ظرفیت مرزی کردستان مغفول مانده است، بازگشایی رسمی مرزهای سیف و سیرانبند مطالبه مهم مردم کردستان

به گزارش وبلاگ تپلینک، خبرنگاران/کردستان رئیس اتاق بازرگانی سنندج، گفت: مهم ترین مطالبه و درخواست مردم شهرستان سقز و بانه بازگشایی رسمی مرزهای سیف و سیرانبند است.

ظرفیت مرزی کردستان مغفول مانده است، بازگشایی رسمی مرزهای سیف و سیرانبند مطالبه مهم مردم کردستان

سید کمال حسینی، امروز (18 آبان) در دهمین جلسه شورای توسعه استان کردستان که با حضور وزیر کشور و فعالان اقتصادی برگزار شد، اظهار کرد: مطالعات و گزارش های داخلی و بین المللی پایش محیط کسب وکار بیانگر این موضوع بوده که در مجموع شاخص های محیط کسب وکار در شرایط مطلوبی قرار ندارد و واحدهای اقتصادی با چالش ها و موانع متعدد و بی شماری روبرو هستند.

وی اضافه کرد: رکود، تورم، نوسانات ارزی، تأثیرات تحریم و بسیاری مسائل دیگر گریبان گیر فعالین اقتصادی شده که فضای کسب وکار را دچار بحران کرده است.

رئیس اتاق بازرگانی سنندج، اظهار داشت: بازارچه های مرزی در کردستان سهم بسزایی در توسعه اقتصادی استان ایفا می کنند و می توانند استان را از وضعیت کنونی بیکاری و کولبری رها سازند اما این ظرفیت مرزی در سطح مدیریت مغفول مانده است.

حسینی عنوان نمود: با وجود امید مردم به ایجاد منطقه آزاد، ویژه و شهرک صنعتی مشترک که تاکنون محقق نشده دریافت بخشی از وجود تردد خودروهای تراتزیتی از استان در جهت تأمین زیرساخت های مرزی، خواسته به حق مردم این استان است.

وی ذکر کرد: مهم ترین مطالبه و درخواست مردم شهرستان سقز و بانه بازگشایی رسمی مرزهای سیف و سیرانبند است که علیرغم پیگیری های مکرر مسئولان استانی این موضوع نتیجه ای نداشته است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "ظرفیت مرزی کردستان مغفول مانده است، بازگشایی رسمی مرزهای سیف و سیرانبند مطالبه مهم مردم کردستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ظرفیت مرزی کردستان مغفول مانده است، بازگشایی رسمی مرزهای سیف و سیرانبند مطالبه مهم مردم کردستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید