تصویب لایحه حق بهره برداری غرف به تفکیک نوع کاربری در بازارهای میوه و تره بار

به گزارش وبلاگ تپلینک، تهران (پانا) - لایحه حق بهره برداری غرف به تفکیک نوع کاربری در بازارهای میادین میوه و تره بار و فرآورده های کشاورزی نمایندگان مردم در شورای اسلامی شهر تهران با 20 رای موافق آن را به تصویب رساندند.

تصویب لایحه حق بهره برداری غرف به تفکیک نوع کاربری در بازارهای میوه و تره بار

طی پنجاهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران لایحه آنالیز حق بهره برداری غرف به تفکیک نوع کاربری در بازارهای میادین میوه و تره بار و فرآورده های کشاورزی در دستور کار نهاده شد.

در همین رابطه ایوب فصاحت مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران گفت: قیمت پایه غرفه ها برای مزایده امروز آنالیز می گردد. در سازمان بر این نکته تاکید داریم که یک قیمت پایه می بایست برای مزایده مشخص گردد. در این خصوص فرمولی را داریم که بر اساس 50 درصد آخرین قیمتی که سال گذشته این غرفه ها به مزایده گذاشته شدند واگذار شوند این در حالی است که ما در این زمینه به این نکته توجه کردیم که تعداد از غرفه ها هستند که نمی توانند خرج خودشان را تامین نمایند.

وی ادامه داد: در مورد این دست از غرفه ها با قیمت کارشناسی مشخص نرخ شده و با تعدادی از غرفه های سود آور و به صورت یکجا برای مزایده گذاشته می شوند.

در ادامه در همین خصوص مهدی پیرهادی عضو شورای اسلامی شهر تهران بیان داشت: غرفه هایی وجود دارند که در منطقه ها کمتر برخوردار مستقر هستند که اینها عموما به صورت جداگانه دیده نشده و با استقبال مناسبی رو به رو نمی شوند. بنابراین این غرفه ها با دیگر غرفه های منطقه ها برخوردار تلفیق می شوند.

وی ادامه داد: سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار در راستای حمایت از اقشار کم درامد و میدان های کم برخوردار بر اساس قیمت های حمایتی با نرخ گذاری متناسب غرفه های کم برخوردار بیایند و قیمت میوه را با درصد کمتر از سایر میادین قیمت گذاری نمایند. 56 محله کم برخوردار شناسایی شده اند تا میوه از سبد خانوار مردم محلات کم برخودار حذف نگردد.

بعلاوه مهدی اقراریان خاطر نشان کرد: فلسفه وجودی بازارهای میوه و تره بار این بود که واسطه گری کم گردد و به وسیله آنها بتوان از فراوری نماینده اصلی محصول را با قیمت مناسب تهیه و به دست مردم رساند. در راستا طی شده از این هدف گذاری دور شدیم و بر اساس منطق مالی صرف به جای منطق خدمت رسانی به مردم از هدفگذاری اصلی فاصله گرفتیم. باید راستا واسطه گری را حذف کرد تا اقشار جامعه دچار آسیب نشوند.

در ادامه آنالیز این لایحه مهندس مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران بیان داشت: بازارهای کوچکتری مثل یک مغازه بزرگ یا مانند هایپرمیوه ها می توان در سطح شهر درست کرد تا از این طریق هم در محلات خدمات بیشتری ارائه گردد و هم کیفیت افزایش یابد.

شایان ذکر است نهایتا در انتها آنالیز لایحه حق بهره برداری غرف به تفکیک نوع کاربری در بازارهای میادین میوه و تره بار و فرآورده های کشاورزی نمایندگان مردم در شورای اسلامی شهر تهران با 20 رای موافق آن را به تصویب رساندند.

منبع: خبرگزاری پانا

به "تصویب لایحه حق بهره برداری غرف به تفکیک نوع کاربری در بازارهای میوه و تره بار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصویب لایحه حق بهره برداری غرف به تفکیک نوع کاربری در بازارهای میوه و تره بار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید