کثیف ترین وسایل آشپزخانه

به گزارش وبلاگ تپلینک، آشپزخانه قلب خانه است. برای نظافت این مکان مهم، ضروری است نکاتی ضروری را بدانیم.

کثیف ترین وسایل آشپزخانه

آشپزخانه مکانی است برای پخت و پز. تنها بخشی از خانه که مستقیما به مواد غذایی و تغذیه ما ارتباط دارد. با وجود این، بسیاری از وسایل آشپزخانه به قدری کثیف و باکتری زا هستند که می توانند سلامت ما را به خطر بیندازند.

عناوین مطلب

  • 1. اسفنج ظرفشویی:
  • 2. دستمال های آشپزخانه:
  • 3. ماشین ظرفشویی:
  • 4. تخته برش:
  • 5. ماکروویو:
  • 6. سطوح و سینک:
  • بعلاوه بخوانید:

با ما در مجله اینترنتی دلتا همراه باشید تا 6 مورد از کثیف ترین وسایل آشپزخانه را بشناسید:

1. اسفنج ظرفشویی:

اسفنج ظرفشویی که قرار است نظافت را به ظروف هدیه بدهد، یکی از کثیف ترین وسایل آشپزخانه است. برای آنکه از مضرات آن بر کنار بمانید، باید پس از هر بار شستن ظروف، اسفنج را شسته و در جوار آفتاب قرار دهید تا کاملا خشک گردد.

2. دستمال های آشپزخانه:

استفاده از دستمال های آشپزخانه، برای موارد مختلفی صورت می گیرد، نظافت سطوح و خشک کردن آن ها و استفاده های آن ها در آشپزی و فرآیند استفاده از مواد غذایی. اما این دستمال ها به علت همین استفاده زیاد، در فهرست کثیف ترین وسایل آشپزخانه قرار می گیرد.

3. ماشین ظرفشویی:

روش های نظافت ماشین ظرفشویی را از دفترچه دستگاه خود فرا گیرید تا جلوی کثیف تر شدن آن به مرور زمان گرفته گردد. در غیر این صورت با یکی دیگر از کثیف ترین وسایل آشپزخانه که شاید به چشم تان نیاید آشنا شوید.

4. تخته برش:

تخته برش که برای خرد کردن سبزی و گوشت و مرغ استفاده می گردد، به علت سختی در شسشو از کثیف ترین وسایل آشپزخانه است.

5. ماکروویو:

پختن و گرم کردن غذا در ماکروویو بسیار راحت تر از اجاق گاز است. اما نظافت ماکروویو به راحتی نظافت اجاق گاز نیست چرا که برای پاک کردن غذاهای خشک شده و چربی داخل سطوح ماکروویو به مراحل چربی زدایی بیشتری احتیاج است.

با چربی زدایی از ماکروویو در زمان هایس متوالی جلوی پیوستن آن به فهرست کثیف ترین وسایل آشپزخانه را بگیرید.

6. سطوح و سینک:

نظافت سطوح و سینک با اسپری چند منظوره و یا آب و صابون برای بالا رفتن سطح بهداشت آشپزخانه شما لازم است. این سطوح به علت قرار گرفتن در جوار مواد غذایی و ظروف احتیاج به نظافت مداوم دارند.

برای حفظ سلامت خود و خانواده، بهتر است وسایل آشپزخانه را با دقت تمیز کنید و پس از هر بار مصرف ابزارهای پارچه ای مثل دستمال و اسفنج آن ها رابشویید و خشک کنید و در صورت امکان در جوار آفتاب قرار دهید. بعلاوه به خاطر داشته باشید که این ابزارها را در فاصله های زمانی کوتاه تعویض کنید.

پیشنهاد مطالعه: کثیف ترین وسیله آشپزخانه را با 2 روش تمیز کنید را بخوایند.منبع: پیام دلتا

به "کثیف ترین وسایل آشپزخانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کثیف ترین وسایل آشپزخانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید