حدود 10 درصد برق کل کشور را این 2 استان مصرف می نمایند؟

به گزارش وبلاگ تپلینک، مدیرعامل شرکت برق منطقه ای مازندران و گلستان با بیان این که رکورد مصرف برق در این 2 استان شمالی شکسته شد، گفت: 9 درصد از این انرژی تولیدی کشور این روزها در مازندران و گلستان مصرف می گردد.

حدود 10 درصد برق کل کشور را این 2 استان مصرف می نمایند؟

به گزارش وبلاگ تپلینک، کوروش موسوی تاکامی روز دوشنبه در گفت و گو با وبلاگ تپلینک اضافه کرد: چهارشنبه هفته گذشته مصرف برق در استان های مازندران و گلستان به پنج هزار و 500 مگاوات رسیده بود، اضافه کرد: بیشترین اندازه مصرف برق این 2 استان تابستان پارسال با پنج هزار و سه و 2 سال قبل نیز چهار هزار و 400 مگاوات بوده است.

وی توضیح داد: این مقدار مصرف برق، سه برابر میانه مصرف کشور است و پیش بینی می گردد این مقدار تا چند ساعت آینده تکرار و رکورد بی سابقه مصرف برق در این 2 استان ماندگار گردد.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای مازندران و گلستان ادامه داد: 9 درصد برقی که در کشور تامین می گردد روزهای اخیر در 2 استان مازندران و گلستان مصرف شده است.

موسوی تاکامی بر لزوم رعایت الگوی مصرف برق با هدف تامین و پایداری برق در این روزهای گرم سال تاکید نمود و از مشترکان خانگی خواست لوازم برقی پرمصرف را در ساعات اوج مصرف بین ساعت های 12 تا 16 و 20 تا 23 استفاده ننمایند.

وی از صاحبان شرکت ها، کارخانه ها و ادارات دولتی نیز خواست برای یاری به تامین و پایداری شبکه، ژنراتورهای فراوری برق را وارد مدار نمایند.

منبع: همشهری آنلاین

به "حدود 10 درصد برق کل کشور را این 2 استان مصرف می نمایند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حدود 10 درصد برق کل کشور را این 2 استان مصرف می نمایند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید