مصالح ساختمانی

آشنایی با جاذبه های دیدنی درق؛ شهر تاریخی خراسان شمالی

درق از شهرهای استان خراسان شمالی است و در 170‬ کیلومتری جنوب غربی بجنورد مرکز خراسان شمالی واقع شده است. درق در بخش مرکزی شهرستان جاجرم قرار گرفته است که فاصله آن با این شهرستان 15 کیلومتر می باشد.

27 شهریور 1402

آشنایی با انواع سطح مقطع پروفیل صنعتی

سطح مقطع پروفیل صنعتی از عوامل اساسی در توصیف و تحلیل صنایع مختلف بوده و در حوزه صنایع و فراوری قطعات مورد استفاده قرار می گیرد.

21 تیر 1402

قدیمی ترین سبیل دنیا به چه کسی تعلق دارد؟!

احتمالا تاریخ شکل گیری سبیل موضوعی نیست که خیلی به آن فکر نموده باشید! اما شاید برایتان جالب باشد که بدانید گذاشتن سبیل بدون ریش در دنیای باستان (بر خلاف دهۀ شصت!) اصلا چیز رایجی نبوده است. به همین دلیل است که خیلی کم می توانیم در میان مجسمه ها و انواع تمثال...

4 تیر 1402

کاربرد و مزایای لوله و اتصالات پوش فیت در ساختمان

تکنولوژی ساخت لوله و اتصالات از دیرباز تاکیدی بر روی ارزش پایداری و شکل دهی عالی دارد. با توجه به تولیدات متعدد در حوزه لوله و اتصالات، پوش فیت یکی از راهکارهای مناسب برای کسب کیفیت بالا و عملکرد مناسب محصول در برابر شرایط آب، هوا و خوردگی است. امروزه...

31 خرداد 1402

ببینید ، ارتفاع 6 متری برف که راه 50 روستا را 20 روز بست ، راه ارتباطی 13 هزار نفر بالاخره امروز باز شد

جاده 50 روستای بخش زیلایی با جمعیتی افزون بر 13 هزار نفر بعد از گذشت 20 روز بازگشایی و ارتباط این روستاها با یاسوج برقرار شد.

5 اسفند 1401

چگونه با تکه های موزاییک یک دکور رومیزی درست کنیم؟

زیبایی در هنر از این واقعیت ناشی می گردد که همه چیز را می توان از نو خلق کرد. استفاده از متریال برای هنرمند محدودیتی ندارد و هر چیزی می تواند سرمایه کار او باشد. راز هنر این است که بدانید چگونه خلاق باشید و در عین حال تخیل را به واقعیت تبدیل کنید. موزاییک...

11 بهمن 1401

سواحل لس آنجلس ، چهارده ساحل از جاهای دیدنی لس آنجلس

لس آنجلس که در کالیفرنیا واقع شده است به دلایل زیادی معروفیت دارد. این شهر به لحاظ وسعت در امریکا جایگاه دوم را دارد. این شهر مهد صنعت فیلم سازی، تلویزیون و موسیقی است. خط ساحلی دریای ارام واقع در این شهر به موج سواران، شناگران و علاقه مندان به حمام افتاب...

22 دی 1401

کلیسای سنندج ، کلیسای فراموش شده کردستان

اواخر سلسله صفویان و حکومت شاه عباس دوم زمانیکه ارامنه به وسیله عثمانی ها به ایران تبعید شدند، عده ای از آنها شهر سنندج را برای سکونت انتخاب کردند و از آن موقع به بعد، ساخت کلیسا در این شهر را آغاز کردند. کلیسایی قدیمی که هم اکنون در خیابان نمکی و در محله...

18 آذر 1401

قنات های متروک تهران مستعد فرو ریزش هستند ، زنگ خطر فرونشست برای زیرساخت های اساسی شهر ، شن چاله ها مرکز را تهدید می کنند؟

براساس گفته مدیر سامانه موقعیت یابی آنی تهران ، زیرساخت های اساسی و شریان های حیاتی شهر مثل شبکه آب و فاضلاب، شبکه گاز، بزرگراه ها و پل ها، مترو و راه آهن از مواردی هستند که تحت تاثیرات خسارت بار فرونشست قرار دارند.

24 شهریور 1401

سرنوشت خانه سایه در تهران ، درهای خانه ابتهاج به روی شهروندان گگردده می گردد؟

مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران از اقدام برای تملک خانه ابتهاج در صورت تایید شهردار تهران اطلاع داد.

10 شهریور 1401

کشف 2 سفال سه هزار ساله مربوط به دوره ایلام قدیم در روستای گلمکان مرودشت

خبرگزاری مهر/ براساس آخرین گزارش های بدست رسیده، کشف 2 سفال سه هزار ساله مربوط به دوره ایلام قدیم در روستای گلمکان مرودشت صورت گرفت.

10 مرداد 1401

عمارت وکیل؛ نگین عمارت های سنندج

خبرنگاران/کردستان عمارت وکیل، یکی از زیباترین و تاریخی ترین عمارت های شهر عمارت ها یعنی سنندج است.

20 خرداد 1401

اگر کپک بخورید این اتفاقات در بدن شما رخ می دهد

همه ما می دانیم که کپک ها برای سلامتی ما مضر هستند و از خوردن مواد غذایی کپک زده پرهیز می کنیم؛ اما واقعا چرا کپک برای بدن ضرر دارد؟

1 اسفند 1400

ایجاد رقابت بین تولیدکنندگان با ورود زنجیره فولاد به بورس کالا

خبرگزاری خبرنگاران-کارشناس بازار سرمایه گفت: با ورود محصولات فولادی به بورس کالا، تولیدکنندگان برای ایجاد رقابت، کیفیت محصولات خود را افزایش می دهند.

19 بهمن 1400

پودر تصفیه آب چیست ؟

رپرتاژ آگهی- پودر تصفیه آب صنعتی با نام علمی پلی اکریل آمید (پلی اکریل آمید) که یک ماده سفید است. این کریستال شفاف و بی بو است ، در اصل به وسیله گروه فراوری کنندگان پیشرو وارد شده و به فروشندگان عرضه می گردد.

16 آبان 1400

آشنایی با انواع بازی با نوزاد شش تا نه ماهه

در ادامه انواع بازی با نوزاد شش تا نه ماهه را برایتان معرفی می کنیم.

13 آبان 1400

گرفتگى و درد عضلات پا

چند نکته خنده دار درباره ى درد ساق پا وجود دارد. اغلب مردم مى دانند که چه وقتى دچار آن مى شوند، ولى به نظر مى رسد تعداد کمى از آن ها بدانند که چه چیزى باعث این ناراحتى است. خیلى از پزشکان لغات تندینیت)التهاب تاندون(با پروستیت)التهاب پریوست یا لایه ى خارجى...

14 مهر 1400

شنبه و یکشنبه؛ 1.2 میلیون تن سیمان در بورس کالا عرضه می گردد

تهران (پانا) - شرکت های سیمانی شنبه و یکشنبه آینده در مجموع با یک میلیون و 235 هزار تن انواع سیمان راهی بورس کالا می شوند.

10 مهر 1400

مقبره کمبوجیه؛ یکی از بناهای زیبای مجموعه پاسارگاد، عکس

بنایی چهار گوش و برج مانند که اکنون تنها یک دیواره از آن باقی مانده است و در جهت کاخ های اختصاصی و بارعام با تُل تخت واقع شده است. ارتفاع برج نزدیک به 14 متر و قاعده آن 23/7 * 27/7 متر است که بر سکویی سه پله ای قرار گرفته است.

21 فروردین 1400

پر از رنگ و شور و شادی

ششمین جشنواره ملی اسباب بازی با گشایش نمایشگاه و فروشگاه اینترنتی کارش را از سه شنبه شروع نموده است؛ جشنواره ای که از هر حیث، رویدادی مهم و اثرگذار نه تنها در صنعت اسباب بازی کشور، بومی سازی فرهنگی بازی های بچه ها و توسعه یکی از بنیه های سودآور مالی است،...

3 فروردین 1400
تعداد: (24)