تاثیر بیماری همه گیر کووید بر صنعت هوایی
به گزارش وبلاگ تپلینک، اگرچه بیماری همه گیر کووید-19 به همه بخش های گردشگری آسیب رسانده است اما این بحران توانسته نحوه درک بعضی از موارد مرتبط با کسب وکارها را آشکارتر کند. برای مثال سال ها این موضوع مطرح بود که آیا مسافران خطوط هوایی به قیمت، برنامه ریزی یا عوامل مهم مرتبط با این موضوعات اهمیت می دهند یا خیر.
ایسنا: تراول نیوز، بر اساس گزارش های منتشر شده، بیماری همه گیر کووید صنعت خطوط هوایی را به روش های پایدار تغییر داده و موجب تمرکز افراد بر انتخاب مقصد گردشگری شده است.
تفکر درباره صنعت سفر و گردشگری، قبل و بعد از شیوع بیماری همه گیر فرق دارد و این بیماری نشان داد که رقابت برای هزینه سفر هوایی به وسیله مسافران تفریحی و تجاری وجود دارد و مهمترین موارد حائز اهمیت در ذیل ارائه شده است.
تمرکز خطوط هوایی بر سفرهای فراغتی
نتایج آنالیز ها نشان می دهد که خطوط هوایی از سفرهای تفریحی (فراغتی) استقبال می نمایند. علاوه بر این، کابین هواپیما با فضای کمتری برای جایگاه های کلاس تجاری طراحی می گردد و بر این باورند که بخشی از سفرهای کاری با فناوری جایگزین می شوند.
رشد پریمیوم مالی
کسب وکارها انتخابی خواهند شد و پریمیوم مالی (کلاس سفر تجاری در یک پرواز) رشد خواهد نمود. این گزارش نشان می دهد که کاهش سفرهای تجاری خطوط هوایی را تشویق می نماید تا کلاس تجاری را به مسافران تفریحی ارتقاء دهند. مسائل مالی مداوم نیز بعضی از مشتریان شرکتی را نسبت به هزینه کرایه های کلاس تجاری سنتی حساس می نماید. علاوه بر این، پریمیوم مالی به یک انتخاب مهم در میان مسافران تفریحی و مسافران تجاری تبدیل خواهد شد.
تمایل به خطوط هوایی با هزینه های شناخته شده و قیمت گذاری
با توجه به اینکه انتظار می رود عایدی جانبی خطوط هوایی در سال 2022 به 65.8 میلیارد دلار در سراسر دنیا افزایش یابد، شرکت های هواپیمایی توجه بیشتری به هزینه های شناخته شده خواهند داشت. استفاده از رویکرد هزینه خوب، بهتر و برترین به ترجیح مصرف نماینده برای انتخاب میانه در هنگام آنالیز خرید یاری می نماید.
کوشش بیشتر برای بهبود خرید مواد غذایی در هواپیما
اگرچه همه گیری باعث شد بسیاری از امکانات غذا و نوشیدنی حذف یا محدود شوند اما بازگرداندن این پیشنهادها نشان دهنده بازگشت به حالت عادی برای مصرف نمایندگان است و بعضی خطوط هوایی گزینه خرید در هواپیما را برای تبلیغ غذاهای تازه و پایدار ارائه می دهند.
محافظت اپراتورها از عدم اطمینان
با ادامه همه گیری، بسیاری از افراد در خصوص خطرات بیماری کووید، بیمه مسافرتی و سیاست های خطوط هوایی سردرگم و محتاط هستند. با توجه به اینکه بسیاری از خطوط هوایی وعده بازپرداخت، اعتبار سفر یا انصراف از هزینه های تغییر رزرو را در مراحل اولیه همه گیری داده بودند اما بیشتر این حمایت ها کاهش یافته و فشار آن دوباره به افراد منتقل شده است. صنعت گردشگری باید راهبردی را به کار گیرد که پیش بینی کند در جهت بهبودی دست اندازهاست.
بسته شدن مرزها
خطوط هوایی باید برای بسته شدن مرزهای آینده با ادامه همه گیری آماده باشند و احتیاج به محافظت از مصرف نمایندگان در برابر عدم اطمینان را تقویت نمایند. خطوط هوایی و صنایع مسافرتی دنیا باید سخت کوشش نمایند تا بسته شدن مرزها را به عنوان آخرین ابزار، محدود نمایند زیرا مقصد برای شرکت های هواپیمایی بسیار مهم است.
منبع: توریسم آنلاین