اگر استیو جابز زنده بود درباره ChatGPT چه می گفت؟

به گزارش وبلاگ تپلینک، دیجیاتو نوشت: ChatGPT این بار سناریوی ویدیویی را نوشته است که در آن استیو جابز با صدایی شبیه سازی شده، درباره این چت بات صحبت می کند.

اگر استیو جابز زنده بود درباره ChatGPT چه می گفت؟

چت بات مبتنی بر هوش مصنوعی ChatGPT که این روزها حسابی سروصدا بپا کرده، حالا برای ساخت ویدیویی از زبان مدیرعامل فقید اپل، استیو جابز مورد استفاده قرار گرفته است. ویدیویی در ردیت و یوتوب وایرال شده که در آن نظر جابز را با صدای شبیه سازی شده خودش درباره ChatGPT می شنویم؛ البته متن این ویدیو را خود ChatGPT نوشته است.

سازنده ویدیو با نام Synthetic Voices در کانال یوتوب خود این ویدیو را با عنوان Steve Jobs on ChatGPT: The Future of AI Communication منتشر کرده است.

نظر استیو جابز درباره ChatGPT

در این ویدئو، صدای پخش شده شباهت زیادی با صدای استیو جابز دارد. متن این ویدیو هم از طریق خود ChatGPT نوشته شده است. درواقع سازنده این ویدیو از ChatGPT می پرسد که اگر استیو جابز زنده بود، چه نظری درباره آن داشت؟ در ادامه جواب این چت بات، از طریق هوش مصنوعی مبتنی بر یادگیری ماشینی elevenlabs.io خوانده می شود.

فناوری پیشرفته مورد استفاده در این ویدیو، با استفاده از الگوریتم های یادگیری ماشینی و شبیه سازی صدا، توانسته است صدایی بسیار شبیه به استیو جابز ایجاد کند و با استفاده از همین صدا، متن نوشته شده از طریق ChatGPT را بخواند. اگر فکر می کنید صدای شبیه سازی شده استیو جابز ترسناک است، باید بگوییم که هوش مصنوعی VALL-E مایکروسافت می تواند تنها با نمونه های 3 ثانیه ای، هر صدایی را تقلید کند.

با توجه به پیشرفت های چشمگیر هوش مصنوعی در سال های اخیر و به ویژه عملکرد قابل توجه ChatGPT، به نظر می رسد باید منتظر دوره جدیدی در دنیای فناوری باشیم؛ دوره ای که می تواند هم مجذوب کننده و هم ترسناک باشد.

5858

منبع: خبرآنلاین

به "اگر استیو جابز زنده بود درباره ChatGPT چه می گفت؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اگر استیو جابز زنده بود درباره ChatGPT چه می گفت؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید