کتاب اخلاق در آموزش و پژوهش منتشر شد

به گزارش وبلاگ تپلینک، به گزارش خبرنگار خبرنگاران در گرگان، کتاب اخلاق در آموزش و پژوهش به قلم آیدین پارساخو، به یکی از مسائل و دغدغه های دانشمندان علوم مختلف در شروع قرن بیست و یکم، یعنی اخلاق و صداقت پژوهشی می پردازد.

کتاب اخلاق در آموزش و پژوهش منتشر شد

مؤلف کتاب که خود دانشیار دانشگاه است و با ضرورت رعایت اخلاق و صداقت پژوهشی بیگانه نیست، در اثرش ضمن بهره مندی از دیدگاه های دانشجویان و محققین، فرصت کافی را داده تا مسائل اخلاقی در علم را به عنوان پرسش ها یا مسائل واقعی و نه به عنوان قوانین یا دستورالعمل های انتزاعی تجربه نمایند.

آیدین پارسا خو در 2 فصل فرصت هایی برای دانشجویان ایجاد نموده تا با مسائل و معضلات اخلاقی درگیر شوند و به آن ها اجازه داده تا موقعیت های خود را معین نمایند.

بعلاوه مؤلف کوشیده تا دانشجویان در یک فضای مواجهه ای و تعاملی، بتوانند در خصوص اخلاق مطلعانه تحقیق نمایند و علاقه کلی آن ها نسبت به آن افزایش پیدا کند.

مؤلف کتاب در بخشی از پیشگفتارش عنوان نموده است: امروزه بیش از هر زمان دیگری به نظر می رسد که ما از دام ها، موانع و خطرات فراوانی که بر تحقیقات ما سیطره یافته مطلع هستیم.

در این میان چندین کتاب برجسته در خصوص اخلاق و صداقت تحقیق منتشرشده است، اما کتابچه ای که به طور خاص برای دانشجویان طراحی شده باشد دست نیافتنی به جای مانده بود که نگارنده کتاب حاضر کوشش کرد تا حد امکان این شکاف را پر کند.

آیدین پارسا خو در فصل نخست کتابش ضمن تشریح مفهوم اخلاق در آموزش با قلمی روان به پیشینه آموزش و اخلاق در آکادمی های ایران و نیز نگاه و نظر معلمان و نیز چالش های عصر کنونی پرداخته است.

در فصل دوم هم مؤلف، ضمن تعریف اخلاق در پژوهش و پرداختن به مفهومش، از سرقت ادبی و ضعف اساتید و سایه نویسی گرفته تا افشای تقلب، تعارضات مالکیت و تضاد منافع و تعهد و سیاست های دانشگاه ها را پیش چشم خوانندگان کتابش قرار داده است.

به گزارش ایبنا، کتاب اخلاق در آموزش و پژوهش به قلم آیدین پارسا خو، دانشیار دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان، به همت انتشارات نوروزی و در 77 صفحه و قطع رقعی و به شمارگان هزار نسخه منتشرشده است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "کتاب اخلاق در آموزش و پژوهش منتشر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کتاب اخلاق در آموزش و پژوهش منتشر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید