خلاصه ای از مهم ترین اتفاقات مراسم بیلد 2022 مایکروسافت

به گزارش وبلاگ تپلینک، در این مطلب، خلاصه ای از مهم ترین اتفاقات و رونمایی های مراسم بیلد 2022 مایکروسافت را در اختیار شما قرار خواهیم داد تا اگر به هر دلیلی نتوانستید مراسم را مشاهده کنید، از جدیدترین محصولات و برنامه های بزرگ ترین شرکت نرم افزاری جهان آگاه شوید.

خلاصه ای از مهم ترین اتفاقات مراسم بیلد 2022 مایکروسافت

مراسم بیلد 2022 مایکروسافت با موضوع سرویس های نرم افزاری از روز گذشته شروع شده و تا به امروز شاهد رونمایی از محصولات مختلفی از سوی ردموندی ها بوده ایم. مایکروسافت اگرچه در زمینه فراوری سخت افزار هم فعالیت می نماید، اما در این مراسم، تمام تمرکز خود را روی نرم افزار منعطف کرد و خبری هم از سخت افزار نبوده است. بنابراین اگر دوست داشتید سخت افزار خاصی رونمایی گردد، به نظر می رسد باید بیشتر منتظر بمانید.

مایکروسافت در این مراسم نه تنها از سرویس های نوی رونمایی کرد، بلکه دستی به سر و روی سرویس های موجود هم کشید تا کاربران تجربه لذت بخش تری از کار با آن ها داشته باشند. بدون شرح اضافه، می پردازیم به مهم ترین اتفاقات و رونمایی های بیلد 2022 مایکروسافت.

1. سرویس ابری Dev Box

سال گذشته، مایکروسافت کوشش کرد تا به وسیله اپلیکیشن ویندوز 365، کاربران ویندوز را به فضای ابری بکشاند. حالا می خواهد توسعه دهندگان را مجاب کند تا از ابزارهایی مبتنی بر فضای ابری جهت توسعه اپ خود بهره ببرند. سرویس ابری نو مایکروسافت که مبتنی بر ویندوز 365 نیز هست، با پشتیبانی از اپلیکیشن ها و خدمات مخصوص توسعه دهندگان، امکان ساخت ماشین مجازی و راه اندازی آن را به این افراد می دهد.

سرویس Dev Box طبق شرحات مایکروسافت، برای توسعه دهندگان دسکتاپ، موبایل، بازی و اپلیکیشن و اینترنت اشیا مناسب است و امکان ساخت اپلیکیشن های چند پلتفرمه را به وسیله Windows Subsystem for Linux به آن ها می دهد. این سرویس در حال حاضر در نسخه آزمایشی به سر می برد اما گفته می گردد طی ماه های آینده، این نسخه از آن در اختیار عموم هم قرار می گیرد.

2. پشتیبانی از اپلیکیشن های اندرویدی در ویندوز 11 در کشورهای نو

همانطور که می دانید، ویندوز 11 از اپلیکیشن های اندرویدی به صورت بومی پشتیبانی می نماید. البته تعداد این اپلیکیشن ها خیلی زیاد نیست و فروشگاهی هم که امکان دانلود و نصب اپ های اندرویدی را به کاربران این ویندوز می دهد، فروشگاه آمازون است و نه پلی استور اما مایکروسافت هر دفعه کوشش می نماید این قابلیت را به بلوغ برساند.

طبق گفته های مایکروسافت، کشورهای انگلستان، آلمان، فرانسه، ایتالیا و ژاپن، بازارهای نوی به حساب می آیند که در آن ها، قابلیت اجرای اپلیکیشن های اندرویدی روی ویندوز 11 در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. به صورت کلی سرعت این شرکت در ارائه آپدیت های لازم برای بهره مندی از زیرسیستم ویندوز برای اجرای اپلیکیشن های اندرویدی خیلی بالا نیست، اما امیدواریم این فرایند به زودی سرعت بیشتری پیدا کند.

3. امکان Restore Apps در استور ویندوز 11

مایکروسافت در جریان بیلد 2022 خود، تغییراتی روی فروشگاه خود اعمال کرد که از جمله مهم ترین آن می توان به امکان Restore Apps اشاره نمود. این قابلیت زمانی که یک سیستم نو خریداری می کنید، می تواند به شما یاری کند تا اپ های قدیمی خود را روی سیستم نو بازیابی کنید.

قابلیت یادشده با حساب کاربری مایکروسافت همگام سازی می گردد تا بدین ترتیب کاربران به محض وارد کردن حساب کاربری در فروشگاه و کلیک روی گزینه بازیابی اپلیکیشن ها، تمام اپ هایی را که در سیستم قدیمی داشتند، در سیستم نو نیز داشته باشند. بعلاوه امکان ثبت اپ های بسته بندی نشده Win32 و پنهان سازی آن ها در استور هم در اختیار توسعه دهندگان قرار خواهد داشت که مورد آخر به آن ها یاری می نماید قابلیتی نو را فقط با گروه کوچکی از کاربران تست نمایند.

4. تغییر طراحی و افزودن قابلیت های نو به OneNote

اپلیکیشن OneNote یکی از برترین اپلیکیشن های یادداشت برداری است که قابلیت های فوق العاده زیادی دارد، به گونه ای که می توان آن را از خیلی جهات حتی با مایکروسافت ورد هم برابر دانست. این اپلیکیشن اکنون از لحاظ ظاهری یک سری تغییراتی داشته تا بدین ترتیب با ویندوز 11 و ظاهر نو آن، هماهنگی بهتری داشته باشد.

از جمله قابلیت های خوب OneNote می توان به حالت تمام صفحه در حال به روزرسانی، پشتیبانی از افکت Mica که در تم ویندوز 11 مورد استفاده قرار می گیرد، امکان سوا سازی یادداشت های خوانده نشده از موارد خوانده شده، امکان مرتب کردن صفحات مختلف به ترتیب حروف الفبا برای جلوگیری از گم شدن در نوت های زیاد، پشتیبانی از جوهر دیجیتال و قلم Surface Slim Pen 2 اشاره نمود.

5. پشتیبانی از ویجت های شخص ثالث در ویندوز 11

مایکروسافت در بیلد 2022 خود یک خبر بسیار خوب را هم منتشر کرد و آن هم پشتیبانی ویندوز 11 از ویجت های شخص ثالث است. در حال حاضر فقط 11 ویجت در ویندوز 11 در دسترس قرار گرفته است که شامل آب و هوا، ورزش، بازی، تصاویر، فهرست تماشای فیلم، تفریح، ترافیک، To Do (فهرست کارهای روزانه)، تقویم Out Look، امنیت خانواده (Family Safety) و tips (نکته ها) می شوند.

اما حالا قرار است امکان افزودن ویجت های شخص ثالث هم به ویندوز 11 اضافه گردد. این یعنی می توانید ویجت هایی از اپلیکیشن های مختلف را به آن اضافه کنید. البته در صورتی که آن اپلیکیشن ها ویجت داشته باشند. این تغییر از آن جهت کاربردی است که می توانید از شرایط بسیاری از اپلیکیشن ها بدون اینکه احتیاجی به باز کردن آن ها باشد، آگاه شوید. درست مثل کاربردی که ویجت ها در گوشی های هوشمند دارند.

6. توسعه آرم ویژوال استودیو 2022 و VS Code برای ویندوز

همانطور که می دانید، مایکروسافت علاقه زیادی به ویندوز Arm دارد و در راستای فراهم سازی زیرساخت لازم برای بهره مندی از آن، در بیلد 2022 خود، از توسعه نسخه های مبتنی بر Arm دو اپلیکیشن Visual Studio 2022 و VS Code اطلاع داد. طبق گفته های مایکروسافت، نسخه پیش نمایشی از این اپ ها طی هفته های آینده در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت اما نسخه کامل آن چند ماه بعد عرضه می گردد که متأسفانه زمان دقیقی برای آن اعلام نشده است.

از آن جایی که Arm مخاطبین زیادی دارد، بدون شک توسعه دهندگان زیادی دوست دارند به زودی مایکروسافت اطلاعات بیشتر و جامع تری را در این رابطه منتشر کند. فعلا به نظر می رسد شرکت آمریکایی در حال کار روی مجموعه ابزارهای بومی Arm است (Arm-native toolchain) که شامل ابزارهایی نظیر ++Visual C، جاوا و NET 6. مدرن، فریم ورک NET. کلاسیک، ویندوز ترمینال، نسخه کامل Visual Studio 2022 و VS Code و WSL و WSA برای اجرای اپ های لینوکس و اندروید می گردد.

7. اعمال تغییرات در سرویس Loop

مایکروسافت اعلام نمود انجام کار گروهی روی اپ های مایکروسافت 365 نظیر Outlook و Teams به لطف تغییرات نوی که در سرویس لوپ ایجاد شده، بسیار راحت تر خواهد شد. مثلا کاربران اکنون می توانند درون فایل ورد، مشغول کشیدن یک جدول باشند اما در عین حال بتوانند همان جدول را که شخص دیگری در داخل یک فایل اکسل مشغول ویرایش آن است، مشاهده نمایند.

طبق گفته های شرکت، مایکروسافت لوپ می تواند در افزایش بازدهی کار گروهی، نقش مهمی ایفا نماید چرا که کاربران به لطف آن می توانند با هم روی یک پروژه کار نمایند و سریع تر آن را به انتها برسانند. این یک قدم بسیار بزرگ از سوی مایکروسافت در راستای مدیریت انجام کارها به شمار میرود.

8. همکاری با Hugging Face در زمینه هوش مصنوعی

مایکروسافت با همکاری شرکت Hugging Face که در زمینه ارائه خدمات مبتنی بر هوش مصنوعی فعالیت می نماید، محصول نوی را با نام Hugging Face Endpoints توسعه داده است. علاقه مردم به هوش مصنوعی روز به روز بیشتر و بیشتر می گردد اما بکارگیری آن از ابتدا در یک فرایند اصلا کار ساده ای نیست. هدف از توسعه محصول یادشده هم دقیقا حل همین مشکل است.

Hugging Face Endpoints به وسیله سرویس یادگیری ماشینی مایکروسافت آژور (Azure) در دسترس قرار گرفته است و طبق اطلاعات منتشر شده از سوی وب سایت تک کرانچ، تمرکز اصلی آن روی تجزیه و تحلیل متن است. به این صورت که در خلاصه سازی یا فراوری یک متن، پاسخ دهی اتوماتیک به پرسش های مبتنی بر ترنسفورمر و استخراج اطلاعات، بسیار کاربردی به شمار میرود.

9. اشتراک گذاری زنده در مایکروسافت Teams

مایکروسافت Teams که یک اپلیکیشن تماس تصویری به شمار میرود و همانطور که از نامش پیداست، برای کارهای گروهی مناسب است، قابلیت نوی را با نام اشتراک گذاری زنده (Live Share) دریافت نموده که به لطف آن اکنون به کاربران اجازه می دهد به صورت همزمان و با هم، روی یک ویدیو که به اشتراک گذاشته شده کار نمایند. این قابلیت یکی از کاربردی ترین و برترین قابلیت هایی است که اپلیکیشنی با کاربرد Teams می توانست دریافت کند. علاوه بر این، قابلیت تخته سفید یا همان Whiteboard هم به این اپلیکیشن اضافه شده که درست مثل همان قابلیت بالا، امکان ایجاد و ویرایش یک فایل مشترک را به کاربران می دهد.

10. Power Pages

برای خیلی از کاربران، کدنویسی کار بسیار سختی است. در نتیجه شرکت آمریکایی در کوشش است تا وابستگی به این مهارت را کاهش دهد و در عوض به جای آن، بستری را فراهم کند که کاربران در آن بتوانند راحت تر، احتیاج خود را رفع نمایند. به همین دلیل، ابزار نوی با نام Power Pages در بیلد 2022 رونمایی شد.

این ابزار فرایند طراحی وب سایت را برای کسانی که کسب و کار دارند، بسیار راحت تر می نماید. بعلاوه از یک بخش با نام Learn Hub هم بهره می برد که در آن می توانید در رابطه با طراحی وب سایت یا مدل سازی داده های تجاری و کار با کد کامپوننت ها، اطلاعات مورد احتیاج خود را دریافت کنید. با توجه به احتیاج افراد مشغول در یک کسب و کار به طراحی وب سایت، این قابلیت نو واقعاً می تواند به یاری آن ها بیاید.

11. پروژه ولترا؛ کیت توسعه نو ویندوز 11 آرم

مایکروسافت در جریان بیلد 2022 خود، از یک کیت توسعه با نام Project Volterra رونمایی کرد که از تراشه اسنپدراگون به عنوان قلب تپنده بهره می برد. این نخستین کامپیوتر دسکتاپ مایکروسافت به شمار میرود اما توجه داشته باشید که قرار نیست در اختیار عموم قرار بگیرد و فقط توسعه دهندگان امکان استفاده از آن را خواهند داشت.

بعلاوه کوالکام هم از یک کیت توسعه نو با نام پردازش عصبی کوالکام (Qualcomm Neural Processing) رونمایی کرد که به توسعه دهندگان این اجازه را می دهد تا پیاده سازی هوش مصنوعی روی اپلیکیشن خود را از جنبه های مختلف مورد آنالیز قرار دهند. اینطور که به نظر می رسد، باید خیلی زود شاهد راه یابی هوش مصنوعی به ویندوز هم باشیم.

12. تبدیل گفتار به کد برنامه نویسی، خلاصه برداری و فراوری متن

مایکروسافت سرویس هوش مصنوعی آژور خود را با قابلیت های نوی به روزرسانی کرد که از جمله مهم ترین آن ها می توان به Embedding Models اشاره نمود. این مدل ها در تشخیص شباهت متن های مختلف، یافتن متن و کد به یاری کاربران خواهند آمد. برای مثال در تشخیص شباهت متون، در پی درصد شباهت بین یک متن با متن دیگر است و در یافتن متن و کد هم با استفاده از یک سری معیارهای خاص، کوشش می نماید از بین فایل ها، کدهای اطلاعاتی را پیدا کند.

یکی دیگر از قابلیت های بسیار مجذوب کننده سرویس هوش مصنوعی آژور مایکروسافت، Codex است که رویای افراد علاقه مند به برنامه نویسی را به واقعیت تبدیل می نماید. این سرویس با بهره مندی از GPT-3، به گونه ای طراحی شده که می تواند زبان طبیعی را به کد برنامه نویسی تبدیل کند. از جمله سایر قابلیت های اضافه شده به سرویس هوش مصنوعی آژور می توان به سیستم تشخیص محتوا با اطلاعات نادرست، فیلتر محتواها از کلمات نامناسب، زشت و توهین آمیز و سیستم فراوری متن با کمترین درصد خطا اشاره نمود.

13. امکان تبدیل نقاشی ساده به اپلیکیشن با Power Apps Express Design

یک سرویس نو و بسیار مجذوب کننده که در مراسم مایکروسافت رونمایی شد، Power Apps Express Design نام دارد که به کاربران یاری می نماید فایل PDF و پاورپوینت، فایل های طراحی Figma، نقاشی های ساده یا اسکرین شات هایی که با دست طراحی شده اند را به اپلیکیشن تبدیل نمایند. این سرویس از یک هوش مصنوعی بسیار قدرتمند بهره می برد که می تواند ورودی ها را به شکلی حرفه ای مورد آنالیز قرار دهد.

این سرویس به لطف هوش مصنوعی می تواند متوجه این موضوع بگردد که چه چیزی در این نقاشی ها می تواند یک کلید، گروه بندی یا جعبه متن باشد. در نتیجه از اطلاعات بدست آمده یاری می گیرد تا بتواند اپلیکیشن را متناسب با آن ها ایجاد کند.

گفتنی است اتفاقات دیگری هم در رویداد مایکروسافت رخ داد، اما این موارد بالا، مهم ترین آن ها بودند که به صورت خلاصه به آن ها پرداختیم.

منبع: دیجیکالا مگ

به "خلاصه ای از مهم ترین اتفاقات مراسم بیلد 2022 مایکروسافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خلاصه ای از مهم ترین اتفاقات مراسم بیلد 2022 مایکروسافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید