کتاب خاطرات محمدعلی فروغی

به گزارش وبلاگ تپلینک، محمدعلی فروغی یکی از رجل برجسته دوران معاصر بود؛ او به عنوان موسس دانشگاه تهران و فرهنگستان ایران خدمات بی شماری در حوزه های مختلف انجام داد. کتاب سیر حکمت در اروپا و تصحیح او از کلمات سعدی گوشه ای از فعالیت های اوست که نمی توان از آن چشم پوشید.

کتاب خاطرات محمدعلی فروغی

درباره خاطرات محمدعلی فروغی

فروغی از همان جوانی آغاز به نوشتن خاطراتش کرد و در نوشتن آن سماجت چشم گیری داشت. او خاطراتش را در کمال صداقت و تقریبا به دور از داوری های شخصی نوشت. خاطرات فروغی سال ها نزد خانواده اش محفوظ بود. چندی نیست که این خاطرات به وسیله افشین وفایی و پژمان فیروزبخشی به چاپ رسیده است.

کتاب خاطرات فروغی شامل سه بخش است:

بخش اول: این بخش بیشتر شامل احوالات خود و خاندان فروغی می گردد؛ اینجا می توانید با اوضاع سیاسی و اجتماعی عهد ناصری آشنا شوید.

بخش دوم: این بخش شامل یادداشت های روزانه او طی 15 سال است. او در نوشتن خاطرات روزانه مداومت بی نظیری داشت. چنانچه در شرایط سخت نیز این خاطرات را ثبت می کرد.

بخش سوم: توضیح دیدار های او با سران کشورهای دیگر در جلسات مختلف است.

اهمیت کتاب خاطرات محمدعلی فروغی

یادداشت های روزانه محمدعلی فروغی به عنوان فردی اندیشمند که سرد و گرم روزگار را چشیده و قلم فصیحی دارد بسیار حائز اهمیت است. ناشران این کتاب می گویند خواندن این کتاب همان مقدار مهم است که خواندن تاریخ.

تهیه و تدوین: تحریریه وبلاگ تپلینک

لطفا در نشر دانسته های خود کوشا باشید.

برداشت و استفاده غیرتجاری از مطالب این وب سایت، حتی بدون ذکر منبع آزاد است.

منبع: دالاهو

به "کتاب خاطرات محمدعلی فروغی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کتاب خاطرات محمدعلی فروغی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید