یک استاد دانشگاه رکورد طولانی ترین مدت زندگی در زیر آب را شکست

به گزارش وبلاگ تپلینک، یک استاد دانشگاه رکورد طولانی ترین مدت زندگی در زیر آب را شکست

یک استاد دانشگاه رکورد طولانی ترین مدت زندگی در زیر آب را شکست

یک محقق آمریکایی رکورد طولانی ترین اقامت در زیر آب بدون تنظیم فشار محیط را شکسته است.

به گزارش وبلاگ تپلینک، جوزف دیتوری برای بیش از 74 روز در اتاقکی در بستر خلیجی به عمق 10 متر زندگی کرده و هنوز از اقامتگاه خود خارج نشده است.

وی روز یکشنبه گفت برای حداقل 100 روز در اقامتگاه موسوم به مهمانسرای زیردریایی ژول در کی لارگو واقع در فلوریدا خواهد ماند.

دیتوری، 55 ساله، گفت: عشق به اکتشاف بوده که مرا به اینجا کشانده است. هدفم از روز اول الهام بخشیدن به نسل های آینده، مصاحبه با دانشمندانی که درباره آبزیان تحقیق می کنند و آموختن درباره چگونگی عملکرد بدن در محیط هایی با شرایط شدید بوده.

رکورد قبلیِ بیشترین روز های سپری شده در زیر آب در فشار عادی محیط - بدون تغییر آن - 73 روز بود که در سال 2014 از طریق دو استاد دانشگاه در همین اقامتگاه ثبت شد.

دیتوری با برگزاری منظم دوره های آموزشی زیست پزشکی خود در طول 74 روز گذشته از طریق کلاس های آنلاین، با بیش از 2500 دانشجو در ارتباط بوده است. وی که از روز 1 مارس در زیر آب به سر می برد قصد دارد تا 9 ژوئن در اقامتگاه زیرآبی خود باقی بماند و رکورد خود را به 100 روز برساند.

هدف از اقدام دیتوری ترکیبی از تحقیقات پزشکی، اقیانوسی و آموزشی است و در چارچوب پروژه ای تحت عنوان نپتون 100 از طریق بنیاد توسعه منابع دریایی آمریکا پشتیبانی می شود. این تحقیقات شامل آزمایش های روزانه برای فهمیدن نحوه واکنش بدن انسان به قرار گرفتن طولانی مدت در معرض فشار شدید است.

یک تیم پزشکی دیتوری را تحت نظر دارند و مجموعه ای از آزمایش های روان شناختی و پزشکی از جمله تست خون، سونوگرافی، الکتروکاردیوگرام و همچنین تست های مرتبط با سلول های بنیادی را روی او انجام می دهد. یک روانشناس و روانپزشک نیز در حال ثبت اثرات ذهنی زندگی در یک محیط منزوی و محدود برای مدت طولانی هستند.

دیتوری در این مدت در زیر آب کاملاً تنها نبوده است. بیش از 30 بزرگسال و 15 دانش آموز مقاطع راهنمایی و دبیرستان در 74 روز گذشته از او در این اقامتگاه زیرآبی بازدید کرده اند.

وی با بیان اینکه عاشق زندگی در زیر اقیانوس است، گفت: با این حال چیزی که بیش از همه و به معنای واقعی کلمه دلم برایش تنگ شده خورشید است.

منبع: فرارو

به "یک استاد دانشگاه رکورد طولانی ترین مدت زندگی در زیر آب را شکست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک استاد دانشگاه رکورد طولانی ترین مدت زندگی در زیر آب را شکست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید