حضور نظامی آمریکا در هر مکانی منبع بی ثباتی است

به گزارش وبلاگ تپلینک، یک رسانه عراقی حضور نظامی آمریکا در کشورهای عراق، سوریه، یمن و لیبی را منبع هرج و مرج و بی ثباتی در این کشورها و منطقه دانست و گفت که نیروهای آمریکایی در این کشورها دست به کشتار و ویرانی زده اند.

حضور نظامی آمریکا در هر مکانی منبع بی ثباتی است

شبکه تلویزیونی الإباء امروز (یکشنبه) درگزارشی به حضور نظامی آمریکا در شماری از کشورهای منطقه پرداخت و نوشت: سیاستمداران و نظامیان آمریکایی می گویند که حضور نظامی آمریکا در عراق، سوریه، افغانستان، یمن و لیبی برای برقراری ثبات است اما برخلاف ادعای آنها، خود این نیروها عامل بی ثباتی این کشورها هستند.

این رسانه در تشریح این نکته که چرا حضور نظامیان آمریکایی در این کشورها عامل بی ثباتی است، گفت: در وهله اول، نیروهای آمریکایی در این کشورها، نیروهایی اشغالگر هستند و نه دوست. آنها در این کشورها دست به کشتار و ویرانی زده اند.

شبکه تلویزیونی الإباء افزود که نیروهای آمریکایی ، گروههای تروریستی وهابی را از کشورهای عرب حوزه خلیج فارس وارد کشورهای یاد شده کرده و سپس از آنها برای افزایش کشتار و ویرانی حمایت کرده اند.

این شبکه شرح داد: نیروهای آمریکایی خواهان ثبات در کشورهای عراق، سوریه، افغانستان، یمن و لیبی نیستند بلکه با همه ابزارها و اهرم ها می خواهند در این کشورها باقی بمانند زیرا آمریکا ژاندارم ظالم و فاسد جهان است.

این گزارش افزود: نیروهای آمریکایی می خواهند که یک طبقه حاکمه مطیع خود را در این کشورها برای اجرای مقاصد اقتصادی خودشان انتخاب کنند؛ همانطور که جرج بوش پسر در زمان اشغال عراق گفت که نیروهای آمریکایی قبل از هر چیزی بر نفت بصره سیطره یافتند.

شبکه تلویزیونی الإباء در بخش دیگری از گزارش خود گفت: ائتلاف بین المللی به سرکردگی آمریکا در جهت همان خط مشی آمریکا گام برمی دارد و آخرین اظهار نظر سخیف ائتلاف بین المللی این بود که داعش همچنان خطر به شمار می رود و گواه آن هم انفجارهای اخیر میدان الطیران بغداد است. ائتلاف بین المللی این را گفت اما اصلا نگفت که پادگان ها و پایگاههای خودش مامن و مخفیگاه داعشی ها برای ارتکاب این جنایت ها است.

این شبکه افزود: ائتلاف بین المللی نگفت که هزاران غیرنظامی و نیروهای الحشد الشعبی عراق را برای نجات داعشی های تحت محاصره به قتل رسانده و این داعشی ها را به سلاح و مهمات تجهیز کرده است.

شبکه تلویزیونی الإباء در پایان گزارش خود تاکید کرد که نیروهای اشغالگر نظامی نمی توانند عامل ثبات بخش باشند و امیدواریم که بایدن و دولت او به ژنرال های عاشق کشتار و ویرانی و غریزه خونریزی آنها در کشورهای دیگر بویژه در خاورمیانه گوش ندهد.، ایرنا

منبع: ایران آنلاین

به "حضور نظامی آمریکا در هر مکانی منبع بی ثباتی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حضور نظامی آمریکا در هر مکانی منبع بی ثباتی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید