روزی چندبار چشم ها را بشوییم؟

به گزارش وبلاگ تپلینک، یک متخصص چشم، در ارتباط با دلیل خستگی چشم ها و راه حل های برطرف خستگی چشم ها، نکاتی را متذکر شد.

روزی چندبار چشم ها را بشوییم؟

به گزارش مهر، یک متخصص چشم در ارتباط با دلیل خستگی چشم ها و راه چاره های برطرف خستگی چشم ها، نکاتی را متذکر شد.

محمدرضا فرتوک زاده، در مصاحبه با رادیو سلامت با بیان اینکه عوامل گوناگونی باعث خستگی چشم می شوند، گفت: هنگامی که افراد با با گوشی تلفن همراه یا کامپیوتر کار می نمایند بعد از 15 دقیقه کار کردن، یک دقیقه به دور نگاه نمایند، بعد از 30 دقیقه کار کردن سه دقیقه به دور نگاه نمایند و بعد از یک ساعت، پنج دقیقه به دور نگاه نمایند و این کار را تا خاتمه ساعت کاری انجام دهیم؛ تا فشار و گرفتگی اسپاسم باعث خستگی نگردد.

وی با بیان اینکه باید زاویه دیدمان به کامپیوتر 15 درجه به پایین باشد، اضافه نمود: در این صورت است که چشم کمتر خشک و خسته می گردد، بنابراین رایانه باید روبروی فرد و پانزده درجه زیر افق باید باشد. نور در زمان استفاده از کامپیوتر زیاد لازم نیست، زیرا که خود کامپیوتر نور دارد. هم چنین نور اتاق، اگر روشن باشد نور نباید به صفحه کامپیوتر بتابد. موضوع بعدی، موضوع جریان هوا است. هوا نباید به چشم ها برخورد کند. بدین معنا که، باد نباید مستقیم به چشم ما برخورد کند.

فرتوک زاده در ادامه بیان نمود: موضوع بعدی، نمره عینک است. خیلی ها عینک نمره پایین دارند و فکر می نمایند خوب می بینند و از عینک استفاده نمی نمایند، اما بهتر است که عینک را بگیرند و استفاده نمایند. اشعه های آبی کامپیوتر، برای چشم زیان آور است، بنابراین شیشه های عینکی به نام بلوکنترل وجود دارد که افرادی که از عینک استفاده می نمایند حتماً عینک آن ها از این شیشه ها باشد.

این فلوشیپ قرنیه ادامه داد: افراد میانسال و سالمندان، اگر ابرو های افتاده داشته باشند، چشمشان خیلی خسته می گردد از این رو، باید هنگام استفاده از کامپیوتر، رایانه در پایین باشد و نباید ابرو را بالا بدهند تا به کامپیوتر نگاه نمایند، زیرا که ابرو و پلک بالا برود، چشم بسیار خسته می گردد.

وی در پاسخ به این پرسش که ماساژ و مالش چشم برای برطرف خستگی مناسب است، گفت: افراد برای برطرف خستگی، روزی 3 مرتبه دست و صورت خود را می شویند، کوشش کنیم تا با شامپو بچه، از ابرو تا گونه به آرامی ماساژ دهیم که اگر این ماساژ را انجام دهیم چشم هم تمیز می گردد و هم خستگی برطرف می گردد و بعلاوه خشکی نمی گیرد؛ بنابراین با این کار، ما نیازی نداریم تا دیگر دست به چشم بزنیم.

این متخصص چشم گفت: شستشوی یک دقیقه ای چشم، در طول روز 3 بار صبح، ظهر، و شب، تمام آلودگی ها را پاک می نماید و دیگر نیازی نیست دست به چشم زد.

منبع: فرارو

به "روزی چندبار چشم ها را بشوییم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روزی چندبار چشم ها را بشوییم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید