه گردد. میزان نمایشگر اصلی به 11 اینچ می رسد و رزولوشن آن هم 2560 در 1600 است. در پنل پشتی آن دوربین دوگانه دیده می گردد که دوربین اصلی مبتنی بر سنسور 13 مگاپیکسلی است و در کنار آن اولترا واید 8 مگاپیکسلی واقع شده است. از نکات قابل توجه این تبلت می توانیم به استفاده از سنسور سه بعدی برای قابلیت تشخیص چهره اشاره کنیم.

گوشی تاشوی ویوو X فولد با قیمت 8999 یوان (حدودا 1400 دلار) راهی بازار چین می گردد. کاربران چینی برای خرید مقرون به صرفه ترین مدل ویوو X نوت هم باید 940 دلار بپردازند که این مدل از 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی بهره می برد. در نهایت باید به قیمت 390 دلاری ویوو پد اشاره کنیم که از 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی استفاده می نماید. ویوو ماه گذشته خاطرنشان کرد که برنامه ای برای عرضه جهانی این گوشی تاشو ندارد ولی امیدواریم راهی بازارهای مختلف گردد تا کاربران برای خرید گوشی تاشو به گزینه های بیشتری دسترسی داشته باشند.

منبع: Android Authority

منبع: دیجیکالا مگ

به "گوشی تاشوی ویوو X فولد با قیمت 1400 دلار معرفی گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گوشی تاشوی ویوو X فولد با قیمت 1400 دلار معرفی گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید