چطور 200 متر زمین رایگان بگیریم؟

به گزارش وبلاگ تپلینک، معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: آیین نامه واگذاری زمین رایگان به خانوار های دارای سه فرزند هم اکنون در مرحله ارسال از وزارت راه و شهرسازی به دولت است که حداکثر تا هفته آینده انجام می گردد. اینکه چه زمانی در کمیسیون های تخصصی دولت به نتیجه برسد به طور دقیق معین نیست، اما حتما به قبل از سال تازه نمی رسد.

چطور 200 متر زمین رایگان بگیریم؟

به گزارش ایسنا، محمود محمودزاده اظهار کرد: قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت 19 آبان ماه 1400 به تصویب رسیده، اما تاریخ ابلاغ آن از سوی رئیس جمهور به دستگاه های اجرایی آذرماه بوده است؛ بنابراین آذرماه امسال ملاک عمل خواهد بود. یعنی خانوار هایی که فرزند سوم و بیشتر آن ها بعد از ابلاغ قانون در آذرماه امسال به جهان می آیند مشمول دریافت زمین رایگان دولتی خواهند بود؛ نه 19 آبان ماه.

وی اضافه نمود: در حال حاضر آیین نامه اعطای زمین رایگان، مراحل تصویب را در دولت طی می نماید و به زودی شرایط و نحوه ثبت نام اعلام می گردد. آیین نامه هم اکنون در مرحله ارسال از وزارت راه و شهرسازی به دولت است که حداکثر تا هفته آینده انجام می گردد. اینکه چه زمانی در کمیسیون های تخصصی دولت به نتیجه برسد به طور دقیق تعیین نیست. در زمان کمتری ارائه می گردد، اما حتما به قبل از عید نمی رسد.

معاون وزیر راه و شهرسازی توضیح داد: نظرات و دیدگاه های کارشناسی از سوی دستگاه های مختلف اخذ می گردد که مقداری زمان می برد. معمولا برخی آیین نامه ها که حساسیت بیشتری دارد در دولت با سرعت بیشتری رسیدگی می گردد که امیدواریم این آیین نامه مشمول چنین شرایطی گردد.

به گفته محمودزاده، کسانی که فرم ج آن ها قرمز است و در واقع قبلا از تسهیلات دولتی در بخش زمین و مسکن استفاده نموده اند نیز می توانند زمین دریافت نمایند؛ چرا که طبق قانون، کسانی که فرزند سوم آن ها از آذرماه امسال به بعد متولد می گردد یکبار دیگر می تواند از امکانات دولتی استفاده نمایند.

وی یادآور شد: دو بند قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، تعیینا بر عهده وزارت راه و شهرسازی است، اما وزارتخانه های دیگری نیز دخیل هستند. بر اساس این قانون مشوق هایی برای کسانی که از آذرماه 1400 صاحب فرزند سوم یا بیشتر می شوند دیده شده است. از جمله این مشوق ها اعطای زمین یا واحد مسکونی خواهد بود.

معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: مطابق قانون مذکور، دولت مکلف است یک قطعه زمین یا واحد مسکونی حداکثر به مقدار 200 متر مربع برای ساکنان در روستا ها یا شهر های کمتر از 500 هزار نفر پس از تولد فرزند سوم و بیشتر اختصاص دهد. برای ساکنان شهر های بالای 500 هزار نفر نیز زمین یا واحد مسکونی در شهر های اطراف یا شهر های نو یا شهر های مجاور یا زادگاه پدر یا مادر مشروط به اینکه بالاتر از 500 هزار نفر نباشد، واگذار می گردد. سه دانگ از این زمین به نام خانم خانواده و سه دانگ به نام آقا خواهد بود. امکان فروش زمین نیز وجود ندارد و باید ساخته گردد.

محمودزاده درباره هزینه زمین های دولتی که به خانوار های واجد شرایط واگذار می گردد گفت: هزینه آماده سازی به صورت فروش اقساطی با دو سال تنفس و هشت سال اقساط از متقاضیان دریافت می گردد و سند مالکیت پس از پرداخت آخرین قسط به مالکان تحویل خواهد شد.

وی تاکید نمود: هرجا امکان تامین زمین یا واحد وجود داشته باشد این قابلیت وجود دارد که به افراد واجد شرایط اختصاص یابد.

منبع: فرارو

به "چطور 200 متر زمین رایگان بگیریم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چطور 200 متر زمین رایگان بگیریم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید