شبیه سازی بازی های PS2 در Xbox Series X و S با استفاده از شبیه ساز RetroArch

به گزارش وبلاگ تپلینک، بازی هایی که قبلا در انحصار کنسول های قدیمی PlayStation بودند را می توان در کنسول های جدید Xbox بازی کرد.

شبیه سازی بازی های PS2 در Xbox Series X و S با استفاده از شبیه ساز RetroArch

به گزارش وبلاگ تپلینک به نقل از وبلاگ تپلینک،توسعه دهندگان شرکت مایکروسافت امکان شبیه سازی بازی های PS2 را در Xbox Series X و S با استفاده از شبیه ساز RetroArch فراهم نموده اند؛ چیزی که کنسول PlayStation 5، نسل جدید کنسول سونی قادر به اجرای آن نخواهد بود. به لطف Developer Mode کنسول های X / S Xbox، نرم افزار شبیه سازی می تواند به عنوان یک برنامه جهانی ویندوز (UWA) اضافه گردد که به کاربران اجازه می دهد نسخه کوچک نرم افزار شبیه سازی را مستقیما در کنسول خود بدون راهکارهای سخت بارگیری نمایند، بنابراین کاربران مجبور نیستند برای انجام بازی مورد علاقه قدیمی خود، منتظر نسخه ریمستر باشند.

شبیه ساز RetroArch قادر به تقلید از چندین کنسول مختلف است، اما سازگاری در اجرای بازی های PS2 این کنسول قابل توجه است. کنسول جدید فقط با بازی های PlayStation 4 سازگار است و سونی در حال حاضر امکان اجرای بازی های PS3 و PS2 را با استفاده از سرویس پخش بازی PS Now ارائه نموده است. گفتنی است که مایکروسافت رسما از این نوع شبیه سازی پشتیبانی نمی کند و پشتیبانی از PCSX2 هنوز هم در حال اجرا است، اما نتایج اولیه RetroArch هیجان انگیز است. علی رغم محدودیت های اعمال شده برای اجرای بازی ها، تمام بازی های PS2 تقریبا اجرا می شوند با همان کیفیتی که در کنسول اصلی داشتند.

روش اجرای بازی های PS2 در کنسول های جدید مایکروسافت

فرایند افزودن RetroArch به Xbox با استفاده از حالت Developer کمی پیچیده است. برای عضویت در برنامه Microsoft Developer، باید 19 دلار هزینه ثبت نام بپردازید، سپس برنامهDev mode activation را از فروشگاه Xbox بارگیری کنید. پس از بارگیری و اجرای برنامه، می توانید با استفاده از شبکه محلی خود به وسیله یک مرورگر وب به Xbox خود متصل شده و فایل های RetroArch UWA را اضافه کنید.

با استفاده از RetroArch در Xbox جدید، اکنون ثابت شده که شبیه سازی بازی کنسول های قدیمی در سخت افزار نسل جدید امکان پذیر است. در حقیقت، مایکروسافت در حال حاضر به یک شبیه ساز که برای اجرای بازی های Xbox و Xbox 360 در Xbox One و Xbox Series X / S است.

منبع: جام جم آنلاین

به "شبیه سازی بازی های PS2 در Xbox Series X و S با استفاده از شبیه ساز RetroArch" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شبیه سازی بازی های PS2 در Xbox Series X و S با استفاده از شبیه ساز RetroArch"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید