جزئیات بیشتری از سری آیفون 14 اپل فاش شد

به گزارش وبلاگ تپلینک، کمتر از دو ماه دیگر تا رونمایی از سری تازه گوشی های پرچم دار اپل یعنی آیفون 14 زمان به جای مانده است. تا به امروز شایعات و برآورد های زیادی در خصوص مشخصات این سری مانند دوربین، باتری، پردازنده و سایر موارد در شبکه های اجتماعی به وسیله افشاگران فعال در حوزه فناوری مطرح شد و ما تصویر ذهنی خوبی از گوشی های سال 2022 اپل داریم. در ادامه این فرایند، یک افشاگر به آنالیز بعضی از گزارش های قبلی در خصوص این گوشی ها پرداخته و ضمن تأیید آن ها، جزئیات تازهی را در اختیار ما قرار داده است.

جزئیات بیشتری از سری آیفون 14 اپل فاش شد

افشاگری به نام Jioriku در توییتر به جزئیاتی در خصوص رنگ ها و قابلیت نو نمایشگر همواره روشن برای مدل های پرو سری آیفون 14 پرداخته است. او سال گذشته نیز پیش بینی نموده بود که کاربران در iOS 15.4 قادر خواهند در صورت پوشیدن ماسک هم به یاری فیس آیدی قفل گوشی خود را باز نمایند. اکنون این افشاگر اطلاعاتی در خصوص رنگ های این سری در اختیار ما قرار داده است. طبق اطلاعات منتشر شده، گوشی آیفون 14 با رنگ های سبز، ارغوانی، آبی، سیاه، سفید و قرمز در اختیار کاربران قرار می گیرد. به گفته او رنگ ارغوانی جایگزین رنگ صورتی این گوشی هوشمند شده است.

اما گوشی آیفون 14 پرو با رنگ های سبز، ارغوانی، نقره ای، طلایی و گرافیتی روانه بازار گوشی های هوشمند خواهد شد. ظاهراً در این مدل نیز رنگ ارغوانی جایگزین رنگ آبی خواهد شد. باید اشاره کنیم که Jioriku، اولین کسی نبود که رنگ ارغوانی سری آیفون 14 را به ما معرفی کرد. پیش از این Ian Zelbo، مهندس طراح نیز رندرهای سری آیفون 14 را با رنگ ارغوانی به اشتراک گذاشته بود.

این افشاگر بعلاوه در خصوص قابلیت نو شایعه شده نمایشگر همواره روشن مدل های پرو اعلام نموده که این قابلیت تنها ویجت های لاک اسکرین را به کاربران نشان می دهد و راهی برای متفاوت نشان دادن آن ها ندارد. غول آمریکایی دنیای فناوری در آیفون های 13 پرو و پرومکس از رفرش ریت متغیر از 10 هرتز تا 120 هرتز استفاده نموده است. چنین نرخ رفرش ریت متغیری، نسبت به نرخ رفرش ریت پنل های LTPO که به وسیله سایر شرکت های فناوری نظیر سامسونگ مورد استفاده قرار می گیرد فرق دارد.

اما اکنون شایعه شده که نمایشگرهای پروموشنی که برای آیفون 14 پرو و آیفون 14 پرو مکس در نظر گرفته شده اند، می توانند تا نرخ 1 هرتز (از 10 هرتز) کاهش پیدا نمایند تا قابلیت نمایشگر همواره روشن بدون تأثیرگذاری عمیق بر عمر باتری در اختیار کاربران مدل های پرو گوشی های آیفون قرار بگیرد.

این کاربر توییتر در ادامه می گوید که اپل یک آیفون با جنس بدنه تیتانیومی را برای مدل پرو این سری آزمایش نموده، اما در نهایت از همان متریال آیفون 13 پرو برای ساخت آن بهره برده است. این افشاگر معتقد است که سری آیفون 14 با همان گزینه های پیکربندی سال گذشته آیفون 13 روانه بازار خواهد شد و این گوشی ها از شارژر 30 واتی نیز پشتیبانی خواهند کرد.

شنیده ها حاکی از آن است که آیفون 14 پرو که مجهز به نمایشگر 6.1 اینچی است، با قیمت احتمالی 1099 دلار در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. آیفون 14 پرو مکس طبق دیگر شایعات، از یک صفحه نمایش 6.7 بهره می برد و با برچسب قیمتی 1199 دلاری روانه بازار گوشی های هوشمند می گردد. آقای کو، تحلیلگر اپل در گزارش های متعدد خود به برجستگی مدل های پرو آیفون 14 که یکی از تغییرات اساسی طراحی این سری است، اشاره نموده است. او بعلاوه علت اصلی افزایش ضخامت ماژول دوربین این سری را استفاده از دوربین نو می داند.

این تحلیلگر بر این باور است که سری آیفون 14 پیشرفته ترین دوربین سلفی سال های اخیر سری آیفون ها را به کاربران معرفی خواهد نمود. همانطور که احتمالا می دانید، اپل اواخر شهریور ماه سال جاری از سری نو گوشی های هوشمند پرچم دار خود رونمایی می نماید.

منبع: 9to5mac

منبع: دیجیکالا مگ

به "جزئیات بیشتری از سری آیفون 14 اپل فاش شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات بیشتری از سری آیفون 14 اپل فاش شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید