زمین های دالول در اتیوپی؛ سوزان ترین مکان دنیا

به گزارش وبلاگ تپلینک، یکی از عجایب جهان زمین های دالول در اتیوپی است. در این منطقه یک آتش فشان معروف به نام دالول وجود دارد که عامل اصلی ایجاد زمین هایی شگفت انگیز است.

زمین های دالول در اتیوپی؛ سوزان ترین مکان دنیا

به دلیل ظاهر غیر معمولی که این زمین ها دارند، آن ها را از عجایب دنیا به شمار آورده اند.

چگونگی شکل گیری زمین های دالول

آتش فشان دالول در سال 1926 در پی ایجاد یک فوران شکل گرفت. گدازه های این آتش فشان و نمک، زمین های اطراف را فرا گرفته اند. در آخرین فوران این آتش فشان، ماگما ها راهی به سطح زمین پیدا کردند و در تقابل با نمک های موجود در منطقه سبب ایجاد بیابانی به وسعت 100 هزار کیلومتر شدند. این ماگما ها در راستا رسیدن به سطح زمین، مواد معدنی دیگری همچون گوگرد و آهن محلول را همراه خود می آورند که با حل شدن آن ها در آب، رنگ های نارنجی، زرد، قهوه ای و سبز بر این گستره نمودار می گردد.

زمین های دالول را کم ارتفاع ترین نقطه روی زمین می دانند که 100 متر زیر سطح دریا قرار گرفته است و لقب سوزان ترین مکان دنیا را به آن داده اند. در واقع این زمین ها در بیابان داناکیل واقع شده که رنگ آمیزی زیبایی از اشکال عجیب را به نمایش گذاشته است. زمین هایی که در بخش شمالی این بیابان قرار گرفته اند را زمین های هیدروترمال اتیوپی می نامند. این زمین ها که به گوال داناکیل معروف هستند، به موازات دریای سرخ قرار گرفته اند.

معروف ترین چشمه های این منطقه دریاچه Asale در 116 متر زیر سطح دریا، دریاچه Giuletti در 80 متر زیر سطح دریا و دریاچه Afrera در 78 متر زیر سطح دریا می باشند که جلوه ای بی نظیر به محیط بخشیده اند.

منبع: گردشبان

به "زمین های دالول در اتیوپی؛ سوزان ترین مکان دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زمین های دالول در اتیوپی؛ سوزان ترین مکان دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید