نمره زاکانی به عملکرد خودش در شهرداری تهران ، پایش 16 هزار ساختمان بالای هفت طبقه به لحاظ ایمنی

به گزارش وبلاگ تپلینک، شهردار تهران درباره نحوه عملکرد خود در شهرداری تهران گفت: ما به مردم بدهکاریم.

نمره زاکانی به عملکرد خودش در شهرداری تهران ، پایش 16 هزار ساختمان بالای هفت طبقه به لحاظ ایمنی

به گزارش وبلاگ تپلینک، علیرضا زاکانی در نشست خبری که با وبلاگ تپلینک داشت، در خصوص شرایط ساختمان های ناایمن و تمهیدات شهرداری برای مقاوم سازی ساختمان های مرکز در برابر حوادثی همچون زلزله پاسخ داد و گفت: در این خصوص ما با 12 هزار هکتار بافت ناپایدار که شامل 22 درصد از مساحت تهران است و خطر بالقوه ای است، روبرو هستیم. اما ما تنها از خطر نام نمی بریم بلکه زمینه نوسازی این بافت را فراهم کرده ایم. به طوری که سال قبل رشد 68 درصدی صدور پروانه در این بافت را داشتیم و در پی توسعه آن در سال جاری هستیم؛ برای مثال در کن که شاهد ناپایداری هستیم ضوابط برای ساخت و ساز فراهم نبوده اما بر اساس جمع بندی های کمیسیون ماده پنج مسیر هموار شده و پنج هزار پلاک نوسازی می شود.

وی تأکید کرد: برای بافت فرسوده به صورت کلان تصمیم گیری می شود که بتوانیم توسعه را از این مسیر با شیب خوبی دنبال کنیم و زمینه های خطر از بین برود.

به مردم بدهکاریم

زاکانی در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری که از او خواست به عملکرد خودش نمره بدهد، گفت: من به عملکرد خودم نمره نمی دهم بلکه مردم باید نمره بدهند؛ ما بدهکار مردمیم.

وی اضافه کرد: پروژه شهید متوسلیان که مقدمه آن در حال آماده شدن است، 9 کیلومتر در دو طبقه است و بالاترین مطلوبیت را برای گشایش در شهر بر اساس بررسی ها داشته است. بر همین اساس بنا شد منابع مالی آن را از طریق مولدسازی به دست بیاوریم و هزینه آن که حدود 30 هزار میلیارد تومان برآورد می شود، با استفاده از ظرفیت های حوزه مولدسازی تامین شود؛ تا از میدان سپاه (انتهای بزرگراه صیاد) تا بزرگراه آزادگان با حداقل سه خروجی به دوطرف احداث شده و گشایشی برای مردم ایجاد شود؛ این پروژه ظرف سه سال تا سه سال و نیم به اتمام می رسد.

پایش 16 هزار ساختمان بالای هفت طبقه به لحاظ ایمنی

شهردار تهران با بیان اینکه ما باید تمهیدات لازم را داشته باشیم که لازم است لیست دقیقی از ساختمان ها داشته باشیم، یادآور شد: این 129 ساختمان -که تعداد آن اخیرا کاهش یافته به لحاظ ایمنی از منظر سازمان آتش نشانی- لیست دقیقی نیست و تنها از لحاظ آتش نشانی است؛ 16 هزار ساختمان بالای هفت طبقه را با چندین اکیپ مورد پایش قرار داده ایم. به طوری که ساختمان های پایدار و ناپایدار بررسی می شود. در حال حاضر بسته هزارتایی اول در دست بررسی است و ارائه خواهد شد که امیدواریم این مسیر در طول یک سال و نیم تکمیل شود تا بتوانیم زمینه تشدید خطر را از بین ببریم.

وی با اشاره به برگزاری مانور 5.5 ریشتری زلزله در تهران در مدت اخیر، گفت: با مانورهایی که برگزار می کنیم درصدد این هستیم که خدمات مناسبی در این زمینه ارائه شود.

منبع: همشهری آنلاین

به "نمره زاکانی به عملکرد خودش در شهرداری تهران ، پایش 16 هزار ساختمان بالای هفت طبقه به لحاظ ایمنی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمره زاکانی به عملکرد خودش در شهرداری تهران ، پایش 16 هزار ساختمان بالای هفت طبقه به لحاظ ایمنی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید