پتانسیل محصولات آرایشی و بهداشتی برای ایفای نقش در صادرات غیرنفتی

به گزارش وبلاگ تپلینک، رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به ظرفیت رشد بیشتر حوزه آرایشی بهداشتی کشور گفت: معتقدیم حوزه آرایشی بهداشتی ما قادر خواهد بود که یکی از بخش های مهم صادرات غیر نفتی را مدیریت کند.

پتانسیل محصولات آرایشی و بهداشتی برای ایفای نقش در صادرات غیرنفتی

با وبسایت گردشگری سازمان میراث فرهنگی همراه باشید.

به گزارش گروه اجتماعی وبلاگ تپلینک، محمدرضا شانه ساز در مراسم افتتاحیه دومین نمایشگاه ایران کازمتیکا اظهار کرد: استقبال شرکت های خارجی و کمپانی های بزرگ در نمایشگاه ایران فارما و حضور 135 شرکت خارجی در این نمایشگاه باعث افتخار ماست.

وی اضافه نمود: اگرچه تصور این است که حوزه آرایشی و بهداشتی از بخش دارو کوچکتر باشد، اما واقعیت این است که بازار بسیار بزرگی را دارد و بسیاری از محصولات آرایشی و بهداشتی کارکردی در ارتقای سلامت دارد؛ به همین دلیل است که مجوز خود را از سازمان غذا و دارو دریافت می نمایند.

شانه ساز با تاکید بر اینکه حوزه آرایشی و بهداشتی از بعد مالی نیز بسیار مهم و حائز اهمیت است، اضافه نمود: بازار این حوزه 70 هزار میلیارد تومان برآورد دارد که البته فکر می کنیم در واقع بسیار بزرگتر از این عدد است؛ چراکه در حوزه آرایشی بهداشتی سامانه دقیقی نداریم و نمی توانیم روی اعداد و ارقام مخصوصاً به لحاظ بالا بودن سهم قاچاق که به صورت غیررسمی وارد می گردد، اظهار نظر دقیق داشته باشیم، ولی قطعا بازار بزرگی به نسبت دارو دارد.

معاون وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه بخش مهمی از فراوری محصولات آرایشی و بهداشتی می تواند توسط واردنماینده ها شکل گیرد، گفت: حضور شرکت های وارد نماینده در کنار فراورینمایندگان قدیمی زمینه صادرات خوبی را فراهم می نماید، عدد 180 میلیون دلار صادرات عدد کوچکی نیست؛ ولی وقتی ظرفیت ها و پتانسیل ها را می بینیم متوجه می شویم که می تواند رشد بسیار بیشتری داشته باشد.

وی با اشاره به ماجرای دستکاری کیک ها به منظور ضربه زدن به صنعت غذا، گفت: در حال حاضر سیستم توزیع دارو از کانالی معین صورت می گیرد و می تواند ما را به راحتی به سرمنشأ تخلفات برساند، اما ضرورت داشتن شرکت های توزیعی شناسنامه دار و اصالت دار بیش از همواره در حوزه غذا و فراورده های آرایشی و بهداشتی احساس می گردد و باید شبکه توزیعی دقیق در این حوزه داشته باشیم.

رئیس سازمان غذا و دارو توضیح داد: لزوم درج شناسه نظارت، تصمیم نهاد های بالادستی است که تمام مجموعه حاکمیت نظام به آن رسیده که این برچسب ها باید حتما روی محصولات ثبت گردد و حق مسلم مصرف نماینده است که از اصالت محصول خود مطمئن گردد.

بنابر اعلام روابط عمومی سازمان غذا و دارو، وی گفت: بسیاری از شرکت های وارداتی ما به سمت فراوری پیش رفته اند، می توانند محصولات زیادی را فراوری و صادرات بزرگی را شکل دهند. فراورینمایندگان و تجار ما پشتوانه بزرگی هستند که ما می توانیم قطب بزرگ فراوری و صادرات حتی در کشور های خلیج فارس باشیم که صنعت غذایی هم توانسته است کار را انجام دهد. معتقدیم حوزه آرایشی بهداشتی ما قادر خواهد بود که یکی از بخش های مهم صادرات غیر نفتی را مدیریت کند.

وی گفت: نگاه به سازمان غذا و دارو که فقط ضوابط و چارچوب را تعریف می نماید به عنوان مسئول محصول، نگاه غلطی است که متاسفانه از ارکان تصمیم گیری کشور گرفته تا اصحاب رسانه و مردم فکر می نمایند اگر محصولی مسئله ای پیدا کرد سازمان غذا و دارو باید پاسخگو باشد؛ این نگاه غلط است و مسئولیت محصول با فراوری نماینده و وارد نماینده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "پتانسیل محصولات آرایشی و بهداشتی برای ایفای نقش در صادرات غیرنفتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پتانسیل محصولات آرایشی و بهداشتی برای ایفای نقش در صادرات غیرنفتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید