خبرنگاران ایجاد 3 هزار شغل صنایع دستی در خراسان جنوبی از محورهای توسعه است

به گزارش وبلاگ تپلینک، بیرجند - خبرنگاران - معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی گفت: توجه به پیشران های توسعه از مهمترین محورهای مدیریت در استان است که ایجاد سه هزار شغل در حوزه صنایع دستی در این محور واقع شده است.

خبرنگاران ایجاد 3 هزار شغل صنایع دستی در خراسان جنوبی از محورهای توسعه است

ناصر خوش خبر روز سه شنبه در جلسه انجمن گردشگری پایدار و میراث ماندگار خراسان جنوبی ضمن گرامیداشت هفته تشکل ها اضافه نمود: در حوزه گردشگری مشارکت، حلقه اتصال بین توفیق و موفقیت یک نظام سیاسی، دولت و حکومت است.

وی افزود: اگر مردم برنامه های نظام را تقویت نمایند به طور حتم شرایط برای ارتقا و افزایش سرمایه های اجتماعی به وجود خواهد آمد.

خوش خبر گفت: در حوزه پذیرش گردشگری احتیاج به اقدام فرهنگی داریم که باید این راستا را با شفافیت کامل پیش ببریم زیرا معتقد به حفظ چارچوب ها هستیم و اگر کسی آنها را مستمسک قرار دهد ظرفیت های گردشگری استان را زیر سوال برده است.

وی تاکید نمود: با کسانی که ساختارشکنی نمایند به صورت جدی برخورد خواهد شد زیرا ظرفیت گردشگری استان در چارچوب ظرفیت های اسلامی رشد خواهد نمود.

وی ادامه داد: طلایی ترین اصول در حکمرانی خوب توجه به مشارکت است و سمن ها باید در چارچوب قوانین مشارکت نمایند و دولت هم در شفافیت کامل جوابگو باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی توضیح داد: اگر مشارکت مردم را داشته باشیم نظام جوابگویی ترویج می گردد و اگر این مشارکت نباشد یقینا هیچ ظرفیتی را از مردم نخواهم داشت.

وی یادآور شد: ساختارهای متعددی در نظام اجتماعی داریم که اگر در زمان خود درست اجرا گردد شفافیت همراه با قانون حاکم خواهد شد و موج سواری ها و انتقادهای نادرست در نطفه خفه و جایگزین آن احساس مسوولیت خواهد بود که این مهم با حضور مردم رقم می خورد.

وی گفت: نقش و صندلی سازمان های مردم نهاد در تکمیل این فرایند بسیار امیدوارنماینده است که امیدواریم با جدیت در خط مقدم مطالبه گری مبتنی بر حق و قانون عمل نمایند، اگر این اتفاق بیفتند همه ظرفیت ها در راستا رفاه اجتماعی سوق خواهد یافت.

وی با بیان اینکه در استان 492 تشکل داریم اضافه نمود: بخشی فعال نیستند اما بعضی هم اقدامات طلایی و وجدآورانه ای دارند.

خوش خبر گفت: اگر همه تشکل ها فعالیت خود را به خوبی انجام می دادند از ظرفیت های متعدد نهفته بیشتر استفاده می شد و می توانستیم اعتبارات خوبی را از کشور بگیریم.

وی توضیح داد: یک تشکل غیر دولتی باید آنالیز کند که آیا با همه ظرفیت اقدام نموده یا نگاه فقط مقطعی بوده است.

خوش خبر تاکید نمود: تشکل غیر دولتی جناح بردار نیست و باید بدون هرگونه گرایش سیاسی باشد اگر شفاف عمل کنیم حتما در بدنه اجتماعی رویش ایجاد خواهد شد.

وی با بیان اینکه امروز مردان محور تشکل های غیر دولتی در استان هستند گفت: با توجه به اینکه 50 درصد جمعیت را زنان دارند باید بیشتر وارد عمل شوند زیرا با توجه به نگاهی که به حوزه های تربیتی دارند می توانند تأثیر بهتری را به این حوزه بگذارند.

وی یادآور شد: 221 تشکل که از وزارت کشور مجوز دارند احتیاجمند یک بازنگری و نظارت در استان است که به صورت فصلی باید گزارش ها را داشته باشیم اما هنوز گزارشی را از تشکل غیر دولتی در مدت مسوولیتم در استان ندیدم در حالی که خدمات باید مستند گردد.

معاون استاندار خراسان جنوبی اضافه نمود: برنامه های مشترک بین تشکل ها مهم است زیرا ما ضعف فراوری محتوا داریم و برنامه های قوی می تواند کارساز باشد.

وی با تبریک 17 مرداد روز خبرنگار توضیح داد: خبرنگار را باید شناخت و خبرنگاری که با فروتنی خود را هزینه می نماید تا ظرفیت های اطلاع رسانی انجام گردد را باید قدر دانست زیرا تشکل ها نمی توانند خود را معرفی نمایند مگر اینکه یک رسانه قوی را پشتیبان داشته باشند.

وی در ادامه اعلام کرد: هرچند در شرایط کنونی دچار چالش هایی در بعضی بخش ها شدیم ولی همبستگی و انسجام و یاری شما به برنامه های دولت جای تقدیر دارد که امیدواریم شرایط بهتری را در ماه های آینده در کشورمان داشته باشیم.

492 سازمان مردم نهاد در خراسان جنوبی فعالیت دارند.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران ایجاد 3 هزار شغل صنایع دستی در خراسان جنوبی از محورهای توسعه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ایجاد 3 هزار شغل صنایع دستی در خراسان جنوبی از محورهای توسعه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید