درخواست کارت ملی و تغییر نام الکترونیکی شد
به گزارش وبلاگ تپلینک، تهران (پانا) - رئیس سازمان ثبت احوال کشور جزییات درخواست کارت ملی و تغییر نام به وسیله درگاه خدمات الکترونیکی سازمان ثبت احوال کشور را توضیح داد.

به گزارش ایسنا، هاشم کارگر معاون وزیر کشور با اشاره به رونمایی و بهره برداری از درگاه خدمات الکترونیکی سازمان ثبت احوال در هفته دولت گفت: اولین نسخه به صورت موبایلی است که در دسترس همه مردم قرار خواهد گرفت.
وی اضافه نمود: علاوه بر اطلاعات فردی هر شخص که در این درگاه قابل مشاهده است، خدمات الکترونیکی نظیر تغییر نام، درخواست کارت ملی، درخواست گواهی تجرد و تغییر نشانی نیز در این درگاه به افراد ارائه خواهد شد و البته خدمات الکترونیکی ما در نسخه های بعدی توسعه پیدا خواهد نمود.
رئیس سازمان ثبت احوال کشور با اشاره به اینکه بعضی از خدمات ما برون سپاری شده گفت: ما برای تسهیل دسترسی مردم به این نوع خدمات، صدور شناسنامه های المثنی را طی یک سال گذشته به دفاتر پیشخوان دولت واگذار کردیم.
این مقام مسئول درمورد صدور 10 میلیون کارت ملی مردم که به تأخیر افتاده بود این طور شرح داد: صدور کارت ملی را از اواخر دی ماه سال گذشته سرعت بخشیدیم و تا به الان 5 میلیون کارت ملی را صادر و برای مردم ارسال کردیم و حدود 4 میلیون و 600 هزار کارت دیگر هم به جای مانده که طی دو سه ماه اخیر صادر و تحویل مردم خواهد شد.
کارگر درمورد چگونگی درخواست کارت ملی برای افرادی که کارت ملی خود را گم کردند گفت: این افراد باید به وسیله ادارات ثبت و یا دفاتر پیشخوان دولت درخواست مفقودی کارت ملی دهند و البته در درگاه خدمات الکترونیکی هم می توانند در بخش مفقودی کارت، درخواست خود را ثبت نمایند.
وی در پایان سخنن خود در یک برنامه رادیویی، این را هم گفت: برای افرادی که فاقد شناسنامه هستند یک کارت و یک کد شناسایی صادر خواهد شد تا شرایط تابعیت آنها تعیین گردد.
منبع: خبرگزاری پانا