خبرنگاران نماینده مجلس: جهش فراوری نیازمند راهبرد توسعه صنعتی است

به گزارش وبلاگ تپلینک، بجنورد- خبرنگاران- عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: با وجود گذشت چهار دهه از انقلاب، هنوز راهبرد توسعه صنعتی در کشور وجود ندارد و برای تحقق جهش فراوری نیازمند داشتن چنین برنامه ای هستیم.

خبرنگاران نماینده مجلس: جهش فراوری نیازمند راهبرد توسعه صنعتی است

هادی قوامی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار وبلاگ تپلینک با اشاره به اینکه مسائل بخش فراوری زیاد است گفت: پیش از این، مسائل رونق فراوری احصا شده، و حدود 140 مورد اقدامات لازم برای رونق فراوری، شناسایی شده است.

نماینده مردم شهرستان اسفراین در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: سال جاری هم برای تحقق جهش فراوری، احتیاج است تا راهبرد توسعه صنعتی کشور مشخص گردد، متاسفانه خیلی از سرمایه گذاری ها بر اساس آمایش سرزمین نیست و این امر، سبب ایجاد مشکل می گردد.

وی گفت: یکی دیگر از الزامات برای تحقق جهش فراوری، بهبود فضای کسب و کار است، برای اینکه فراوری رونق داشته باشد، باید سرمایه گذاری انجام گردد و برای جذب سرمایه گذار، باید فضای کسب و کار مناسب باشد.

رییس مجمع نمایندگان مردم خراسان شاقتصادی در مجلس شورای اسلامی گفت: باید برای تامین اقتصادی، از ظرفیت بورس و بانک ها استفاده و کوشش کنیم تا فراوری در واحدهای صنعتی و فراوریی، به ظرفیت اسمی نزدیک گردد.

وی اعلام کرد: یکی از مهم ترین موارد برای یاری به جهش فراوری، هزینه دار کردن فعالیت رقیب فراوری است، اکنون بازار سکه، ارز و مسکن، به عنوان فعالیت های رقیب فراوری به شمار می رود، افرادی در بازار، واحدهای مسکونی را می خرند و می فروشند، که این فعالیت، سوداگرانه است.

وی اضافه کرد: فعالیت رقیب فراوری باید با لحاظ کردن اقتصادیات بر عایدی سرمایه، هزینه دار گردد علاوه بر آن، در زمینه مقابله با قاچاق و مدیریت واردات حتما باید اقدام جدی انجام گردد.

رییس مجمع نمایندگان مردم خراسان شاقتصادی در مجلس شورای اسلامی گفت: برای رونق فراوری، بازار داخل، باید در اختیار فراوری داخل باشد، اکنون بخش زیادی از بازار در اختیار خارجی ها است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران نماینده مجلس: جهش فراوری نیازمند راهبرد توسعه صنعتی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران نماینده مجلس: جهش فراوری نیازمند راهبرد توسعه صنعتی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید