8 نکته برای مراقبت از دندان های سگ تان

به گزارش وبلاگ تپلینک، نفس سگ تان بدبو شده؟ دندان ها و لثه هایش کثیف و جرم آلود به نظر می رسند؟ خب اگر جواب تان به سوال های بالا مثبت است، باید بگویم که زمان مراقبت از دندان هایش فرا رسیده است.

8 نکته برای مراقبت از دندان های سگ تان

بنابر مطالعات صورت گرفته، بیماری های دندانی و دهانی شایع ترین بیماری هایی است که سگ ها به آن مبتلا می شوند.

این را در نظر داشته باشید که عدم توجه به سلامت دندان های سگ تان می تواند موجب از دست دادن آنها و پخش شدن عفونت در بدن حیوان گردد!

در پست امروز 8 نکته کارآمد برای رسیدگی و نگهداری از دندا ن های سگ تان به شما می آموزیم

1- به طور مرتب دندان هایش را مسواک کنید

برای رسیدگی مرتب به دندان های سگ تان، 2 تا 3 بار در هفته دندان های او را مسواک بزنید. برای این کار:

- میزان کمی خمیر دندان روی مسواک قرار دهید.

- مسواک را با زاویه 45 درجه نسبت به سطح دندان ها طوری نگه دارید که موهای مسواک بر روی لثه ها هم کشیده شوند.

- حالا با حرکات دایره وار دندان های او را مسواک بزنید. بر روی لثه ها هم تمرکز کنید و همانطور که سطح رویی دندان ها را پاک می کنید، سطح عقبی آنها را هم مسواک بزنید.

2- از دستمال مخصوص دندان سگ بهره ببرید

دستمال های مخصوص دندان سگ، جایگزین مناسبی برای مسواک است و برای حیواناتی که مسواک را تحمل نمی نمایند، عالی است. این دستمال ها نرم هستند و برای پاک کردن ملایم دندان ها و لثه سگ طراحی شده اند. این دستمال ها، بعلاوه، در طعم های متفاوتی عرضه می شوند و می توانید طعم مورد علاقه سگ تان را تهیه کنید.

3- از وسایل جویدنی بهره ببرید

وسایل جویدینی زیادی در بازار موجودند که برای یاری به تمیز کردن دندان سگ ها طراحی شده اند. وقتی سگ تان این وسیله را گاز می گیرد، این وسیله دندان و لثه او را ماساژ می دهد و یاری می نماید جرم های دندان کنده شوند و از بین بروند.

4- استخوان مصنوعی

جویدن استخوان های خام هم به قوی شدن و سلامت دهان سگ تان یاری می نماید، اما اگر همیشه استخوان در خانه ندارید، از استخوان های مصنوعی که برای قوی شدن دندان و لثه های سگ طراحی شده اند، بهره ببرید. جویدن این استخوان ها باعث کنده شدن پلاکت های ساخته شده در سطح دندان می گردد و دندان ها را قوی نگه می دارد. هیچ وقت از استخوان های خیلی سفت استفاده نکنید، چرا که به دندان سگ تان آسیب می زنند.

5- ذرات غذا را پاک کنید

زمانی که حیوان خانگی تان غذایش را تمام کرد، به دندان هایش نگاهی بیاندازید و اگر ذره ای غذا بین آنها دیدید، به راحتی آن را بیرون بیاورید. این مورد خیلی مهم است، چرا که ذراتی که در بین دندان می مانند، با بزاق و باکتری ها مخلوط می شوند و تشکیل پلاکت می دهند. در طی چند روز این پلاکت ها رسوب می نمایند، که این در نهایت منجر به آماس لثه حیوان می گردد.

6- به سگ تان غذاهای خشک و ترد دهید

دادن غذاهای خشک و ترد به سگ، موجب جلوگیری از تشکیل پلاکت و جرم بر سطح دندان ها می گردد. غذاهای نرم می توانند به دندان ها بچسبند و خود موجب تشکیل جرم شوند. غذاهای تردی مانند هویج هم برای سلامت دندان سگ تان بسیار مفیدند. می توانید از غذاهای مخصوصی که برای بهبود سلامت دندان و دهان سگ ها طراحی شده اند هم استفاه کنید.

نه فقط غذا، بلکه باید مطمئن شوید سگ تان به میزان کافی آب می نوشد. آب یاری می نماید ذرات غذای مانده در بین دندان ها شسته گردد.

7- دندان ها را برای وجود هر گونه مشکل آنالیز کنید

برای اینکه صاحب مسئولیت پذیری باشید، همیشه دهان و دندان های سگ تان را زیر نظر داشته باشید! برای مثال، هر ماه یک بار نفس سگ تان را چک کنید. برای این کار به راحتی جلوی بینی و دهان او بروید و نفس او را بو بکشید و ببینید بوی می دهد یا خیر. اگر متوجه بوی بدی در دهان شدید، به سرعت به دامپزشک مراجعه کنید.

8- دکتر را دیدار کنید

هر از گاهی سگ تان را نزد دامپزشک ببرید. یک تمیز کردن دندان حرفه ای و یک چکاپ منظم، می تواند سلامت دهان و دندان سگ تان را تضمین کند و خیال شما را از این بابت راحت کند.

منبع: فوت و فن / top10homeremedies.com

به "8 نکته برای مراقبت از دندان های سگ تان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "8 نکته برای مراقبت از دندان های سگ تان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید