پرتاب تحقیقاتی ماهواره بر ترکیبی ذوالجناح برای اولین بار

به گزارش وبلاگ تپلینک، تهران (پانا) - سخنگوی گروه فضایی وزارت دفاع از پرتاب تحقیقاتی ماهواره بر ترکیبی ذوالجناح با دستیابی به فنآوری قدرتمندترین موتور سوخت جامد در کشور برای اولین بار در حوزه فضایی اطلاع داد.

پرتاب تحقیقاتی ماهواره بر ترکیبی ذوالجناح برای اولین بار

به گزارش روابط عمومی وزارت دفاع؛ مهندس حسینی، سخنگوی گروه فضایی وزارت دفاع همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر و به مناسبت روز فناوری فضایی گفت: به حول و قوه الهی و با کوشش جهادی دانشمندان صنعت فضایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، برای اولین بار در حوزه فضایی، نخستین پرتاب تحقیقاتی ماهواره برترکیبی ذوالجناح با هدف تست زیرمداری با دستیابی به فن آوری قدرتمند ترین موتور سوخت جامد در کشور صورت گرفت.

وی اضافه نمود: این ماهواره بر سه مرحله ای که از نظر ویژگی های فنی قابل رقابت با ماهواره برهای روز دنیاست، دارای دو مرحله پیشرانش جامد و یک مرحله با پیشرانش مایع است و توانایی حمل ماهواره تا وزن 220 کیلو گرم در مدار 500 کیلو متری را داراست.

مهندس حسینی خاطرنشان ساخت: از مهم ترین دستاوردهای این آزمایش فضایی، دستیابی به قدرتمندترین موتور سوخت جامد کشور با تراست بیش از 750 تن و صحه گذاری سایر فنآوری های جدید به کار رفته در این محصول است.

وی توضیح داد: این ماهواره بر پس از تست های تحقیقاتی و تثبیت فنآوری، آمادگی قرار دادن ماهواره های عملیاتی را در مدار خواهد داشت و از ویژگی های اصلی آن، کاهش هزینه ها و افزایش سرعت دستیابی به اهداف بوده و با توجه به قابلیت پرتاب از سکوی متحرک، امکان قراردادن ماهواره در مدار خورشید آهنگ فراهم می گردد که قابلیت های خاصی برای ماهواره سنجشی به ارمغان می آورد.

منبع: خبرگزاری پانا

به "پرتاب تحقیقاتی ماهواره بر ترکیبی ذوالجناح برای اولین بار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرتاب تحقیقاتی ماهواره بر ترکیبی ذوالجناح برای اولین بار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید