6 فیلم ابرقهرمانی نیکلاس کیج از بدترین تا برترین

به گزارش وبلاگ تپلینک، فیلم های ابرقهرمانی بخش مهمی از کارنامه حرفه ای نیکلاس کیج را تشکیل می دهند؛ چه فیلم های شاخص و محبوب ابرقهرمانی کارنامه او باشند چه آثار ناموفق تر یا پروژه های جنجال برانگیزی که نهایتا اکران نشدند یا به مرحله ساخت نرسیدند.

6 فیلم ابرقهرمانی نیکلاس کیج از بدترین تا برترین

نیکلاس کیج یکی از هواداران پر و پا قرص کتاب های مصور است، حتی نام هنری خود یعنی لوک کیج را از همین کتاب ها الهام گرفته و نام پسرش، کال ال را هم بر اساس نام سوپرمن انتخاب نموده است. اگرچه فیلم سینمایی روح سوار یکی از به یادماندنی ترین فیلم های ابرقهرمانی نیکلاس کیج به شمار میرود، اما جانی بلیز تنها شخصیت برگرفته از داستان های کمیک نیست که نیکلاس کیج به ایفای نقش شان پرداخته است.

1. روح سوار: روح انتقام جو (Ghost Rider: Spirit of Vengeance)

  • کارگردان: مارک نولدین، برایان تیلور
  • بازیگران: ویولانته پلاچیدو، کریستوفر لمپرت، ادریس البا
  • تاریخ انتشار: 2011
  • امتیاز IMDb به فیلم: 4.3 از 10
  • امتیاز راتن تومیتوز: 18 از 100

با وجود اینکه اولین فیلم روح سوار یکی از بدترین فیلم های دهه 2000 مارول به شمار میرود اما حداقل قابل تماشا بود. با این وجود متاسفانه، روح سوار: روح انتقام جو حتی نتوانست کیفیت فیلم اول را هم داشته باشد. بنابراین نه تنها روح سوار: روح انتقام جو یکی از بدترین فیلم های ابرقهرمانی است که در دنیای مارول و دی سی ساخته شده، بلکه این فیلم که دنباله ای برای فیلم روح سوار بود یکی از لکه های ننگ کارنامه کاری نیکلاس کیج به شمار میرود.

اینکه نیکلاس کیج پس از ایفای نقش در فیلم روح سوار دوباره چهار سال بعد در دنباله آن به ایفای نقش پرداخت، آن هم با توجه به نقدهای منفی ای که فیلم روح سوار دریافت نموده بود، ریسک بالایی به حساب می آمد. ریسکی که نبکلاس کیج به علت علاقه به داستان های کمیک، آن را به جان و دل خرید.

به علاوه، فیلم روح سوار تنها در باکس آفیس 228.7 میلیون دلار فروش نموده بود و با توجه به بودجه 110 میلیون دلاری ای که صرف ساخت آن شده بود، ساخت دنباله برای آن یک کار احمقانه به حساب می آمد. در کل نتیجه یک فیلم پیش پا افتاده شد. بنابراین قطعا سری فیلم های روح سوار فیلم هایی هستند که نیکلاس کیج به بازی در آن ها افتخار نمی نماید با اینکه او تمام کوشش خود را برای ایفای نقشش به کار گرفت.

2. روح سوار (Ghost Rider)

  • کارگردان: مارک استیون جانسون
  • بازیگران: اوا مندس، وس بنتلی، دانل لوگ
  • تاریخ انتشار: 2007
  • امتیاز IMDb به فیلم: 5.2 از 10
  • امتیاز راتن تومیتوز: 27 از 100

نیکلاس کیج در نقش روح سوار هرگز نتوانست همانند پاتریک استوارت در نقش پروفسور ایکس هواداران زیادی برای خود پیدا کند و به کاراکتر محبوبی تبدیل گردد، در واقع برجسته ترین نقش ابرقهرمانی او یعنی روح سوار در سال 2007 با چنان استقبالی از جانب تماشاگران روبرو نشد.

البته روح سوار به واسطه جلوه های بصری خوب، آن هم برای فیلمی در سال 2007 توانست به پیروزیت نسبی ای دست پیدا کند زیرا جلوه های بصری این فیلم تقریبا به میزان فیلم روح انتقام جو بی عیب و نقص بودند، بنابراین این فیلم توانست با پیروزیت جانی بلیز را از صفحات کتاب های کمیک بیرون بکشد و به صفحه نمایش بزرگ سینما بیاورد. همان طور که گفته شد، روح سوار در مقایسه با بیشتر فیلم های دهه 2000 استودیوی مارول، با مسائل داستانی عدیده ای روبرو شد و نتوانست همانند چهار شگفت انگیز: قیام موج سوار نقره ای یا حتی مرد عنکبوتی 3 پیروز گردد.

3. پسر فضایی (Astro Boy)

  • کارگردان: دیوید باورز
  • بازیگران: فردی هایمور، دونالد ساترلند، بیل نای
  • تاریخ انتشار: 2009
  • امتیاز IMDb به فیلم: 6.2 از 10
  • امتیاز راتن تومیتوز: 50 از 100

علی رقم اینکه فرنچایز پسر فضایی از سال 1951 تا کنون وجود داشته، انیمیشن آمریکایی پسر فضایی محصول سال 2009 که مملو از جلوه های ویژه کامپیوتری است یکی از دنباله های چشمگیر فرنچایز پسر فضایی به حساب نمی آید. با این حال، فیلم پسر فضایی توانست به فیلمی تبدیل گردد که فراتر از بازسازی بی روح و خشک دیگر داستان های موجود در خصوص این ابرقهرمان بود و از این جهت می توان آن را فیلم خوبی دانست.

انیمیشن پسر فضایی توانست با استفاده از جلوه های ویژه کامپیوتری، آنچه را که در قلب داستان های اصلی موجود در رابطه با این ابرقهرمان وجود دارد به مخاطبان ارائه کند و به شیوهای معقول به موضوعات احساسی بپردازد. در فیلم پسر فضایی نیکلاس کیج در نقش دکتر تنما ظاهر شده، دانشمندی که پسر خردسال خود را از دست می دهد و روباتی به نام آسترو را به عنوان جایگزینی برای او می سازد. اما این کار او چندان خوب پیش نمی رود. در کل نیکلاس کیج توانسته به خوبی مسائلی را که برای این دکتر پیش می آید به تصویر بکشد.

4. کیک اس (Kick-Ass)

  • کارگردان: متیو وان
  • بازیگران: آرون تایلر جانسون، کریستوفر مینتس پلس، زاندر برکلی
  • تاریخ انتشار: 2010
  • امتیاز IMDb به فیلم: 7.6 از 10
  • امتیاز راتن تومیتوز: 76 از 100

کتاب مصور کیک اس مارک میلار که به نحو اغراق آمیزی به تشریح یک داستان ابرقهرمانی سنتی می پردازد، در نهایت به یک فیلم لایو اکشن به نام کیک اس تبدیل شد. کارگردان فیلم، متیو وان به واسطه هوش بی نظیر خود توانست عناصر داستانی ای را که برای فیلم مناسب بودند از کتاب های کمیک کیک اس بیرون بکشد و آن ها را به نحوی توسعه دهد که به فیلمی معقول و تماشای تبدیل گردد. نتیجه کار فیلمی شد که هم برای کسانی که کمیک های کیک اس را خوانده اند جالب بود و هم برای کسانی که به هیچ وجه با این داستان ها آشنایی نداشتند.

در زمانی که فیلم های ابرقهرمانی به تدریج به فیلم های محبوب گیشه تبدیل می شدند و تمام درآمدها را از آن خود می کردند، فیلم کیک اس پیروز شد با تقلیدی اغراق آمیز از ژانر ابرقهرمانی و با الهام از داستان های کمیک کیک اس به فیلمی محبوب تبدیل گردد و توجه مخاطبان را جلب نماید. متیو وان به واسطه بهره گیری از ژانرهای کمدی و اکشن و تلفیق آن ها با ژانر ابرقهرمانی توانست فیلمی بی نظیر را خلق کند و در کل فیلم کیک اس توانست برای مدت ها بر سر زبان ها بیفتد. نیکلاس کیج در فیلم کیک اس نقش پدر بزرگ خانواده را بازی می نماید، ابرقهرمان اصلی که الگویی برای هیت گرل و کیک اس است.

5. تایتان های نوجوان به سینما می آیند (Teen Titans Go! To the Movies)

  • کارگردان: پیتر ریدا میکائیل، آرون هوراث
  • بازیگران: اسکات منویل، تارا استرانگ، گرگ سیپس
  • تاریخ انتشار: 2018
  • امتیاز IMDb به فیلم: 6.7 از 10
  • امتیاز راتن تومیتوز: 91 از 100

چند دهه پس از لغو فیلم زندگی های سوپرمن تیم برتون، نیکلاس کیج در فیلم تایتان های نوجوان به سینما می آیند نقش سوپرمن را بازی کرد. در این فیلم انیمیشنی، تایتان های نوجوان برای اولین بار، در فیلمی ظاهر شدند که کل تاریخچه تایتان های نوجوان و کل دنیای دی سی را نشان می داد. در حالی که فضا و لحن فیلم چندان با سریال انیمیشنی تایتان های نوجوان به پیش متفاوت نیست، اما کارگردان توانسته به خوبی داستان این مجموعه را با چارچوب فیلم وقف دهد.

این فیلم به روایت متا داستانی در خصوص تایتان های نوجوان می پردازد که قرار است در فیلمی با موضوع خودشان بازی نمایند. تایتان های نوجوان به سینما می آیند داستانی فوق العاده سرگرم نماینده دارد و بنابراین حتی کسانی که سریال تایتان های نوجوان به پیش را هم ندیده باشند قطعا می توانند از تماشای این فیلم لذت ببرند. فیلم های انیمیشن دی سی چندان محبوبیت خاصی ندارند، اما تایتان های نوجوان به سینما می آیند یکی از آن فیلم های انیمیشنی است که قطعا ارزش یک بار تماشا را دارد.

6. مرد عنکبوتی: به درون دنیای عنکبوتی (Spider-Man: Into the Spider-Verse)

  • کارگردان: باب پرسیچتی، پیتر رمزی، رودنی روثمن
  • بازیگران: شامیک مور، برایان تایری هنری، لیلی تاملین
  • تاریخ انتشار: 2018
  • امتیاز IMDb به فیلم:4 از 10
  • امتیاز راتن تومیتوز: 97 از 100

بالاخره نیکلاس کیج توانست به لطف چند جهانی موجود در دنیای مرد عنکبوتی، در نقش مرد عنکبوتی به ایفای نقش بپردازد. نیکلاس کیج نقش مرد عنکبوتی نوآر را در فیلم مرد عنکبوتی: به درون دنیای عنکبوتی بر عهده گرفت. این نسخه از مرد عنکبوتی یکی از انواع مختلف این کاراکتر است که به نظر می رسد به مایلز مورالز و پیتر پارکر یاری می نماید.

فراتر از موضوعات ابرقهرمانی سرگرم نماینده موجود در فیلم مرد عنکبوتی: به درون دنیای عنکبوتی، ارتباط این فیلم با فیلم های اصلی باعث می گردد که بینندگان به سرعت با شخصیت اصلی یعنی مایلز مورالز ارتباط برقرار نمایند. در واقع مرد عنکبوتی: به درون دنیای عنکبوتی با ترکیب تکنیک های مختلف انیمیشنی، توانست به تجربه ای بی نظیر برای مخاطبان تبدیل گردد.

تجربه ای که شبیه به هیچ کدام از اقتباس های ارائه شده از کتاب های مصور نیست. در کل این فیلم ابرقهرمانی به عنوان یکی از برترین فیلم های مرد عنکبوتی ای در نظر گرفته می گردد که تا به امروز ساخته شده و سکانس های باورنکردنی ای مانند دو دلی های مایلز مورالز و مبارزه نهایی مرد عنکبوتی علیه کینگ پین توانستند به شدت مورد توجه بینندگان قرار گیرند.

البته مرد عنکبوتی نوآر چندان در فیلم مرد عنکبوتی: به درون دنیای عنکبوتی ظاهر نمی گردد، اما این کاراکتر که نیکلاس کیج به ایفای نقشش پرداخته هر بار که روی پرده ظاهر می گردد تمام توجهات را به سوی خود جلب می نماید. به ندرت پیش می آید که یک اقتباس از کتاب های کمیک بتواند دقیقا همان حسی را به بینندگان القا کند که با خواندن کمیک به آن ها دست می دهد، اما فیلم مرد عنکبوتی: به درون دنیای عنکبوتی توانست با پیروزیت این کار را انجام دهد. بنابراین به جرات می توان گفت که از بین تمام فیلم های ابرقهرمانی که نیکلاس کیج در آن ها به ایفای نقش پرداخته، مرد عنکبوتی: به درون دنیای عنکبوتی برترین فیلمی است که او در آن ظاهر شده است.

منبع: screenrant

منبع: دیجیکالا مگ

به "6 فیلم ابرقهرمانی نیکلاس کیج از بدترین تا برترین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "6 فیلم ابرقهرمانی نیکلاس کیج از بدترین تا برترین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید