300هزار سال از عمر این تبرها می گذرد!، عکس

به گزارش وبلاگ تپلینک، محققان بعضی از بزرگ ترین ابزارهای سنگی ماقبل تاریخ را در بریتانیا کشف نموده اند، از جمله تبری که تقریباً بزرگ تر از آن است که بتوان آن را به کار گرفت.

300هزار سال از عمر این تبرها می گذرد!، عکس

به گزارش خبرگزاری وبلاگ تپلینک، کاوش هایی که در کنت انجام شد، آثار باستانی ماقبل تاریخ را در رسوبات عمیق عصر یخبندان نشان داد که در دامنه تپه ای بالای دره مدوی حفظ شده بود.

بیشتر بخوانید:

مردی که بدون چتر نجات از هواپیما پایین پرید!

تردز امن است؟/ کدام اطلاعات شما به وسیله تردز جمع آوری می گردد؟

محققان از UCL Archaeology South-East هشتصد عدد از مصنوعات سنگی را کشف کردند که تصور می گردد بیش از 300000 سال قدمت داشته باشند و در یک گودال و کانال رودخانه باستانی مدفون شده بودند.

دو چاقوی سنگ چخماق بزرگ، در میان این کشفیات بودند. تبرهای باستانی مصنوعات سنگی هستند که از دو طرف تراش خورده یا کوبیده شده اند تا شکلی متقارن همراه با لبه ای برای برش پیدا نمایند. اعتقاد بر این است که این نوع ابزار معمولاً در دست بوده و ممکن است برای قصابی حیوانات و بریدن گوشت استفاده می شده است.

دو عدد از بزرگترین تبرهایی که در این مکان یافت شده اند، شکلی متمایز دارند، همراه با نوک تیز بلند و ظریف کار شده و پایه ای بسیار ضخیم تر.

لتی اینگری، زمین باستان شناس ارشد در موسسه باستان شناسی UCL، می گوید: ما این ابزارها را زمانی که بیش از 22 سانتی متر طول داشته باشند به عنوان غول توصیف می کنیم و دو مورد در این محدوده میزان داریم. بزرگ ترین آن، با طول 29.5 سانتی متر، یکی از بزرگترین نمونه هایی است که تا به امروز در بریتانیا یافت شده است.

تبرهای غول پیکر مانند این معمولاً در منطقه ها تیمز و مدوی یافت می شوند و قدمت آنها به بیش از 300000 سال پیش می رسد. این تبرها آنقدر بزرگ هستند که تصور اینکه چگونه می توانستند به راحتی نگه داشته شوند و استفاده شوند، سخت است.

شاید آنها کارکردی کمتر عملی یا نمادین تر از ابزارهای دیگر داشتند، یعنی نمایشی واضح از قدرت و مهارت بوده اند. در حال حاضر، ما مطمئن نیستیم که چرا چنین ابزارهای بزرگی ساخته شده اند، یا کدام گونه از انسان های اولیه آن ها را می ساختند، این سایت فرصتی برای پاسخ به این سؤالات هیجان انگیز ارائه می دهد.

تصور می گردد که این مکان مربوط به دوره ای از اوایل ماقبل تاریخ بریتانیا باشد، زمانی که مردم نئاندرتال و فرهنگ هایشان در حال ظهور بودند و حتی ممکن است این منظره ها را با دیگر گونه های اولیه انسان به اشتراک گذاشته باشند.

در این زمان دره مدوی منظره ای وحشی از تپه های جنگلی و دره های رودخانه ای بود. در آن گوزن ها و اسب های قرمز و بعلاوه پستانداران کمتر آشنا، که اکنون منقرض شده اند، زندگی می کردند.

دکتر مت پوپ، از مؤسسه باستان شناسی UCL، گفت: این کاوش ها فرصتی فوق العاده ارزشمند برای مطالعه چگونگی شکل گیری کل منظره عصر یخبندان در بیش از ربع میلیون سال پیش فراهم کرد.

یک برنامه تجزیه و تحلیل علمی، شامل متخصصان UCL و سایر موسسات بریتانیا، اکنون به ما یاری می نماید تا بفهمیم چرا این مکان برای مردم باستانی مهم بوده است و چگونه مصنوعات سنگی، از جمله تبرهای غول پیکر، به آنها یاری می نموده است تا با چالش های عصر یخبندان سازگار شوند.

منبع: the guardian

227227

منبع: خبرآنلاین

به "300هزار سال از عمر این تبرها می گذرد!، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "300هزار سال از عمر این تبرها می گذرد!، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید