گوگل بالاخره قابلیت Nearby Share را به اندروید آورد

به گزارش وبلاگ تپلینک، 9 سال بعد از معرفی قابلیت AirDrop اپل، بالاخره گوگل قابلیتی مشابه به نام Nearby Share را به اندروید آورد!

گوگل بالاخره قابلیت Nearby Share را به اندروید آورد

گوگل قابلیت جدیدی به نام Nearby Share را به اندروید اضافه کرد. با استفاده از این قابلیت کاربران این تلفن های هوشمند می توانند به صورت راحت تری فایل ها، عکس ها و لینک های خود را با دیگر کاربران این پلتفرم به اشتراک بگذارند. برای استفاده از این قابلیت که به تازگی بر روی برخی موبایل های پیکسل و سامسونگ در دسترس کاربران قرار گرفته است، باید نسخه اندروید تلفن همراه 6 یا بالاتر باشد. گوگل اعلام کرده است که طی چند هفته آینده این قابلیت بر روی دیگر دیوایس های اندرویدی هم عرضه خواهد شد.

Nearby Share بسیار شبیه به قابلیت AirDrop در اکوسیستم اپل است. برای استفاده از این ویژگی بعد از انتخاب Nearby Share در منوی به اشتراک گذاری، تلفن های همراه اندرویدی دیگر که در نزدیکی شما قرار دارند به نمایش در می آیند. بعد از انتخاب تلفن همراه مورد نظر، فایلی که انتخاب کرده اید بدون انجام هیچ کار اضافه ای به آن تلفن همراه فرستاده می شود.

در AirDrop شما قادر هستید که نحوه نمایش خود به دیگر کاربران را آن طور که می خواهید تنظیم کنید. به عنوان نمونه می توانید کاری کنید که AirDrop شما را فقط به کسانی که شماره تلفن آن ها را دارید نمایش دهد یا که به طور کامل از چشم دیگر کاربران مخفی بمانید. گوگل در رابطه با قابلیت Nearby Share توضیح می دهد که شما می توانید با استفاده از این قابلیت در هنگام فرستادن یا دریافت فایل به صورت ناشناس باقی بمانید.

این قابلیت جدید برای فرستادن فایل ها، از سریع ترین روش ارسال قابل استفاده در هر دو تلفن همراه مانند بلوتوث، بلوتوث در حالت ذخیره انرژی، WebRTC و Wi-Fi استفاده می کند.

  • آیا به گوگل اجازه استفاده از صدایتان را می دهید؟

کاربران قادر هستند تا از قابلیت Nearby Share برای انتقال فایل بین موبایل های اندرویدی و کروم بوک ها (طی ماه های آینده این قابلیت به کروم بوک ها می آید) استفاده کنند. از این قابلیت هنوز نمی توان برای ارسال فایل بین تلفن های همراه اندرویدی و دستگاه های دارای پلتفرم های دیگر مانند iOS، Mac و ویندوز استفاده کرد. سخنگوی گوگل در رابطه با این موضوع گفته است که آن ها قصد دارند تا در آینده این قابلیت را به پلتفرم های دیگر هم گسترش دهند.

اپل برای اولین بار 9 سال پیش و در سال 2011 از قابلیت AirDrop در آیفون و مک برای انتقال راحت تر فایل ها استفاده کرد. بعد از معرفی AirDrop، گوگل راه های مختلفی را برای انتقال آسان فایل بین دیوایس های اندرویدی امتحان کرد که هیچ یک به سادگی و راحتی AirDrop نبودند. علاوه بر این، همه سازندگان تلفن های همراه اندرویدی نیز از این روش ها در تلفن همراه تولیدی خود استفاده نکردند.

کاربران تلفن های اندرویدی بعد از استفاده از Nearby Share نفس راحتی خواهند کشید، چون که دیگر مجبور نیستند از روش های سختی مانند ایمیل یا اپ های پیام رسان برای فرستادن فایل های خود همراه با مصرف اینترنت استفاده کنند. گوگل اعلام کرده است که به جای ارائه یک اپدیت برای سیستم عامل اندروید، این قابلیت را به صورت یک اپ در گوگل پلی (Google Play) عرضه می کند.

آیکون قابلیت Nearby Share شبیه دو سیم در هم پیچیده است. زمانی که این قابلیت بر روی تلفن همراه اندرویدی شما قابل استفاده شد، شما می توانید تا با استفاده از منوی تنظیمات سریع آن را فعال یا غیر فعال کنید.

  • اجرای برنامه های اندروید در ویندوز 10 با ویژگی جدید Your Phone

منبع: The Verge

منبع: دیجیکالا مگ

به "گوگل بالاخره قابلیت Nearby Share را به اندروید آورد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گوگل بالاخره قابلیت Nearby Share را به اندروید آورد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید